Mag ik dan echt niet snoepen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Mag ik dan echt niet snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:10

Oké, ik heb dus een probleempje van 5 tot 10 kilo zegmaar.
Ik heb het erg gezellig met ze, maar in bikini ben ik met name dat buikje liever kwijt dan rijk... :o
Ik fiets elke dag een uur (18 km. ), rijd een uurtje, en dan niet hobbelen maar toch vrij intensief, en ga op donderdag sporten.
In het weekend en zo zelfs nog meer, ben toch wel vrij actief dacht ik zo....

Alleen ik houd gewoon heel erg van snoepen. s'avonds als ik op de bank zit en even niks om handen heb. Het kijken van een film is echt funest. Ik moet gewoon iets (snoepjes, koekjes, chipjes, borrelnootjes) naar mijn mond brengen, liefst in een constante beweging, zoals bij popcorn...

En ondanks het fietsen etc. kan ik toch echt maar vrij weinig spieren in mijn benen ontdekken? :?

Is dat snoepen wat ik s'avonds doe dan echt zo erg? Ik ben altijd stevig geweest, maar het begint nu echt uit de hand te lopen. Want het begint met 5 kilo, maar ik ga niet wachten tot het meer word. :n
Vroeger maakte het niet uit wat ik snoepte. Zat hele dagen voor de pc, steeds te snoepen, bleef keurig hetzelfde gewicht... En ondanks dat ik nog maar 15 (bijna 16) ben, is mijn groeien niet noemenswaardig meer...

Is dat snoepen s'avonds nou echt funest?

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:12

snoep vervangen door wortels ? heeft mijn pa een tijd vol gehouden :)

en een klein beetje kan geen kwaad natuurlijk, je moet alleen niet overdrijven :):)

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:13

ja dat is het zeker :D ,probeer stukjes komkommer te nemen,of worteltjes,het gaat eigenlijk gewoon om het idee van eten,wat maakt niet uit........ik heb het ook :o
het is een kwestie van wennen. ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:13

Het ligt niet aan het snoepen 's avonds, maar aan het snoepen in het algemeen ;)

Ik zou er sowieso niet mee stoppen, dan hou je het niet vol en ga je je op een dag toch weer helemaal te buiten (ik spreek uit ervaring :') ) en ben je terug bij af.
Misschien moet je gewoon alles in porties nemen, dus koop geen extra large zak chips, maar zo'n klein zakje, of neem een cracker met filet american ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:14

Snoepjes vervangen door groente/fruit. af en toe is niet erg.
Of als je echt lekker trek hebt, gewoon je tanden gaan poetsen, of water drinken. En hardlopen help ook! :)

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:14

Het hangt er toch wel sterk vanaf hoeveel je eet, een zak chips of een handje? In principe is een zak dus wel echt funest, ondanks het feit dat daar veel caloriën inzitten zit er ook onwijs veel vet in en ik denk dat dat laatste is wat er zo erg aantikt.

Wat eet je de rest van de dag? Ik ben een standaard lekkerbek, ontbijten met croissantjes, lunchen met een broodje mozarella, normaal avondeten en dan 's avonds nog een zak chips. (Eet dit niet alle dagen hoor, maar toch wel te regelmatig) En dan wordt het dus echt te gek.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:15

Dat om handen hebben van iets herken ik ook goed, ik uitte dat altijd tot iets snoepen, chips enzo. In de winterperiode wilde ik een sjaal bij mijn jas maar nergens de goede kleur te vinden. Toen kwam mijn moeder met het briljante idee om er zelf eentje te breien, en tada, weg was het snoepen. De eerste paar keren moest ik wel op mijn handen kijken maar op een gegeven moment ging het net zo makkelijk als dat blind typen voor mij gaat :D

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:19

Hihi, ik had dat tot mijn 16e ook, alles eten wat ik wou écht alles. En daarna, BAM, daar kwamen de heupen etc. :')

Het zorgt nog steeds voor depressieve dagen haha. :')

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:20

Wow wat een reacties!

AngelofLove: Gaat dat echt als je veel oefent? Ik mis namelijk gewoon de helft van mijn film als ik dat probeer.....

Hhhm, ik zal wel weer eens mee gaan winkelen, en met mijn ma van te voren afspreken dat ik niets lekkers mee mag nemen, enkel gezonde dingen.

