Heftige eczeem benen wie ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Heftige eczeem benen wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 09:44

Ik zet dit topic niet voor mezelf neer maar namens mijn moeder. Ze heeft al jaren last van eczeem op haar benen en handen, en ondertussen al van alles geprobeerd van gewone vettige zalfjes tot cortico steroiden creme's maar niks helpt echt. Wie weet de oplossing voor minder jeuk? Ook homeopatische hulpmiddeltjes zijn welkom!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:23

Ikzelf heb al van kleins af aan eczeem.Ik heb heel veel baad bij een hormoonzalf, maar die mag ik op dit moment niet gebruiken i.v.m. zwangerschap.
Ik heb vanalles gesmeerd en Cardiflor zalf van VSM geeft bij mij het beste resultaat.Het stilt de jeuk en de plekken zien er weer mooi rustig uit.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:27

Al een aloe vera geprobeerd?
Of kokosvet?
En anders pure nertsolie, dit is te verkrijgen via een mylene-consulente (ff googlen)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 10:28

Ik weet nog van vroegâh dat mijn buurmeisje een zoontje kreeg die zat na een jaartje ook helemaal onder en er werd bevolen om paardenmelk te drinken.
Het is alleen niet eh.. goedkoop :Y)

heb dit stukje ook opgezocht voor je op internet

Het drinken (dus niet op de huid uitsmeren) van paardenmelk is goed voor mensen met psoriasis en eczeem. Anderen zeggen dan weer dat zeep van paardenmelk en zalven met paardenmelk tegen deze kwalen helpen.

Talisa

Re: Heftige eczeem benen wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:41

Cardiflor van VSM :)
Drie keer daags smeren, of in het begin zelfs vaker.

Maar denk eraan, eczeem komt van binnenuit. Dus hoogstwaarschijnlijk zit er iets in haar voedingspatroon waar ze niet tegen kan. Bijvoorbeeld een tarwe of koemelkallergie.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:52

Talisa schreef:
Cardiflor van VSM :)
Drie keer daags smeren, of in het begin zelfs vaker.

Maar denk eraan, eczeem komt van binnenuit. Dus hoogstwaarschijnlijk zit er iets in haar voedingspatroon waar ze niet tegen kan. Bijvoorbeeld een tarwe of koemelkallergie.

Met dit laatste ben ik het helemaal eens. Ben mijn hele leven al gevoelig voor grote hoeveelheden suiker. Als ik aantal dagen veel snoep zit ik onder het eczeem en krab ik mijn hele vel kapot. Daarnaast is stress ook een belangrijke factor, dan krijg ik ook veel jeuk. Ik studeer zelf Geneeskunde, maar toch wil ik je een bezoek aan een goede homeopaat aanraden om te bekijken welke middelen bij je moeder eczeem kunnen veroorzaken.

Mijn mening als toekomstig arts: steroïdencremes zijn voor ' pappen en nat houden'. Je pakt het probleem niet bij de wortel aan, maar onderdrukt de symptomen.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:32

patos schreef:
Met dit laatste ben ik het helemaal eens. Ben mijn hele leven al gevoelig voor grote hoeveelheden suiker. Als ik aantal dagen veel snoep zit ik onder het eczeem en krab ik mijn hele vel kapot. Daarnaast is stress ook een belangrijke factor, dan krijg ik ook veel jeuk. Ik studeer zelf Geneeskunde, maar toch wil ik je een bezoek aan een goede homeopaat aanraden om te bekijken welke middelen bij je moeder eczeem kunnen veroorzaken.

Mijn mening als toekomstig arts: steroïdencremes zijn voor ' pappen en nat houden'. Je pakt het probleem niet bij de wortel aan, maar onderdrukt de symptomen.

Ik studeer ook geneeskunde, maar heb een hekel aan die hormoonzalfjes omdat je je huid ermee verstopt en dichtsmeert. Je huid wordt er ook enorm dun van! Heel slecht spul, alleen in noodgevallen gebruiken. :j

Dat onderdrukken van symptomen doet reguliere geneeskunde maar al te graag, pilletje hiervoor zalfje daarvoor. En als je daar een bijwerking van krijgt geven we je voor die bijwerking toch weer een pilletje? Ching ching ;)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:19

Alternatieve geneeswijzen zijn ook niet alles. In heel veel 'kruiden' supplementen zitten namelijk ook hormonen en vaak niet de lichtste...

Citaat:
Onlangs waarschuwde de Inspectie voor de Gezondheid (IGZ) voor illegale hormoonpreparaten die door Chinese behandelaars worden verstrekt. De VMCE wil onderzoeken of meer behandelaars zich hieraan schuldig maken.

Crèmes en zalven uit China die binnen enkele dagen tot goede verbetering van eczeemklachten leiden, blijken vaak het hormoonpreparaat dexamethasonacetaat te bevatten. Dit is een sterk werkend corticosteroïd. Meestal staat dit ingredient niet vermeld op de verpakking. Verstrekking van deze middelen is illegaal.

Hieronder valt o.a. de '999' crème..
Zelf smeer ik wel met hormoonzalf, maar wil overstappen op protopic 0,03%. Zelfde effect maar niet de bijwerkingen van dunnere huid. Wel grotere kans op huidkanker maar dat risico neem ik voor lief.

Eczeem is wel een probleem dat van binnenuit komt maar ik ben van mening dat je het niet op gaat lossen. Stress is wel een belangrijke factor die eczeem kan verergeren, zie ik bij mezelf wel. Echter is eczeem een erfelijke en chronische aandoening dus zal je het nooit volledig kunnen wegnemen, het zit in je en dat is niet te veranderen, de wortel is niet weg te nemen imo. Wel kun je proberen om het te verlichten

Voedingspatroon ga ik absoluut NIET aanpassen, ik moet nu al zoveel dingen laten (zeer heftige pinda- en notenallergie) dat ik mijn lijst met toegestane producten niet nog eens wil reduceren.. Daarbij is mijn huid aardig rustig op voeten en handen na :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:39

Eczeem altijd eerst van binnen uit oplossen,ik heb al mooie resultaten gezien.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:40

PB Danae eens, die heeft een hele paardenmelkproductenlijn (mooi woord voor scrabble :') )
Ik ken ook veel succesverhalen met paardenmelk.
En tegen de jeuk, baden in Balneum Hermal !

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:48

marleen_usar schreef:

Eczeem kan je IMO niet oplossen, hoe wil je een constitutionele, erfelijke en chronische aandoening "oplossen"?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 16:24

Bedankt allemaal ik zal haar het topic laten lezen hopelijk heeft ze er wat aan.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:54

Plien91 schreef:
marleen_usar schreef:

Eczeem kan je IMO niet oplossen, hoe wil je een constitutionele, erfelijke en chronische aandoening "oplossen"?

Je hebt zoiets als een allergische constitutie (atopie), maar het 'gen' voor eczeem is nog nooit gevonden hoor...