Extreem muggenprobleem ( tijdens vakantie), medische tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Megan_

Extreem muggenprobleem ( tijdens vakantie), medische tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 08:52

Hoi hoi..

Je zal wel denken, wat een topic titel.. Maar niets is minder waar.. Muggen zijn gek op mij! Het is gewoon extreem.

Ik heb in 2007 een reis door Australie gemaakt, en in 2008 door Indonesie (Bali).. Beide vakanties werden voor een deel verpest door de muggen. Vooral tijdens mijn vakantie in Bali heeft het veel negatieve invloed gehad.

Ik bescherm bewust mijn lichaam met lange mouwen, sokken, en dichte schoenen tijdens de muggenuurtjes. Geen pretje met die tropische temparaturen. Maar helaas geen andere keuze. Daarnaast sprayde ik consequent met Deet (40%) vanuit Nl meegenomen. Helaas bood geen van dit weerstand, vanaf dag 1 was ik de pineut. Gelukkig hoop anti-jeuk middeltjes meegenomen om de jeuk te verminderen.

Echter de hoeveelheid muggenbulten werd zo extreem dat het geheel mijn dag en nacht verpestte. Lees een muggenbultje over 100 op mijn onderbenen. Ik kon geen eens schoenen meer aan, mijn voeten zaten zo vol dat elke schoen of slipper irriteerde. Smeerde mij helemaal gek met anti jeuk middeltjes maar tegen zo'n extreme hoeveelheid kan geen middeltje op. Dit leidde ertoe dat ik met mijn benen in ijskoud water ging afkoelen zo vaak mogelijk, blikjes en icepacks in mijn bed leggen tijdens het slapen enz. Vervolgens Bali afgezocht naar anti muggen middeltjes, dit kon niet langer zo. geen goed anti mug middel helaas, maar wel fijn effectief anti-jeuk middel. Echter dit was behoorlijk aggressief spul met de bijgevolgen van dien. wederom geen pretje. Om over het uiterlijk van mijn benen maar niet te spreken, mensen dachten serieus dat ik een ziekte had. Ik zag er niet uit!

Jullie begrijpen na mijn hele verhaal vast mijn issue. Ik ben al bij mijn huisarts geweest om om hulp te vragen. Hoe bescherm ik mij tegen die ellendige rotbeesten? Helaas was het enige wat mijn huisarts mij aan kon raden Deet te sprayen.. Nou geloof mij, dit had in mijn situatie totaal geen nut en hier heb ik helemaal niks aan.

Wie o wie heeft er een oplossing? Ik zit nu al op tegen mijn volgende vakantie..

Groetjes Megan
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-07-09 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: In overleg met gebruiker titel gewijzigd.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:54

Ik slik knoflook capsules als ik last van muggenbulten heb. Niet om de muggen te weren (dat lukt toch niet), maar meer om het bloed te zuiveren zodat het minder jeukt en de bulten sneller wegtrekken.

*edit zaanse verspreking :o *

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:57

Een tip die ik een paar jaar terug van een Australische arts kreeg: Vitamine B slikken!! Volgens hem verandert de samenstelling van je bloed daardoor, waardoor ze je niet meer lekker vinden.

Ik ben dit voorjaar (voordat ik naar Australie ging) begonnen ermee en hoewel ik niet geheel beetloos gebleven ben, was het stukken minder dan vorige jaren!!! In NL ben ik (tot nu toe, afkloppen) nog helemaal niet gestoken door muggen!

Weet je overigens zeker dat het muggen zijn en geen zandvliegen, daar je er vooral op je benen last van had??

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:58

Ik mag je een handschudden mijn reis in thailand werd ook verpest vooral van de zandvlooien ik kon echt het strand niet op.

Ik heb nu over mijn lijf hele mooie bruine vieze muggenbulten die zo ontstoken waren door het krabbelen dat ze nooit weggaan

Ik slaap dag en nacht met deet ik spray mijn kussen mijn dekbed en mezelf hier in Nederland

Als op vakantie ben in buitenland smeer ik mezelf in met citroenelle en daarover heen deet ik dacht 60% kan dat ik stink en er is geen vent die bij me in de buurt kom ik moet zeker 4x daags sprayen en dan gaat het redelijk.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:58

ik heb dit probleem ook super erg, ik ik zit daardoor ook helemaal onder de littekens.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:00

Het waren echt muggen, van die hele kleine venijnige. ik had er ook wel op de rest van mij lichaam last van, maar niet in deze extreme mate. Mensen dacht dat ik een of andere ecxeem ziekte had, niet om aan te zien.. En als ik niks kan doen tegen de muggen zelf, dan op zijn minst iets tegen de jeuk. Het hield mij nachten lang wakker, ik krabbelde mij suf tot bloedens toe.

