De tijd van de verkoudheid!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

De tijd van de verkoudheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 08:01

Ja, het is weer zover; de tijd van de verkoudheid! Ik vind het verschrikkelijk. Het weer hoeft maar iets om te slaan of ik ben meteen weer snotterig, iemand hoeft maar ziek of verkouden te zijn en ik kan er op rekenen dat ik het binnen een week ook wordt. Dat verschilt dan wel in mindere of ergere mate, maar zoals ik me nu voel is dat in ergere mate. Het zit allemaal weer bomvol in m'n hoofd, ik begin m'n o(o)ren weer te voelen en ook m'n keel krijgt zo langzamerhand de kuren om zeer te gaan doen.. HEERLIJK! :n

Sinds m'n laatste verkoudheid (Die behoorlijk heftig was) ben ik er op eens gevoelig? voor geworden. Ik heb de verkoudheid het laatste half jaar zomaar te pakken!

Meer mensen die er ook gevoelig(?) voor zijn of die tips hebben om het (iets) te voorkomen? Mijn weerstand is momenteel sowieso al niet zo van je tot het, dus dat verklaard ook al een hoop! :o

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 08:08

Bij mij is het inmiddels chronisch echt heel irritant ,ik heb ook altijd zakdoekjes en neusspray op zak.

_PassoaJus

Re: De tijd van de verkoudheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 10:15

Chronisch? Ik wist niet dat dat kon! Klinkt ook niet echt prettig. :n

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 10:19

Hier nog 1....
Zakdoekjes en neusspray zitten standaard op het ogenblik binnen hand berijk...
En een koppijn.. bleh maarja hou maar voor ogen dat het bij mij wel weer over gaat.

lijkt me erg om het chronisch te hebben Dniez..

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 11:07

Komt me zó bekend voor. -O- De laatste tijd ben ik om de 1 of 2 weken verkouden.. Ik ben toen naar de dokter geweest en die zei dat het bijholteontsteking was en ik heb antibiotica gekregen. Maar dat heeft ook niks geholpen..

Ik ga binnenkort wel weer terug naar de dokter en dan vragen om bloed te laten prikken, misschien heb ik wel gewoon ergens een tekort aan en daardoor zo'n slechte weerstand. Misschien ook een optie voor jouw?

En misschien kun je wel stomen, dat helpt bij mij altijd wel een klein beetje. :)
Nou iig beterschap :(:)

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:10

Ik zit gewoon altijd verstopt en mankeer voor de rest niks ,ben je niet verslaafd aan sigaretten maar aan de neusspray :( ik word gewoon gek als ik niet gewoon kan ademen.
Er hebben genoeg mensen dit en hier op bokt zijn er geloof ik ook topics over.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:12

Hier ook een slachtoffer...
Sinds zondag. Keelpijn, hoesten en snotteren...
en geen energie. Keelpijn was weg, maar sinds vanochtend weer terug. GRRR

Maar ik ben niet 'ziek' genoeg om maar in bed te blijven liggen. Maar ook weer net te beroerd om lekker actief te zijn.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 12:14

Ja hoor, ik meld me :wave:

Gisteren compleet mijn stem kwijt (heel handig als je moet gaan debatteren :=).
Naast de computer staan hier 3 zakken drop :9,
maar helaas is de lekkerste sinds een minuutje of wat op.
Een er van lust ik niet meer na er bij mijn vorige verkoudheidsaanval te veel van te hebben gegeten,
en die waarmee ik nu bezig ben zal zeer waarschijnlijk hetzelfde lot volgen.. :\

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 12:08

Stomen heeft bij mij geen nut, ja misschien 10 minuten maar daarna zit ik weer bomvol! En dus kan m'n neus z'n werk wederom niet meer doen. :+

De dropjes gaan hier ook sneller op dan normaal. Maar echt effect heeft het niet, daarom hou ik het ook liever bij die Strepsels, die hebben bij mij veel meer effect! :j

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:14

Klopt, maar Strepsils (Strepsels ?) zijn zo verdomde vies.. :r
Overigens is bij mij gelukkig inmiddels het allerergste over,
ik kan weer ademen en heb weer stem :D

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 12:19

Maar die heb je ook in allerlei smaken! :j

Hier juist het omgekeerde, ik heb bijna geen stem meer over en ik hoest verschrikkelijk. Maar komt mede ook 't marathon rijden van gister. :Y) Ook niet zo bevordelijk!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:28

Hier nog een. Bij elke weeromslag ben ik snotterig en niet fit.

Volgens mij is het vaak gebruiken van neusspray trouwens slecht.

