Operatie schouder?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catori

Operatie schouder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 19:32

Vandaag ben ik naar de orthopeed geweest als gevolg van al jaren ellende met mijn schouder.
Er zijn foto's gemaakt waarop niks afwijkends te zien was en vervolgens was voorstel na onderzoek om er een spuit in te geven. (overigens behoorlijk au)

De voorlopige conclusie is dat het om een spier gaat die vervelend doet en een soort van te knel zit. Die is nu verdoofd. Blijkt dat dit werkt, dan is de volgende stap een operatie, er wordt dan een stukje bot weggehaald om de spier meer ruimte te geven.

Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb me namelijk laten wijsmaken dat zo'n operatie niet erg is, maar de nasleep wel......

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:07

De ingreep die je beschrijft is vrij standaard. Hierbij wordt een stukje aan de onderkant van het bot van sleutelbeen (aan de zijde van je schouder) weggehaald. Hierdoor heeft de verdikte pees (vaak tgv een ontsteking tgv overbelasting) meer ruimte.
Ze hoeven hiervoor weinig te snijden, een gaatje aan de voorzijde en eentje aan de achterzijde van je schouder ("kijkoperatie").
Per persoon verschilt de reactie op de verdoving, maar dat is bij de meeste binnen een dag of wat weer over.
Ik ken wel een aantal mensen die een dergelijke operatie hebben gehad en zij waren snel hersteld en hebben geen schouderklachten meer.

Eventueel zou je nog advies in kunnen winnen bij een sportmedisch advies centrum (sportarts). Is er trouwens een echo gemaakt om het te bevestigen dat de pees ingeklemd zit?

(Na een operatieve ingreep kan je een jaar lang fysiotherapie volgen, om je schouder aan te sterken en je houding en beweging van je schouder te verbeteren. Per persoon is zeer verschillend of dit werkelijk ook nodig is. Maar dit zit in het basispakket van de zorgverzekering)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 10:19

Lise81 schreef:
Eventueel zou je nog advies in kunnen winnen bij een sportmedisch advies centrum (sportarts). Is er trouwens een echo gemaakt om het te bevestigen dat de pees ingeklemd zit?

Nee er is geen echo gemaakt.
Ik heb gisteren een injectie gehad en moet over 6 weken terug.
Ik ben benieuwd.
Was vooral nieuwsgierig naar hoe het daarna gaat, aangezien ik een drukke baan heb en een huishouden in mijn uppie ;)

Thanks voor je antwoord!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-09 10:43

Verder niemand? ;)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 15:57

Ik heb hetzelfde ;)
Ook vorige week een spuit gehad.
Ik loop er al een jaar mee.

Heb zo'n 10 jaar geleden een andere operatie gehad aan dezelfde arm.
als ze me weer moeten opereren heb ik er geen moeite mee.
Dan heb je nog even pijn en wordt het daarna beter. (hoop ik)

Misschien helpt de spuit bij jou en mij voldoende :(:)

Beterschap!