Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Talisa schreef:Cardiflor van VSM
Drie keer daags smeren, of in het begin zelfs vaker.
Maar denk eraan, eczeem komt van binnenuit. Dus hoogstwaarschijnlijk zit er iets in haar voedingspatroon waar ze niet tegen kan. Bijvoorbeeld een tarwe of koemelkallergie.

patos schreef:Met dit laatste ben ik het helemaal eens. Ben mijn hele leven al gevoelig voor grote hoeveelheden suiker. Als ik aantal dagen veel snoep zit ik onder het eczeem en krab ik mijn hele vel kapot. Daarnaast is stress ook een belangrijke factor, dan krijg ik ook veel jeuk. Ik studeer zelf Geneeskunde, maar toch wil ik je een bezoek aan een goede homeopaat aanraden om te bekijken welke middelen bij je moeder eczeem kunnen veroorzaken.
Mijn mening als toekomstig arts: steroïdencremes zijn voor ' pappen en nat houden'. Je pakt het probleem niet bij de wortel aan, maar onderdrukt de symptomen.

Citaat:Onlangs waarschuwde de Inspectie voor de Gezondheid (IGZ) voor illegale hormoonpreparaten die door Chinese behandelaars worden verstrekt. De VMCE wil onderzoeken of meer behandelaars zich hieraan schuldig maken.
Crèmes en zalven uit China die binnen enkele dagen tot goede verbetering van eczeemklachten leiden, blijken vaak het hormoonpreparaat dexamethasonacetaat te bevatten. Dit is een sterk werkend corticosteroïd. Meestal staat dit ingredient niet vermeld op de verpakking. Verstrekking van deze middelen is illegaal.
)Plien91 schreef:marleen_usar schreef:Eczeem altijd eerst van binnen uit oplossen,ik heb al mooie resultaten gezien.
Eczeem kan je IMO niet oplossen, hoe wil je een constitutionele, erfelijke en chronische aandoening "oplossen"?