Wie ook Netelroos/ urticaria (chronisch of niet)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Wie ook Netelroos/ urticaria (chronisch of niet)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 21:39

Hallo,

Sinds een ruim jaartje heb ik last van (vermoedelijk) Urticaria, het is niet Chrnisch maar eht is de Urticaria factitia vorm, dus de bulten trekken na enkelen uren weg. Wel krijg ik dan last van trillende spieren, benauwdheid en krijg ik het spontaan koud en warm afwisselelend.

Ben hiermee toen naar de dokter geweest en na een simpele bloedtest heeft mijn huisarts maar besloten dat ik er mee moet leren leven en heb ik Xyzal gekregen, en dat moest ik maar slikken als ik last kreeg van zo'n aanval.

Nou moet ik zeggen, de pilletjes helpen goed, als ik een aavoel aan voel komen neem ik een Xyzal en binnen eht uur is het over, als ik niet krab iig!

Had van de week ook zo'n aaval en toen mijn pony afgespoten en waar ik water over mijn armen had gehad werden de bulten trouwens erger, is dit normaal?

Ik slik de Xyzal niet dagelijks maar heb wel bijna wekelijks last van die aanvallen, dus hoe doen jullie dat? slikken jullie dagelijk of alleen bij zo'n aanval?

Er is door de huisarts trouwens nooit vasgesteld dat ik Urticaria heb, dit heb ik zelf vastgesteld, heb er veel over opgezocht en alles wat urticaria beschrijft heb ik ook last van....

Hebben jullie ook voornamelijk bij inspanning en bij stress last? is dit "normaal" voor Urticaria?

En hoe leven jullie ermee? Kan ik mij dus nooit meer druk maken of fanatiek sporten zonder zo'n aanval te krijgen of wordt het langzaamaan minder?

Ofwel, deel hier al je dingen en ervaringen over Urticaria ofwel netelroos!

Anoniem

Re: Wie ook Netelroos/ urticaria (chronisch of niet)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 14:00

Ik heb jaren zyrtec geslikt, had last van druk urticaria er zijn verschilllende vormen. Maar dat zal je zelf ook wel weten neem ik aan?
Een et strak aangetrokken riem, een haarspelt wat op mijn h oofd drukte, elastiek in kleding wat drukte bezorgde mij hele dikke blaren de ersgte waren in mijn gezicht, had soms een dikke lip of diccht ook. Moest elke 24 uur stipt op tijd mijn medicijnen innemen anders barste het weer los.

Ben er volledig overheen gegroeit!!!
Weet je ook welke vorm jij heb?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 17:39

tja ik wee tniet precies welke vorm ik heb, ik krijg er last van als ik mij erg inspan of als ik me erg druk maak, en dan krijg ik last op de plekken waar er druk op mijn huid staat maar voorals waar ik zelf aan zit, dus armen en gezicht zijn meestal het ergste, waar mijn kleding zit valt het wel mee....

dus neem aan dat het een vorm van drukarticaria is maar welke, geen idee.....

Maar hoe lang heb jij het gehad? en hoe wist je dat je eroverheen was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:44

Crista, bij mij kon het ook ontstaan als ik bv een duw kreeg, maar ook warm water. Kon dr geen touw aan vastknopen, kon ook een paar uur heel snotterig worden met keelpijn.
Hoe ik wist dat ik dr overheen gegroeid was? Ik was op een avond mijn pilletje vergeten, en dat verbaasde me dat ik geen jeukbultjen kreeg. Dus even gewacht (Was wel spannend) en ze zijn niet meer terug gekomen, dus heb er la met al 2.5 jaar last van gehad of zoiets.
Helpen je medicijnen wel goed?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-09 17:53

ja, zodra ik een aanval voel opkomen neem ik een pilletje xyzal en dan trekt het snel weer weg....

heb gemiddeld 1x per week een aanval maar soms ook 2 maanden niet en dan ineens 3x per week.....

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 20:57

Ik heb het na mijn vorige bevalling gehad. Vermoedelijk door medicijnen die ik na mijn keizersnede heb gehad. Heb ongeveer een half jaar 2 Zyrtecs op een dag geslikt. Ik slik geen medicijnen meer uit deze groep medicijnen en heb er al een tijd geen last meer van...

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 20:45

maar jullie slikten dus echt elke dag medicijnen? dat doe ik niet, alleen als ik een aanval heb slik ik medicijnen....

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 06:13

Ik heb op 16 jarige leeftijd een aantal jaren last gehad van netelroos. Ik had het altijd na of bij inspanning en dus zweten.
Dus fietsen, paardrijden, harder lopen en ik zat helemaal onder. En een jeuk niet normaal! Ik zat vanaf mijn hals tot aan mijn benen helemaal onder. Het trok vaak wel weg als ik weer wat rustiger was( na inspanning) en als ik wat opgedroogt was als ik had gezweet.
Ik ben op een gegeven moment doorverwezen naar een allergoloog. Kreeg in ieder geval Zyrtec om te gebruiken bij een aanval of als ik wist dat ik ging paardrijden bv mocht ik van te voren een zyrtec innemen. Dit hielp dan wel.
Bij de allergoloog werd ik niet veel wijzer. Uiteindelijk ben ik er over heen gegroeid want na zo'n 3 jaar had ik er geen last meer van.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:58

Crista schreef:
maar jullie slikten dus echt elke dag medicijnen? dat doe ik niet, alleen als ik een aanval heb slik ik medicijnen....

Nu gelukkig niet meer. Alleen als ik er weer last van krijg. Maar ik heb wel ong een half jaar elke dag medicijnen geslikt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 20:36

Ik slikte dus idd wel elke dag omdat ik anders onmiddelijk weer vol bulten zat.

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-09 09:17

oke nou ik ben gisteren naar de dokter geweest (ergens ander voor hoor) en heb meteen gevraagd hoe dat nou met mijn medicijnen zit want met dit weer heb ik bijna dagelijks een aanval....

met zulk heet weer mag ik prefentief dagelijks een pilletje nemen, en wanneer ik weet dat ik me ga inspannen of dat ik veel stress ofzo ga hebben mag ik er ook prefentief 1 nemen. dus dat scheelt weer :)

hoop er natuurlijk nog altijd overheen te groeien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:45

Mooi zo let wel op dat je reactievermogen bij sommigen van dat soort pillen af kan nemen!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 17:37

dat is bij deze gelukkig neit zo, had ik al op gelet en in de bijwerkingen gezocht :)

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:43

Ik heb er ook last van en slik ook xyzal, ik heb ze op armen en bovenbenen, en bij mij is de reden ook niet te achterhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:48

Crista schreef:
dat is bij deze gelukkig neit zo, had ik al op gelet en in de bijwerkingen gezocht :)

Dat was bij het middel wat ik slikte dus ook niet zo. Ik ben op een gegeven moment naar de Huisarts gegaan omdat ik het idee had dat ik trager reageerde, was beroeps chauffeur en had al een 'bijna ongeluk' gehad, iets wat NIETS voor mij was.
Kwam dus door het middel wat ik toen slikte (Weet de naam niet meer) en is onmiddelijk de bijsluiter aangepast, het werd namelijk gebruikt voor mensen die straaljagers bestuurden :D :D
Echt nog nooit meegemaakt.