Van tandarts veranderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Van tandarts veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 10:30

Aangezien ik inmiddels bijna een jaar geleden ben verhuisd werd het toch eens tijd om een nieuwe tandarts te zoeken. Vanochtend heb ik er via internet een gevonden en ik kon me daar ook online inschrijven. Daarvan heb ik een bevestiging ontvangen en ik kan direct een afspraak maken.

De laatste keer dat ik bij mijn "oude" tandarts was heb ik al aangegeven dat ik opzoek zou gaan naar een nieuwe tandarts en daarom ook geen nieuwe afspraak gemaakt.

Maar nu vroeg ik me af of mijn overstap zo helemaal rond is? Of moet ik bijvoorbeeld mijn "oude" tandarts vragen om mijn dossier door te sturen naar mijn nieuwe tandarts? Of me nog officieel uitschrijven? Er is vast wel een bokker die hier ervaring mee heeft ;)

Dit staat allemaal niet vermeld op de website van mijn nieuwe tandarts of in de e-mail, telefonisch krijg ik geen gehoor en ik licht mijn "oude" tandarts als het even kan het liefst pas in als ik weet dat de nieuwe mij bevalt

RelarDevi

Re: Van tandarts veranderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:35

Ik moest iig mijn dossier opvragen bij de vorige tandarts.. Die wordt dan naar je opgestuurd (bij mij iig wel) en die moet je meenemen naar je nieuwe tandarts.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:46

Goh dit komt me bekend voor :P Ik heb alleen nog geen nieuwe tandarts.
Bij de huisarts wordt je dossier vaak gewoon doorgestuurd en hoef je er zelf niet achteraan, tandarts weet ik niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:52

Ik moest het dossier ook even laten opsturen naar de nieuwe tandarts :j Dat is twee maanden terug inmiddels.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:54

Ja je moet wel je dossier meenemen of door laten sturen naar je nieuwe tandarts :)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:59

Tja, ze zeggen dat ze je dossier moeten opsturen maar mijn tandarts is van de aardbodem verdwenen :s Dus mijn nieuwe tandarts krijgt helaas geen dossier, vond ie ook geen probleem.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:01

Tis op zich ook geen drama als het niet kan, maar het is voor een tandarts prettig om te weten wat er in het verleden al allemaal gebeurt is met je gebit, omdat je dat zelf vaak niet allemaal onthoudt :)

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 09:09

Thanks voor jullie reacties! Wel raar dat het nergens werd vermeld. Ik probeer vandaag nog maar een keertje te bellen.

@ WillemYntJee: bij mij zei de HA juist dat ik het dossier op moest komen halen (maar heb nog geen nieuwe HA dus dat heb ik nog niet gedaan).

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 12:01

Nog even voor de volledigheid: ik heb me inmiddels alweer bij een andere praktijk ingeschreven en zij zeggen dat de oude tandarts de gegevens vaak zelf doorstuurt als je het adres van je nieuwe tandarts geeft. ;)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:26

Ja dat zou ook heel goed kunnen want ik had toen nog geen nieuwe HA en TA dus heb het allebei naar mij zelf gestuurd gekregen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 14:47

Gewoon je oude tandarts bellen, zeggen dat je je uitschrijft en vragen of hij je dossier naar je nieuwe tandarts wil sturen. Adres erbij geven, klaar!

Overigens is de tandarts wettelijk verplicht een dossier door te sturen naar waar jij wilt. Het is namelijk jouw dossier, niet dat van de tandarts.
Een tandarts die ophoud en zijn praktijk niet laat overnemen is dus verplicht alle dossiers naar alle patienten toe te sturen.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 15:01

femke27 schreef:
Gewoon je oude tandarts bellen, zeggen dat je je uitschrijft en vragen of hij je dossier naar je nieuwe tandarts wil sturen. Adres erbij geven, klaar!

Dat was ik nu dus inderdaad van plan. Helaas bleek dat mijn oude tandarts op vakantie is dus het zal nog even moeten wachten.