Komkommer heb ik geprobeerd, daar ben ik flink misselijk van geworden nadat ik ong. een halve ophad... :o

Hartlopen heb ik een schurfthekel aan, ik kan een godganse dag te paard en te fiets zitten, zonder moe te worden, maar van dat gewandel en geren krijg ik onherroepelijk steken in mijn zij.

Als ik niet meer zoveel hoef te leren kan ik natuurlijk wel gewoon gaan wandelen. Kast op slot bedenk ik wel wat op, maar als er geen eten voor handen is dan kan ik het niet eten ook. :+

@tante_trien: Praaaaat me niet over heupen! Ik moffel het altijd fijn weg met paardrijbroeken. Lekker hoog ophijsen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:21

Ja het snoepen 's avonds is het ergste omdat je 's avonds en 's nachts lang niet zoveel calorieën verbrand.
Je zou wel i.p.v. snoepjes druiven of aardbeitjes kunnen nemen.
Ik merk het zelf al heel duidelijk dat ik nu 's avond niet/nauwelijks meer snoep scheelt zeker 5 kilo in 2 weken.
Het is wel lastig ik herken het helemaal ben een enorme filmfreak en er ging dan zonder problemen een zak chips doorheen (in m'n eentje).
Je hebt tegenwoordig ook van die magere zoutjes zo'n zakje is dan ongeveer 50kcal en zijn erg lekker.

Succes ermee hopelijk vind je een goeie vervanger voor bij de film.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:22

zonnebloem18 schreef:
Ja het snoepen 's avonds is het ergste omdat je 's avonds en 's nachts lang niet zoveel calorieën verbrand.
Je zou wel i.p.v. snoepjes druiven of aardbeitjes kunnen nemen.
Ik merk het zelf al heel duidelijk dat ik nu 's avond niet/nauwelijks meer snoep scheelt zeker 5 kilo in 2 weken.
Het is wel lastig ik herken het helemaal ben een enorme filmfreak en er ging dan zonder problemen een zak chips doorheen (in m'n eentje).
Je hebt tegenwoordig ook van die magere zoutjes zo'n zakje is dan ongeveer 50kcal en zijn erg lekker.

Succes ermee hopelijk vind je een goeie vervanger voor bij de film.

Hier eet iedereen dus japanse nootjes, er worden kilo's van die dingen ingeslagen... En ik lust ze niet...
Ben ik mooi klaar mee.
Ik heb al meer als helft van de druiven opgegeten en nu moet ik wat overlaten voor de rest. :')

YankeeBoy

Re: Mag ik dan echt niet snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:25

druiven zijn allicht beter dan chips en snoep, maar zo'n bak druiven is nog steeds niet echt denderend voor de lijn hoor=P

wat ik zelf weleens neem als ik echt ergens trek in heb, is een zakje snack a jacks, die zijn wel verantwoord.

Verder is het toch echt doorbijten hoor!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:27

druiven zijn ook niet zo heel goed hoor,

Ik herken het probleem ook een beetje, ben niet echt te zwaar, maar die vleugeltjes (om het even een beetje elegant te houden) die nu over mn broek heen hangen ( en dan niet eens alleen als ik een broek aan heb) die ben ik nu wel zat...

Ook ik kan geen avond zonder eten =P Maar om nou de hele dag wortels te eten !? -O- :+
Wat ook wel eens wil helpen is om veeeeeeeel te drinken!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:28

Een lekkere portie watermeloen? Is meestal lekker zoet, maar bevat heel veel water en is veel gezonder dan snoep.
Weliswaar enkel een alternatief voor deze zomer.
Succes!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:30

haha hoe herkenbaar, neem inderdaad snack a jacks, rijstwafels, zoute stengels of toastjes met iets magers erop :j
dat is het enige dat werkt, als je jezelf verbied te snoepen, gaat het nog sneller :j

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:31

YankeeBoy schreef:
druiven zijn allicht beter dan chips en snoep, maar zo'n bak druiven is nog steeds niet echt denderend voor de lijn hoor=P

wat ik zelf weleens neem als ik echt ergens trek in heb, is een zakje snack a jacks, die zijn wel verantwoord.

Verder is het toch echt doorbijten hoor!

Kijk gaan we weer, ik krijg die dingen niet door mijn keel.
(Wat een zeurkous hé? :o )

Het is vooral dat ik veel wil, en mijn moeder vind het niet grappig als ik al 't fruit in 3 dagen opvreet...
Dusja ik zoek nog altijd een alternatief.

