Misselijk/ Maagpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CleovG

Misselijk/ Maagpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 13:55

Hoi, aankomende week ga ik sowieso langs de huisarts maar ik wilde graag zelf ook al wat informatie en ervaringen hier over inwinnen.

Sinds eind mei/ begin juni heb ik last van mijn maag. Eerst was het alleen een onaangenaam gevoel maar nu ben ik ook al misselijk. Ik heb eigenlijk alleen last aan de onderkant van mijn maag, ook als ik er op druk. Vaak is het ook na het eten erger, en dan zeker na het eten van vettige producten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 13:56

Klinkt relatief als een maagzweer, zeker als het onderaan je maag erger is.. kan natuurlijk ook wat anders zijn. Mijn tip is om de boel een beetje rustig te houden: Gaviscon en dan de pillen of de drank, gewoon te halen bij de apotheek / drogist. Ik ben al 9 jaar maagpatient en dat spul helpt tot nu toe het beste :)

CleovG

Re: Misselijk/ Maagpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 13:59

Ik dacht dat je bij een maagzweer veel last had van Maagzuur? maar ik het helemaal geen last van maagzuur wat omhoog komt..

Anoniem

Re: Misselijk/ Maagpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:00

Je hoeft geen last te hebben van maagzuur, of althans opkomend maagzuur. Het is maar net hoe jouw lichaam er mee omgaat. Ik weet niet of het in jouw buurt ergens koopzondag is? Anders zou je even naar een kruitvat kunnen.. ivm gaviscon, dat kan in zekere mate verlichting brengen. Of Coca Cola drinken :)