Na bijna 5 weken, nog altijd niet goed..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evelike

Na bijna 5 weken, nog altijd niet goed..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 16:15

Bijna 5 weken geleden heb ik een trap tegen mijn hand gehad van een paard. Hiermee ben ik naar de huisarts gegaan, foto laten maken in het ziekenhuis en er was niks gebroken of gescheurd.
Ondertussen ben ik er al 3x mee bij de huisarts geweest, maar de bult op mijn hand blijft. Ook als ik een vuist maak, kan ik niet zover bewegen dan met de andere hand.

Volgende week ga ik weer terug naar de huisarts, deze week is hij op vakantie.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee, of misschien tips die ik kan voorstellen aan de huisarts. Ben zelf actief met mennen, maar ik hou het geen uur vol om echt intensief te gaan rijden. Dus tegenwoordig men ik misschien nog 1 a 2 keer in de week.
Ik mocht dit overigens wel van de huisarts, moest er gewoon beweging in houden.

toot

Re: Na bijna 5 weken, nog altijd niet goed..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:19

misschien is het een idee om een hand brace om te doen dan heb je tog meer steun!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:27

Van een flinke kneuzing houd je soms langer last dan van een botbreuk.
Rust geven, vooral niet forceren.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:29

is het geen vochtbult... DIe zijn pijnlijk... Ik heb er ook 1 (nooit een stenen trap oprennen, al bellend, oplezend, op een druk station dat gaat fout).. Het kan een harde vochtbult zijn, zoals ik al zei, met een botvliesbeschadiging. Is niet ernstig, wel erg pijnlijk.. dat is namelijk wat ik nu op mijn scheenbeen heb door die val van een stenen stationstrap :(

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 16:29

Ja dat wou ik ook al zeggen Marije_jiplover, ik heb 1 a 1½ maand geleden mijn middelvinger gekneusd en heb er nog steeds last van als ik m teveel belast.. ik zou het idd ook rustgeven en vooral niet teveel gewicht enz dragen met je hand.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:07

ik heb een paar weken geleden een trap tegen mn hand gehad. Was mn pink en die hele kant tot mn pols zeg maar. Dat is denk wel 2 weken dik geweest. Ben er niet mee naar het ziekenhuis geweest want naar mijn idee was t niet gebroken. Nu heb ik er soms nog last van! dus is niet zo raar dat jij er ook nog last van hebt!

Mijn andere hand heb ik vroeger onder een ijzeren handarbeid tafel gehad en had ik 3 vingers zwaargekneusd. Die kan ik ook niet meer zo bewegen als mijn andere hand! daar blijf je altijd iets van hebben.

als je de pijn blijft houden toch maar even terug gaan. ik heb van mijn pink nog weinig last, zo af en toe wel bij dingen die ik doe

Evelike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 18:53

Lieffiefi schreef:
is het geen vochtbult... DIe zijn pijnlijk... Ik heb er ook 1 (nooit een stenen trap oprennen, al bellend, oplezend, op een druk station dat gaat fout).. Het kan een harde vochtbult zijn, zoals ik al zei, met een botvliesbeschadiging. Is niet ernstig, wel erg pijnlijk.. dat is namelijk wat ik nu op mijn scheenbeen heb door die val van een stenen stationstrap :(

Dat zou nog eens goed kunnen inderdaad. En wat moet jij hiermee doen?
Pff echt zo vervelend. Handen en benen gebruik je altijd he, mag je niks aan mankeren :+

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:00

Hier ook nog steeds last van mijn gekneusde duim en dat is inmiddels 5 jaar geleden. Tijdens het skiën gevallen, niets gebroken maar wel heeeeeeel zwaar gekneusd. Helemaal blauw/zwart uitgeslagen en mijn duim en deel van mijn hand waren 2x zo dik. Kon er niets mee.

Ben toen 2x per dag SRL-gelei erop gaan smeren en de zwelling werd snel minder net als de blauwe plek. SRL gelei is dacht ik van VSM of Vogel (ff googlen) en te koop bij iedere drogist/apotheek en soms ook bij de supermarkt.

Ik smeer het ook bij de kids op de blauwe plekken en dat helpt ook heel goed.

Sterkte ermee!!!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:54

Kneuzingen kunnen inderdaad láng duren... zo heb ik 4 jaar terug mijn linkervoet gekneusd en nog steeds kan ik er moeilijker op staan dan op mijn rechtervoet, en mijn linkerhand is een jaar geleden gekneusd geweest en daar heb ik (vooral met warm weer) nog steeds last van stijfheid / minder bewegingsvrijheid.

Zit niks op dan te wachten tot 't overgaat!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:37

weetje jou verhaal komt me zo bekend voor, heb precies hetzelfde, ook waarschijnlijk toch een trap gehad toen ik het paard in de stal wou zetten, terwijl er een hengst in de bak stond wat ik niet wist.

heb ik eerst niks mee gedaan, maar het bleef echt vreselijk dik, toch foto's niks op te zien. dus toch maar gespeeld op kneuzing. blijkt alleen nu dat ik er te veel mee heb gedaan(schrijven, typen, paardrijden) en gewoon de pijn genegeert heb, het dus allemaal overbelast heb. ik ben toen naar de fisiotherapeut geweest en die houd nu de spieren los, en nu eindelijk begint de zwelling ook te minderen. sterkte!