Bokkers met Uveitis??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Bokkers met Uveitis??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 19:14

Ik vroeg het mij af. Zijn er hier ook bokkers met de (chronische) oogonsteking genaamd Uveitis?

Ik heb dit vanaf 1998. En eindelijk na al die jaren, 11 jaar later kan ik zonder mijn medicijnen en heb nergens last meer van.

Het lijkt me fijn om er hier met mensen over te praten!!

Meys

Re: Bokkers met Uveitis??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 15:34

Ja ik heb uveitis, weet niet eens meer hoelang ik het heb...het is begonnen met een regenboogvliesontsteking.
Inmiddels is er al zoveel met mijn ogen gebeurd.

Gentleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:47

Ik heb ook al 8 jaar uveitis, met wel gemiddeld 8 tot 10 heftige ontstekingen per jaar. Maar nu ik sinds 2 jaar Humira prik omdat ik ook ziekte van Bechterew heb, heb ik nog maar 2 ontstekingen gehad. De laaste is zelfs ruim een half jaar geleden! Mijn paard heeft ook een keer oogontsteking gehad, heel onschuldig, maar ik kon me voorstellen hoe hij zich voelde...

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 22:05

Bij mij is het ook begonnen met een regenboogvliesontsteking inderdaad! En ik had dan de eerste paar jaar wel 15 tot 20 heftige reacties erop. Daarna is dat verminderd naar 10 en daarna 2 of 3. Sinds ik aan de pil ben gegaan ben ik er eigenlijk zowaar overheen gegroeid.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 08:08

Ik gebruik ook humira, een geluk bij een ongeluk dat ik uveitis heb want voor mijn reuma kreeg ik het niet omdat ik de verkeerde reumasoort heb.

Ik heb al heel wat meegemaakt met mijn ogen zo had ik een oogarts die me niet door wilde sturen, hij wist niet meer wat hij met mij moest doen maar doorsturen ho maar.
Doordat ik heel lang predforte heb gedruppeld heb ik aan beide ogen staar ontwikkeld, dat is verholpen maar nooit zo geworden als het eigenlijk zou moeten (de kans was groot dat ik zonder bril verder zou kunnen maar dat is helaas niet waar)
Ook heb ik secundaire glaucoom(verhoogde oogdruk) en hebben ze een soort van "luikje"onder mijn ooglid gemaakt, dit is ook aan beide kanten gebeurd.
Mijn zicht is door dit alles ook heel weinig, de 30% haal ik niet

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:54

Jemig wat erg! Ik heb ook heel veel predforte moeten druppelen mocht alleen niet weken achter elkaar door omdat de oogdruk vreselijk hoog ervan word. Op een gegeven moment was mijn oogdruk 45. Maar ik heb er nooit iets aan overgehouden gelukkig. Mijn zicht is ook nooit verslechterd.

Wat erg voor jou hee. Ben er echt even stil van...

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:19

Voordeel van staar operatie, ik mag nu onbeperkt predforte druppelen.
Weet je, je leert er mee leven en ik ben soms nog wel eens boos op mijn oude oogarts.
Want....had hij me op tijd doorgestuurd dan was er niks aan de hand geweest...maar ja dat is achteraf gepraat.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 15:13

Waarschijnlijk is het voor jou best lang geleden. Ik heb hierover net even met mijn vader erover gepraat maar die heeft dagelijks te maken met dit soort dingen. Hij zegt dat je hier alsnog je arts/ dokter aansprakelijk voor kan stellen.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:19

hoi,

helaas heb ik het zelf. Ik heb dit sinds 3,5 jaar aan beide ogen en heb bijna elke 2,5 maand een ontsteking. Helaas heb ik ook nog eens herpes aan mijn beide ogen. Door deze aandoeningen heb ik veel litekens op mijn hoornvlies en kunnen ze hierdoor ook geen gedeelte afschrapen. Ik heb nu medische lenzen en als dat niet meer werkt doen ze een hoornvliestransplantatie. Ik ben onder behandeling in het AMC. Ik heb als medicijn: predforte, dexamethason en nog een ander pilletje wat ik elke dag moet innemen om de herpes infectie rustig te houden.

Mij is verteld dat ik er nooit meer vanaf zal komen, wel dat het beter kan gaan maar het virus blijft in mijn lichaam.

Ohja ik ben 25.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:24

Margon schreef:
Waarschijnlijk is het voor jou best lang geleden. Ik heb hierover net even met mijn vader erover gepraat maar die heeft dagelijks te maken met dit soort dingen. Hij zegt dat je hier alsnog je arts/ dokter aansprakelijk voor kan stellen.

Ja maar wat schiet ik er eigenlijk mee op?
Ik krijg er mijn zicht niet voor terug.
Bovendien werkt hij niet meer in het ziekenhuis waar ik kwam, of ie wel in een ander ziekenhuis werkt weet ik niet

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:26

Thuan, zoo jij gebruikt dexa?
Ik heb jaren lang ook prednison gebruikt omdat ik dat ook voor mijn reuma moest, 2 vliegen in 1 klap dus maar gelukkig nog nooit dexa gehad

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:40

Hier niet-chronisch, wel al eens op auto-immuun basis een nare ervaring mee gehad. Maar, mijn persoonlijke planning zegt dat het niet terugkomt, dus daar doen we 't mee :)

Nare verhalen van jullie - en ik ben vooralsnog bijzonder dankbaar dat het bij mij niet chronisch is :)

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:39

Meys schreef:
Thuan, zoo jij gebruikt dexa?
Ik heb jaren lang ook prednison gebruikt omdat ik dat ook voor mijn reuma moest, 2 vliegen in 1 klap dus maar gelukkig nog nooit dexa gehad

Ja helaas wel, ik druppel nu standaard 1x per dag, maar als ik een aanval krijg dan soms verplicht 8x per dag. Mijn zicht is helaas ook aangetast. Een bril helpt niet omdat mijn oogbol ook niet helemaal glad is ofzo. Die harde medische lenzen zijn een stuk groter dan normale harde lenzen en daar zie ik nu nog goed mee. Maar als ik een ontsteking heb kan ik die niet in. Al met al heel lastig dus.

Ze hebben mij ook bij de internist onderzocht, maar gelukkig heb ik geen verdere ziektes waardoor ik dit kan hebben.

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:46

Ohhh dexa druppelen...ik dacht in pilvorm.
Balen dat ook je zicht is aangetast...weet je...dat vind ik nog het ergste van alles.
Mensen vinden me ook verwaand maar ik zie ze gewoon niet..