Ik ben vanmorgen naar de opticien geweest ivm een jaar hoofdpijn.
Nu heeft de opticien -0.50 (vorig jaar -0.25) gemeten. Beide ogen. Maar m'n ogen werken niet goed samen, dat is prisma toch?
Maar als hij zo'n voorbeeld bril bij mij opzette voor -0.50 werd het beeld slechter, dus hij snapte het zelf ook niet goed meer.
Hij heeft me nu doorverwezen naar een optometrist.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit soort dingen? Waarom het waziger wordt met de gemeten sterkte. En informatie over prisma. Zijn daar ook lenzen voor te krijgen? Is het mogelijk dat ik dan een bril met -0.50 & prisma moet?
Rebel_Jits
Geplaatst: 26-06-09 20:40
Ik denk dat je cilinder bedoelt. Die verbuigen het beeld een beetje, zodat het 1 punt lijkt. Ik heb het zelf ook, samen met -2,5 ofzo. Deze bril is voor mij echt een uitkomst, ik zie er stukken beter door!
Wat is een prismabril? 'Een hulpmiddel om het evenwichtsorgaan minder te belasten. Daardoor komt dat orgaan tot rust en neemt de duizeligheid af of verdwijnt zelfs. Een prismabril geneest de storing van het evenwichtsorgaan niet.'
jij moet idd waarschijnlijk een cilinder hebben. en als je gementen bent op -0,5 betekend dit niet altijd dat je deze strerke ook het beste mee kunt zien. Je ogen zijn constand bezig met zich te focusen op een bepaald punt. Als jij hier zelf té bewust mee bezig bent kun je een computer oogmeting iets beiinvloeden.
wacht de afpraak bij de optiometrist gewoon even af, die zal je vast meer kunne vertellen.
Mag ik vragen wáár je je ogen op hebt laten meten?
kavama
Geplaatst: 26-06-09 22:33
Ik heb ook prismaglazen.
Simpel gezegd is het een afwijking die het tegenovergestelde van scheelzien is. Mijn ogen gaan naar buiten en kunnen zelf niet meer recht en dat doet veel pijn.
Ik kan zonder bril perfekt zien alleen ga ik na een 10 min. kapot van de pijn in mn ogen. Soms kan ik het iets langer volhouden.
Sommige mensen die mijn bril opzetten hebben ook het gevoel dat ze scheel gaan kijken.
De opticien kan deze afwijking testen met 3d kijken, dit kan ik dus niet.
kavama
Geplaatst: 26-06-09 22:39
Heb het nog even opgezocht,
Bij scheelzien lukt het iemand niet beide ogen op één punt te richten. De ogen staan dus niet evenwijdig. Het scheelzien kan in binnenwaartse (esotropia), buitenwaartse richting (exotropia), naar boven (hypertropia) of omlaag (hypotropia) plaatsvinden. Ongeveer twee tot drie procent van de bevolking ziet scheel.
Voor zover ik weet en mijn opticien vertelde dat toendertijd ook, zijn hier geen lenzen voor.
Ik baal enorm want ik heb verder geen sterkte ofzo en zie zonder bril perfekt en toch moet ik dat kl*teding op.
De opticien zei: 'In feite ben je ietsiepietsie scheel, dat zien andere mensen helemaal niet maar je ogen werken niet zo goed samen.' Maar als ik nou een bril neem die dat laat ontspannen, ga je dan niet scheel kijken?
Limoen
Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-09 17:15
Crista schreef:
Mag ik vragen wáár je je ogen op hebt laten meten?