Overbelaste arm/muisarm

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Overbelaste arm/muisarm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 13:09

Hallo bokkers,

Vorige week naar de ha geweest omdat ik al een tijd last had van pijn aan mijn rechterarm.
Het begon bovenin bij de schouder. Maar ach je bent sterk en hebt geen dokter nodig..
Na een paar weken kreeg ik steken bovenop mijn arm bij de elleboog.
Toch maar naar de dokter op moeders advies.
En ja hoor, moet rust houden. Heb onstoken spieraanhechtingen en dat komt waarschijnlijk door de pc.
Of de muis...

Hebben meer mensen hier last van gehad? Ik moet rust houden maar het lukt niet echt. Ik probeer al minder te computeren, dat gaat redelijk. (moet verslagen maken voor school ect.)
Heb een mitella maar vind dat zo stom om te dragen want voel me niet ziek en de pijn is wel dragelijk.
Heb nog steeds steken maar merk dat wanneer ik lig, geen pijn voel.
Kan alleen ook niet de hele dag gaan liggen.

Frustratie want hoelang duurt zoiets ongeveer?
Ik heb ook een brief gekregen voor fysio, voor de werkhouding en oefeningen maar ben nog niet geweest.

Bienotje

Re: Overbelaste arm/muisarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:21

Ik ken er sowieso die hier gevoelig voor waren dat die zich aan hebben geleerd met beide handne de muis te bedienen. Dan kun je dat afwisselen en het eerder voorkomen in de toekomst..

Duurt even voor je daar handiger in wordt, maar als je nu computert kun je nu ook je voorkeursarm gelijk rust laten houden..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 13:31

ja klopt, computeren met links is alleen zo onhandig :)

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 13:38

ik had vorig jaar ook pijn, maar bij mij begind het in de hand en elleboog.
dokter zei overbelast, gaat wel over.
later naar fysio gegaan die zei verkeerd ruggebruik waardoor ik mijn armen overbelast.
inmiddels mag ik volgende week naar het ziekenhuis om te testen of het geen CTS (tunnelsyndroom) is..
ik werk achter een kassa en vanplaats rechts met links teruggeven is inderdaad niet makkelijk, evenals de pc :P

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:12

Ik heb soms ook last van mijn arm, als ik een hele dag op de computer zit, slecht slaap of heel de dag aan het leren ben. Hele vervelende pijn, want gaat niet weg. Ik weet niet of dit hetzelfde is. Meestal kan ik het voorkomen door op de laptop het muispadje te gebruiken ipv met een muis te werken.. Maar ik weet niet of jij een laptop tot je beschrikking hebt (en of dat het daadwerkelijk bij jou helpt).

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 11:36

Ik heb idd met een laptop gewerkt maar omdat ik de pijn al heb, blijft die. Ook als ik mijn arm strek doet het pijn, echt zo'n zeurende pijn.
Moet eigenlijk ook naar de fysio maar heb daar niet echt zin in

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:48

Ik heb hetzelfde, maar dan meer in m'n onderarm, en pols.
Maar ik kan mezelf er dus niet toe zetten om minder op bokt te zitten :o

blitsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:50

Ik bedien de muis nu ook met links ipv met rechts. Vreselijk vervelend in het begin maar nu lukt het wel. Goede oplossing voor mij.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 11:50

Erg hé :D Maar is het bij jou ook begonnen bij de schouder? Want bij mij is het zeg maar afgezakt naar mijn onderarm

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:52

Van m'n schouder en bovenarm heb ik nooit last van gehad, gelukkig. Maar ik merk het vooral als ik m'n arm aanspan, en dan beweeg. Auw. :\

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:29

Ik heb daar ook last van. Een paar jaar geleden was het telkens in mijn pols, en nu zit het in mijn schouder. Ik muis nu ook om de paar maanden met links, het is heeeeeul moeilijk om te leren, maar als je een weekje met links muist is het gemakkelijk! :D