Aankomen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

Aankomen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 15:12

Heeft er iemand goede tips om aan te komen? En op een gezonde manier?

Heb al een aantal dingen geprobeerd maar die werkten niet....

Ik ben 1.65 en 48 kilo, ben altijd erg dun geweest terwijl ik veel eet maar er komt niks aan..

Anoniem

Re: Aankomen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:17

Hoeveel eet je nu dan? Heb je een overzicht oid? Dan is het beter te beoordelen denk ik :)

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 15:20

7.30 Twee plakken ontbijtkoek met veel boter
10.00 Thee met koeken
12.15 Drie bruine boterhammen
15.00 Chips of iets anders lekker
18.00 Warm eten twee flinke scheppen aardappels en groente en vlees
21.00 Nog een keer iets te snacken want dan heb ik weer honger....

Dit zijn een beetje mijn normale dagen..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:23

Volgens het BMI weeg je idd wat te weinig. Heb je last van dit ondergewicht of moet je van de dokter aankomen ?
Sommigen mensen zijn gewoon dunner als andere, zolang je gaan eenzaamheidsproblemen daar rond hebt, zou ik me niet te veel zorgen maken. Ik vind je eetpatroon toch niet slecht, maar misschien mag er wel nog wat fruit bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:25

Ik mis idd ook fruit en zuivel :j En misschien kun je gaan fitnessen oid erbij, beetje spieren kweken.. Ook daarom is het goed om zuivel te nemen, eiwitten zorgen voor behoud/opbouw van spieren..

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 15:27

Ja fruit zit er ook wel bij heb ik niet genoemd maar tussen de middag eten mijn zoontje en ik na het eten altijd fruit. En na het eten sávonds eten we altijd vla of yoghurt.

Ik moet niet aankomen maar zou het wel graag willen. Het is niet dat ik me ziek ofzo er door voel ben altijd zo geweest maar zou er graag een kilo of 5 aan willen hebben.

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 15:28

Iniedergeval stevig ontbijten, en je mag per dag zo'n stuk of 6/7 tussendoortjes, zo te zien eet jij er 3. Je mag dus nog wel wat meer eten, en het hoeft niet gelijk chocolade te zijn. Het kan ook gewoon sultana of een appeltje zijn. ;)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:04

Ik heb precies hetzelfde probleem als jij:
1.68-49 kg
Zodra ik ziek ben(hoeft alleen maar een verkoudheid te zijn) val ik MINSTENS een kilo af, gelukkig ben ik dan nog in de groei ;)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:25

ben je wel eens getest op je schildklier werking? Als die te snel werkt, kun je ook eten tot je neervalt zonder dat je aankomt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:29

die ontbijtkoeken zou ik vervangen door boterhammen.
(2 boterhammen en 1 ontbijtkoek evt.)
want ik vind 2 ontbijtkoeken voor ontbijt wel heeeel erg weinig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:44

Pytje schreef:
ben je wel eens getest op je schildklier werking? Als die te snel werkt, kun je ook eten tot je neervalt zonder dat je aankomt.

Dan zou ze verder ook veel meer klachten moeten hebben denk ik :j

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:47

ja dat zou goed kunnen, maar je moet alle opties open houden he. En omdat ze de klachten hier niet op schrijft, wil niet meteen zeggen dat ze ze niet heeft of aan het ondergewicht koppelt.

ps. je zou eens kunnen googlen op Hyperthyreoïdie
Laatst bijgewerkt door Pytje op 22-06-09 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:48

ik ben ook 1.68 woog eerst 56kilo, normaal gewicht, maar nu ik geopereerd ben en eerst op een dieet hebt gestaan weeg ik nog maar 52kilo, heb er geen last van eigenlijk. Ik weet dat het nu vanzelf wel weer aankomt!
Ik zou als ik jou was wat meer brood gaan eten, 3 broodjes op 1 dag is echt weinig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 16:50

Pytje schreef:
ja dat zou goed kunnen, maar je moet alle opties open houden he. En omdat ze de klachten hier niet op schrijft, wil niet meteen zeggen dat ze ze niet heeft of aan het ondergewicht koppelt.

