Corrigerend corset voor de rug

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caroline1985

Corrigerend corset voor de rug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 17:24

Onlangs zag ik op TV een programma (volgens mij van del tot dame alleen dan de engelse variant) en daar kregen ze corrigerende corsetten om hun houding te verbeteren. Nu heb ik ook zo een belabberde houding en ik wil ook graag zo een ding :S.

Nu weet ik dat mensen gaan zeggen dat moet je jezelf aanleren maar ik hou dat niet lang vol. Ook heb ik een kantoor baan met opzich een hele goede stoel waar ik de hele dag p zit maar ik zak automatisch als een puddinkje in elkaar }:0 . Ik zoek dus niet zo een corset waar je je middel mee corrigeerd maar echt mijn rug.

Weet iemand waar je zo een korset kan krijgen?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:41

Ben je al eens in gesprek geweest bij een fysio om je rug te trainen.
Zo'n corset is leuk...voor bv als je ff iets moet doen waarbij je wat extra steun kan gebruiken maar hij is echt super slecht als je hem de hele dag draagt. Je rugklachten zullen alleen maar meer worden omdat je spieren zullen verslappen.
Verder is de hele dag op een stoel ook erg slecht, probeer wat vaker een rondje te lopen en ga aan de wandel in je pauze.

Ik volg nu bijna een jaar en speciaal rugtrainings programma doormiddel van fitness(gewichten dus) en merk wel verschil.
Ik ben sterker en houd vooral staan , zitten en lopen langer vol . Ik kan zelfs weer stukjes hardlopen ,
Voor de goede orde, ik ben al 6 jaar rugpatient en heb 3 hernia's gehad.

Het enige waar ik zo'n corset zou willen gebruiken is paardrijden(kijken of het dan wel gaat, ik rijd al 2 jaar niet meer) en bij het longeren.

Lise81

Re: Corrigerend corset voor de rug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:11

Belabberde houding of ook rugklachten?

Als je geen klachten hebt zou ik er zeker niet aan beginnen. (Ik ben het ook met cowgirl eens) Ik krijg spontaan al spierpijn in mijn rug als ik er aan denk om continu in 1 houding te moeten zitten. Spieren hebben immers ook beweging nodig.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 23:33

Nee heb ook last van mijn rug. Ben ooit op mijn rug gevallen na een val van mijn pony. En daarbij een stukje ruggenwervel gebroken. Ik moest eigenlijk naar de fysio maar was toen te eigenwijs en ben niet gegaan.

Cowgirl wat jij zegt over spieren verslappen daar heb je helemaal gelijk in daar had ik nog niet aan gedacht.

Misschien alsnog de fysio dan. :)

Hmmzz... BlonT! Zo had ik er nog niet over nagedacht, ik ga eens informeren wat mijn mogelijkheden zijn.
Dank voor de reacties.

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 23:43

Ik ben een stuk rechter gaan lopen van mijn MBT schoenen (Masai Barefoot Technologie, Google ;) ). Het kost wel wat, maar ben er erg blij mee! En je moet er niks speciaals voor doen, gewoon aantrekken en wandelen...
En je rug rechter maken is een spierkwestie, dat los je mi niet op door een corset te dragen die de steun die je spieren moeten geven overneemt. Je spieren gaan er inderdaad door verzakken.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 15:12

Het enige nut dat ik kan verzinnen bij zo'n corset is dat je even kunt ervaren hoe je nu werkelijk staat als je echt rechtop staat. Een beetje in dezelfde gedachte gebruiken sommige mensen een stukje sporttape tussen hun schouderbladen waardoor ze (vrij letterlijk := ) een prikkel krijgen als ze te krom gaan zitten. Dat soort dingen heeft meer met bewustworden van je houding te maken dan met echt aanleren hoe je je lichaam dan wél moet gebruiken.

In jouw geval kan je beter naar een fysiotherapeut gaan. Tegenwoordig heb je daar geen verwijzing meer voor nodig van je huisarts.

Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:41

Je kan er alleen zo 1 krijgen als je scoliose hebt?
Google even op scoliose!