Helpt het dan wel als je na bv. het avondeten nog even gaat bewegen? Want dat zou ik wel kunnen denk ik. Alleen het wat-moet-ik-eten probleem moet dan nog getackeld worden.
Ik zit ook niet snel vol, er zit gewoon totaal geen ho op.

Dana01: Hm, toastjes zou me denk ik nog wel lukken. Zaterdag dus maar een keer mee boodschappen doen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:34

eet je een toetje na het eten?
dan kan je nog proberen om die niet direct te nemen, maar bijvoorbeeld 2 uur na het eten, dan heb je toch nog iets te eten.

Of ga iets doen 's avonds, rondje wandelen, skaten, fietsen, ga naar de sportschool.
Dan ga je sowieso niet eten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:38

probeer 1 avond per week in te lassen dat je van jezelf mag snoepen....dan kan het helemaal geen kwaad....en de rest van de week gewoon normaal eten en vooral niet snoepen en uitkijken met teveel koolhydraten(brood/rijst/pasta's)

als je dit doet val je vanzef af denk ik...je beweegt genoeg
En geen frisdrank,daar word je ook dik van,ook geen light...dat is troep.
(ik probeer 1 blikje cola per week te drinken....met logees lukt dat dus niet altijd)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:40

YankeeBoy schreef:
eet je een toetje na het eten?
dan kan je nog proberen om die niet direct te nemen, maar bijvoorbeeld 2 uur na het eten, dan heb je toch nog iets te eten.

Of ga iets doen 's avonds, rondje wandelen, skaten, fietsen, ga naar de sportschool.
Dan ga je sowieso niet eten

Ja daar zit ik ook al aan te denken, rondje skaten zou ik wel leuk vinden. :j
Alleen ik zit nu dus ook eigenlijk thuis om te leren. :P
Maar in de zomervakantie zal het denk ik toch minder worden.
Ben dan gewoon veel actiever, heb een hekel aan de winter, trek me dan 't liefst met een zak pepernoten terug op de bank, onder een kleed, om daar zo lang mogelijk te blijven....
Dus ik hoop dat ik mooi slank terug kom volgend schooljaar. :Y)

Toetje is meestal vla, maar dat zou ik ook kunnen doen ja.

@geerke: Ik drink vooral water, ik lust niks met prik, dat zit me dan weer mee. :D
Vriendin van me doet het pas echt vals. Die koopt iets, dan krijgt ze spijt, en dan gaat ze het samen met mij opeten! En dan zegt ze o er zijn er nog twee eet jij maar hoor! :')

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:42

Bij mij ging het breien na 1 week elke avond oefenen echt als vanzelf. Maar dan wel gewoon simpele steek he, geen ingewikkelde patroontjes en dergelijke :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:43

waterijsjes pakken als je trek krijgt
afleiding zoeken en wat anders gaan doen
of een glas water drinken

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:45

wat ook echt lekker is om te drinken voor de ene die dan toch niet zonder prik kan:

cristal clear. super lekker, maar zonder veel kaloriëen.. :D

En verder doe 's avonds als je in bed ligt/naar bed gaat wat sit ups is goed voor je buik (als je daar ook last van hebt ) en kost niet zo heel veel energie (2x 50 ofzo ligt eraan wat je kunt gaat vanzelf beter)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-09 21:53

*Gaat breien oefenen.*
Oké, en morgen kan ik wel gaan wandelen. Dan ban ik mezelf wel van bokt want anders bedenk ik dat ik er volgende week mee begin.... :o

O Veerle90 daar zeg je wat, heel lang braaf gedaan, en toen laten verslappen en het kost nu dus zo'n moeite...

In elk geval iedereen bedankt voor alle tips voor dit lastige geval! :D Ik ga er fijn mee aan de slag en het is een mooi steuntje in de rug. :)
Ik ga nu mezelf een dagje van bokt schoppen. :P

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 07:50

ga je tanden poetsen als je trek krijgt :D
Dan smaken al die lekkere dingen niet zo lekker meer.
Helpt echt hoor ;)

Probeer het eten van lekkere dingen steeds een kwartier uit te stellen.
Telkens een beetje minder snoepen.
Uiteindelijk kik je een beetje af van je eetgewoonte.

De eerste week is erg moeilijk, daarna gaat het steeds makkelijker.

Veel succes :(:)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 07:52

Haha die zei iemand anders ook al, helpt dat echt zo goed? Krijg ik wel de witste tanden van heel Nederland denk ik. :')

Ja het is echt een hele slechte gewoonte gewoon...