Ik weet dat er jeukpillen bestaan, tijdens een excursie hadden een stel Ozzy's zo'n medelijden met mij dat zij mij pilletjes tegen de jeuk gaven. Deze hielpen best! Geloof dat het clementine heette? Kent iemand dit?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:02

Mij moeten ze nog niet al zou ik een landingsbaan aanleggen en een welkomstfeest geven.

Ik ben niet goed genoeg :'(

Megan_

Re: Mijn bloed is gewoon te lekker... Wie heeft er tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:03

mijn vriend is ook mugvrij, ik trek ze gewoon van mijlenver aan. Op Bali heb ik zelfs excursies geannuleerd wegens te groot muggen gevaar.. triest he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:06

Voor alle perikelen over muggen etc kunnen jullie in dit topic terecht: [LZP] Die rot muggen

Die had ik net verplaatst naar LZP, dus vandaar dat ik hier een slotje op zet.

In overleg met de gebruiker besluit ik deze weer te openen, mits het hier puur om middelen die medisch gezien kunnen helpen tegen muggensteken.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:33

Thanks Unwritten!!

Ik zou heel graag terug willen naar Australie, en dit staat ook in de planning voor volgend jaar. Ik ga dan voor een jaartje. Maar die muggen... Daar zit ik zo tegen op! Ik had er vooral last van in binnenland bij mijn familie. Langs de kust en in de grote steden had ik het nagenoeg niet. Toch typisch?

ook durf ik bijvoorbaat als niet op vakantie naar een land waar de Malaria mug zit. Ik wordt zo belachelijk veel gestoken dat de kans op besmetting wel erg aanzienlijk wordt.. Best zonde! Want een safari in afrika lijkt me wel helemaal geweldig!

Nogmaals, kent iemand het middeltje Clementine?

Li_lee_yang

Re: Extreem muggenprobleem ( tijdens vakantie), medische tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:24

hey megan,

Ik heb nu een zalfje dat heet cremor triamcinoloni.
dat is voor als je al gebeten bent.

Voor in je kamer als je gaat slapen kan je een muggenstekker kopen.

anders weet ik het ook niet, ja de hele dag als een citroentje rondlopen, ingesmeerd met autan

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:29

omdat ik niet tegen deet kan gebruik ik vroem weg..(rare naam, ik weet het) dat is op basis van citronella, het ruikt er ook flink naar..
en ik moet zeggen.. heb ook bali zonder muggebeten weer overleefd.

en snachts een muskietennet, maar ik neem aan dat je daar wel aan gedacht hebt..

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 10:33

Deet spray (inc citroen dus) werkt niet.. Op bali gebruikten de locale mensen soort sinaasappel spray.. Helaas werkte ook niet.

Nu vond ik in Bali een balsem, deze is behoorlijk pittig, maar in elk geval geen jeuk meer. Hier heb ik nog van over maar ja de bijwerkingen zijn niet relax dus gebruik liever een ander middel. ( Dit is die balsem: http://www.waroengsipiet.nl/product_inf ... ts_id=1451 ) de homeopatische prrrrrikkweg van Vsm of Afterbite enz hielp al niet meer. Wellicht dat jou zalfje uitkomst bied..

Clementine was ee pilletje die je in nam, en dat werkte echt. Maar australie is niet echt naast de deur om het op te halen :P

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:36

een klamboe wil nog wel eens helpen verder vitamine b
ik ben er lichtjes allergies voor en heb er medicatie voor. is niet speciaal voor allergie. het heet Xyzal.
als ik verwacht dat ik gestoken ga worden neem ik er al 1 in. anders zo snel mogelijk na de beet. jeuk verdwijnt echt.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:37

Megan_ schreef:
Nogmaals, kent iemand het middeltje Clementine?