Ze geeft aan dat het altijd zo is geweest, dus dan lijkt het mij dat het niet de schildklier is.. :) TS is denk ik gewoon gezegend met een snelle stofwisseling, daar kan je tegen eten, maar ik denk niet dat dat zin heeft. Gewoon gezond en gevarieerd eten en meer kan je denk ik niet doen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:01

Relaxed schreef:
Ze geeft aan dat het altijd zo is geweest, dus dan lijkt het mij dat het niet de schildklier is.. :) TS is denk ik gewoon gezegend met een snelle stofwisseling, daar kan je tegen eten, maar ik denk niet dat dat zin heeft. Gewoon gezond en gevarieerd eten en meer kan je denk ik niet doen.

ik heb exact hetzelfde, ik kan eten wat wil maakt geen moer uit (168, 48/49k) ze heeft idd wss een snelle stofwisseling. Ik eet echt heel de dag door.

om half 10: brood (2) met beleg en thee
tussendoor een appel/banaan etc
half 1: kop soep met 6 boterhammen
tussendoor een snoepje of koekje
3 uur: Bakje noodles
tussendoor wat stukjes stokbrood en komkommer etc (als ik aan het voorbereiden ben)
half 6: biefstukje of vis met aardappels groentes etc (op mijn werk das het mooie van kok zijn :D)
tussen half 6 en 11 uur stukjes stokbrood en tomaat, soepje etc
als ik thuiskom nog een broodje met kaas/worst
en dan slapen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:17

Haha Kirri, dan ben je vast 1 van de weinige slanke koks :P Handig hoor ;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:19

ja dat is zo mijn mede chef is echt mega dik, iedere kok die ik ken eigenlijk :+ wel krijg ik altijd grapjes te horen een magere kok is een een slechte kok :P dat neem ik maar voor lief, want mijn salades zijn :9

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 17:54

Ik ben ong. 1.74 meter lang, en weeg 44 kilo :=
Ook niet echt super, maar aankomen, hoo maar, ookal eet ik gewoon genoeg :D

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 20:49

Ik ben getest op mijn schildklier, die werkte wel iets te snel maar niet zorgwekkend.

Ik zal mijn ontbijtkoek gaan vervangen voor twee boterhammen. Ontbijtkoek vind ik gewoon lekker als ontbijt.

Ben vroeger heel veel gepest doordat ik dun ben en met kleding kopen is het ook vervelend. En meestal als je dun bent ben je ook niet gezegend met een mooi stel borsten dus daar stoor ik me weleens aan. Zeker als het weer bikini tijd is....

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:51

je kunt ook ontbijtkoek op je brood doen, op een witte boterham is dat best lekker. 2 vliegen in 1 klap.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:56

Pfoee heel herkenbaar!
Ik woog een jaar geleden net 40/42 kilo. Ben 1.57 en toen 17 jaar, bijna 18. Nu 18 bijna 19 en zit nu op de 50 kg.
Ik ben aangekomen door echt heel gestructureerd en gezond te eten. Ik ging van geen ontbijt naar 2 boterhammen en een cracker, om half 11 2 boterhammen, om half 1 warm eten wat dus bestond uit flink wat aardappels, groot stuk vlees en 2 scheppen groente en een toetje. Tussendoor op de dag 2 tot 3 stukken fruit, om half 4 nogmaals 2 boterhammen, dan avondeten bestond uiteindelijk uit 4-6 boterhammen. En rond een uur of 8 at ik me laatste stuk fruit of iets lekkers. Door dat ik zo gestructureerd at en dus echt gezond ben ik in 2 maanden tijd 5 kilo aangekomen.. (Woonde 7 maanden ergens anders.) Ondertussen kan ik nog eten wat ik wil zonder maar 1 grammetje aan te komen. Maar ik weet nu dus van mezelf als ik zo eet als toen, dat ik dan aan kan komen!!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:06

Voor mij ook herkenbaar. ik ben 1.64 en weeg 42 kg.

ik eet ook de dag door;
smorgens (7u )een botherham (dikgesneden) met een stuk fruit of yoghurt
10 u een koek
12 u 2 boterhammen (dikgesneden, zelfgebakken :9 ) met een koek
16 u kom ik thuis van school, een stuk fruit, een koek en een yoghurt.
18 u avondeten (ik eet veel vis, ik eet geen vlees)
20 u een kom soep of koek of waar ik dan zin in heb

ik drink wel geen frisdrank

Als we als uitzondering eens bakkersbrood hebben eet ik 3X zoveel sneden.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 07:13

Toch best nog wel wat mensen met ondergewicht...

Ik zit nu te ontbijten met twee bruine boterhammen,, even wennen want onbijt echt al jaren met ontbijtkoek :D