Ik heb chronische bijholteontsteking en gebruik hiervoor dagelijks neusnevel (die dan wel weer langdurig gebruikt mag worden). Daarvoor zat ik continue potdicht (met vieze dikke groene snot, ik kon echt mijn neus niet snuiten in bijzijn van anderen). Er ging een wereld van geur en smaak voor me open nadat ik de medicijnen kreeg.

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:31

ik ook.
maar heb chronische verkoudheid sinds 4 jaar.
En daarbij elke 2 maanden wel voorhoofdholte ontsteking en alles wat daarbij komt kijken.
Maar zo vol als ik nu zit heb ik lang niet gezeten.

Zit aan de neusspray, hoest tabletten hoestdrankjes en de ibuprofen tegen de hoofdpijn.

Blegh

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 12:31

@ Grit; Was jij voorheen dus dan bij elke weersomslag verkouden? Mede daardoor ben jij naar de dokter gegaan en heb je te horen gekregen dat je chronische bijholteontsteking hebt?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:44

Ben nu nog steeds vaak verkouden. Maar dan "normaal" verkouden, paar dagen snotterig en beetje dichte neus.
Eerder was ik echt non-stop verkouden en zat potdicht met eerder beschreven vieze snot :+ . Via de HA ben ik bij de KNO-arts gekomen.

Hij heeft foto's gemaakt. Toen werd duidelijk dat mijn neusbijholtes chronisch ontstoken zijn en kreeg ik Beconase voorgeschreven (oude merknaam, inmiddels krijg ik een goedkopere vervanger vanuit de apotheek). Dat is een nevel die je kunt blijven gebruiken en dan doe ik nu al 18 jaar dagelijks. Heel soms breekt er een kleine ontsteking doorheen, maar dat mag geen naam hebben. Helaas ben ik wel altijd een beetje nasaal blijven praten, dat krijg je als je zo lang niet door je neus hebt kunnen ademen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:02

Ik ben ook (best snel) vaker verkouden dan anderen. Ben er pas geleden mee naar de huisarts geweest, en mn amandelen(keel) zijn te lang. Maar niet zoveel te lang dat het geknipt moet worden. Als ik er meer last van krijg moet ik terugkomen... Ik heb op het moment een schorre stem, klinkt heel dom met dit weer maar achja. :P

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:14

Ik ben op dit moment ook verkouden. Bij mij duurt het echte vol zitten een paar dagen, maar het duurt langer voordat het écht over is. Heel vervelend in ieder geval!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 12:34

Heel raar maar waar: ik wordt zowat elke ochtend versnotterd wakker maar gaandeweg de dag wordt het steeds beter??? Ergens een tocht in mijn kamer???

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:49

heb ook een vraagje:

ik ben dus verkouden, keelpijn, niezen, snotteren en hoesten.
Geen koorts ofzo.
Maar ik heb totaal geen energie. Echt helemaal niets. Zaterdag hele dag op bank gelegen, kon niets.
Gister hele dag op bank gelegen. En vandaag weer. Zelfs tot 1 uur geslapen omdat ik zo moe ben.

En het wordt gewoon niet beter?? Ben echt zo moe...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:34

Bwah meld zich ook,
keelontsteking ;(

Verder koortsig, maar gelukkig niet verkouden.

Wat ik altijd doe bij griepverschijnselen is met een dikke pyama en een das om naar bed, dikke deken, en zweten maarrr.

Heb vannacht wel 20 liter gezweet denk ik :D

Maar goed met een nachtje ben je er niet.

Mensen tips tegen keelpijn??

Heb al :

Sloten Kruidenthee met honing
drop
zuigtabletten
das om
Heet bad
paracetamol

Meer suggesties? :+

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:38

Ohw ja ik vergeet het ijs :D

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:41

Bij mij is het vandaag ook begonnen. Ik voel mn keel en hoofd al en ik heb geen energie om ook maar iets te doen. Ook bij mij staat de keukenrol al binnen handbereik :z

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:43

Ik loop zowat het hele jaar verkouden rond, als ik dan even niet verkouden ben, en der komt iemand in de buurt die wel aant snotteren is , ben ik gegarandeerd ook de sjaak :(

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:53

Ik was eerst ook bijna altijd verkouden. Tot ik stopte met roken en veel gezonder ben gaan eten :D

Ik eet dagelijks veel fruit en veel groente , scheelt dus echt, want eerst was ik ook altijd verkouden.

Nu zit ik overwerkt thuis, en ben ik dus mijn ritme kwijt, wss daarom nu die keelontsteking?

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 15:46

Ik heb de verkoudheid + keelonsteking gehad, toen het opeens snik heet was!
Maar is sinds vorige week weer beter geworden :j