Clementine ken ik niet, is dat een merknaam? Ik heb weleens anti-histamines gekregen (ook in Australie, na een zandvliegen-aanval), volgens mij is dit de werkzame stof in de pilletjes, maar hoe ze 'heten' weet ik eigenlijk niet. Ik kan weleens kijken vanavond thuis, of er een merknaam op die pillen staat.
Het nadeel daarvan vind ik dat ik er supersuf van wordt. Neem ik smorgens zo'n pilletje, hoef ik de rest vd dag niet achter het stuur te stappen ofzo.
Maar; eerlijk is eerlijk, het werkt wel. Geen jeuk meer en binnen een dag van de meeste bulten verlost.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 10:39

Ik weet niet zeker hoe ik het schrijf... Clemantine, Clamentine enz.. Die ozzies hadden dat bij zich. ik had eigenlijk geen last van sufheid of andere bijwerkingen? Daarom vond ik het ideaal.. Daarnaast werkte het ook best lang :j

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:48

Haha, hoe herkenbaar! Ik ben zelf absoluut niet aantrekkelijk voor muggen (volgens mij smaak ik naar slootwater of zo..), maar mijn vriend zit ook elke vakantie helemaal onder, toen we in India waren (fijn, malariamuggen..) telden we er op een gegeven moment 30 op 1 voet. och germ!

Inderdaad zoals je al doet, deet, klamboe en anti-jeuk spulletjes. Die clementine pillen ken ik niet, maar op zich zouden anti-allergie pillen ook wel kunnen werken, de antihistamine die erin zit helpt tegen jeuk. Je hebt die ook in zalf-vorm, zou je eens bij de HA moeten vragen.
Verder als je ergens zit, steek dan wat van die echte stikwierrook aan, daar zijn ze ook echt niet dol op! Die hele goedkope kerk-wierook werkt het beste naar mijn mening. Je hebt ook speciale kooltjes die je aan moet steken, die kochten we altijd in kroatie, weet niet of je die hier ook hebt..

Iig heeeel veel sterkte, ik zie bij mijn vriend hoe er het kan zijn!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 10:56

Wierook branden? Daar had ik niet aangedacht.. weet niet of de andere mensen om mij heen hier heel blij mee zijn :P De huisarts raadde mij aan om niet tijdens schemertijd en avonduren buiten te komen, sorry maar dat is voor mij geen optie op vakantie. Wij zijn echte actievelingen op vakantie en mij verschansen in een hotelkamer vind ik zonde geld.. Ik vind lange broeken, lange moouwen, sokken en dichte schoenen al ee hel tijdens die snikhitte.. Maar goed hier kom je gewoon niet onderuit.

Overigens ben ik er van overtuigd dat ze hier ook door heen prikken! Al is het toch in mindere mate!

Anti-histamine, daar ga ik eens achteraan!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:57

Ik lees even mee, heb hetzelfde en doordat ik er ook niet afkan blijven zit ik ook onder de littekens en wondjes.
(had in NL in maart dit jaar al stikveel muggenbeten)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:06

Misschien dat je Clearatine bedoelt. Dat kun je bij de drogist halen en is tegen allergieen.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:29

bij mij prikken ze ook gewoon door mijn kleren heen, had er zaterdag weer 8, ook op plekke dat je denkt, hoe komen ze daar nou weer?

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:44

Cookies schreef:
Misschien dat je Clearatine bedoelt. Dat kun je bij de drogist halen en is tegen allergieen.

Kun je dat ook niet tegen hooikoorts gebruiken?? Dit komt me wel bekend voor nl...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:48

Om ze weg te houden heb ik geen tips, ik probeer zelf ook vanalles maar niets maar dan ook niets werkt 100%.
Ik heb wel een tip voor de jeuk. Hooikoortstabletjes, deze werken ook tegen andere allergische reacties.
Je mag ze precies 2 weken achter elkaar slikken, elke dag 1 tabletje. Ikzelf gebruik allerfree en ik heb bijna geen jeuk meer.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 13:34

Hooikoorts tabletjes, werkt dat ook met anti-histamine?

Ronne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:42

Ik denk het haast wel (aangezien hooikoorts een allergische reactie is), maar dat zou je voor de zekerheid aan de HA moeten vragen...

Het zit namelijk zo: Ieder mensenlichaam is voor sommige dingen allergisch (bijv muggenbeten), de een voor meer dingen en heftiger dan de ander. Als je lichaam dan in aanraking komt met zo'n stof, maakt het histamine aan. Dat is de stof waar je jeuk van krijgt. Anti-histamine is, de naam zegt het al, een stof die de histamine in je lichaam opheft/ uitschakelt. Daardoor verdwijnt de jeuk. Het lijkt me dus dat anti-histamine ook werkt tegen jeuk van een muggenbult. Enige nadeel is dat het wel volgens mij niet heel gezond is (het blijft een geneesmiddel), maar dat zijn die muggenbulten ook niet denk ik ;)