Ervaring met zwaar gekneusde onderrug en ribben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eef_w

Ervaring met zwaar gekneusde onderrug en ribben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 13:43

Hallo mensen
Ik op vrijdag middag mijn contract tekenen voor een nieuwe baan daarna lekker naar de manege om te rijden.
Een aantal weken geleden ben ik van een manegepaard afgevallen want die ging ervandoor en ik hield haar niet.
sindsdien hebben verschillende mensen het ook gehad bij haar en ik wilde het deze week weer gaan proberen op haar.
ik was in een superbui en voelde me zelfverzekerd dus ik probeerde te galopperen in de hoop dat ze niet heet werd!
Linksom ging super ze bleef rustig en ook na de galop was ze makkelijk te houden. daarna wilde ik het ook rechtson proberen op de volte maar ze werd wat onrustig dus ik rustig aan doen. Ineens rent ze naar de andere kant van de bak (onverwachte sprong) en ik bleef net zitten.Ik wilde niet echt meer galloperen maar rustig stappen zat er ook niet meer in ze werdt helemaal heet! hoofd tussen der benen en keihard er vandoor waardoor ik er dus af viel.

nou vanaf dat moment weet ik niet veel meer toen ik bijkwam stond er een ambulance en broeders naast me waarvan ik heel erg schrok want ik wist niet meer wat er was gebeurd. Op een gegeven moment trokken ze me overeind ik stond te wankelen maar besefte het nog niet helemaal. maar goed mijn ouders waren inmiddels ook gearriveerd en ik ging maar naar de kantine geen flauw idee hoe ik daar was gekomen. maar toen voelde ik pas de pijn. voor de zekerheid maar langs het ziekenhuis gegaan. En echt een banketstaaf van een dokter die heeft me amper onderzocht hij voelde even en zei dat ik mijn ribben en mijn onderrug 'waarschijnlijk' zwaar gekneusd had. En een zware hersenschudding. Nah lekker dan.

En nu ik ga maandag maar weer terug naar de dokter want ik kan bijna mijn bed niet uitkomen en bijna niet lopen doet zooooon zeer. Ik ben constant duizelig maar dat komt waarschijnlijk van de hersenschudding. maar ik voel gewoon dat er echt iets niet helemaal in orde zit.

Nou is mijn vraag heeft er iemand hier ook ervaring met gekneusde ribben of onderrug en kan je daar nog lang last van houden?
Want ik begin over 2 weken met mijn nieuwe baan, maar ik weet niet of dat er nu nog wel in zit!!

Nou sorrie voor het lange bericht maar in ieder geval bedankt voor het lezen!!

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 14:02

oh ja misschien heeft er ook iemand tips over hoe ik het aan mijn nieuwe werk ga vertellen want ik zie er echt een beetje tegen op!!

KiWiKo

Re: Ervaring met zwaar gekneusde onderrug en ribben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:08

Yep........ meld zich :)

ik heb mijn ribben gebroken en gekneusd gehad, een een acute hernia door een val........

Ribben loop je gewoonweg een maand of 6 mee voordat je weer normaal kan hoesten of slapen zoals je wil...... Mijn verschoven wervel is door intensieve (en dan bedoel ik dagelijkse) behandeling van mijn Chiropractor vrij vlot over gegaan........

je kan niet op of om.

Ik was toen eigen baas en niet verzekerd op inkomen, dus ik moest wel door.........

Ik denk dat je nieuwe werkgever hier niet blij mee gaat zijn, ZEKER als hij niet verzekerd is. Je zit nog in je proeftijd, dus als je een managerwerkgever heb ga je er gelijk uit. Als je een mensenwerkgever heb dan zal deze het aankijken als jij kan bikkelen...........

wat een klute tijd om zo een ongeluk te krijgen joh!! Beterschap!!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:11

Ik heb ook gekneusde ribben, met 3x dgs dyclovenac en 4x dgs 2 paracetamol 500 mg is de pijn wel te harden...

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:15

ja van kneusingen kun je nog een hele lange tijd last hebben, wat ik frappant vind is dat ze geen foto's van je rug hebben genomen. ik zou daar toch om vragen. (of heb ik daar overheen gelezen? )

iig zou ik wel contact opnemen met een fhysiotherapeut en/of chiropractor.

door hetzelfde grapje en een fout in het ziekenhuis heb ik nu permanente rugproblemen. dus je kunt niet zeker genoeg zijn en het laten checken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 14:16

beter fysio niet, er rechtstreeks doorgaan naar de Chiro :D :D

eef_w

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 14:16

@ kiwiko
ik ga maandag weer naar mijn eigen dokter om et verder na te laten kijken want die dokter in het ziekenhuis had er echt geen zin was inmiddels an 11.30 maar die deed echt heel banketstaaf erover.
en tja wat het werkt betreft ik had die dag mijn contract ondertekend heb dus in feite nog geen dag gewerkt! vind het echt *** maarja bedankt voor je reactie!

@ Lante ja ik gebruik nu ook wel veel paracetamol maar voor de hersenschuddig helpt het niet veel haha

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:19

Het is bij mij vooral de Dyclovenac die goed werkt, anders moet je eens Ibuprofen proberen naast de paracetamol, dat mocht ik eventueel ook i.p.v. die dyclovenac (wel goed bij eten, is slecht voor de maag).

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:21

ik heb 6 weken geleden een trap gehad
rib gebroken
nou jezus deeeed zo'n zeeer
echt niet niesen of hoesten
dan ga je echt doood lijkt wel _O-

maar nu, 6 weken later rij ik gewoon weer wedstrijden, rij al 3 weken, nergens last van

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:23

Gelukkig; ik hoop dat het bij mij ook zo snel gaat (en bij TS natuurlijk ook). :)