nicotine of geen nicotine?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_Leroy

nicotine of geen nicotine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 22:29

oh de rampen van het roken...

ik wil stoppen en het is toch zo een ramp!
Vooral omdat vrienden van mij echte kettingrokers zijn, en al die dampen zijn wel heel aanlokkelijk.
Hoe triest ook, het lukt gewoon echt niet!

Kauwgom, pleisters andere zooi, heb het allemaal geprobeerd.
Wie o wie heeft er tips (of opmerkingen, die kan ik ook wel incasseren na drie jaar met anti-rook ouders o.O ) of andere ideetjes? of ervaringen?

Hellup!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:33

Probeer Allen Car eens. Was een man die speciaal een cursusboek heeft geschreven voor mensen die willen stoppen met roken. Hij wilde zelf ook stoppen overleed zelf aan de gevolgen van Longkanker.

Of als oplossing is de Supersmoker misschien iets. ;)

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:36

Hmm ik heb een jaartje gerookt, en ben sinds 2 maanden gestopt.
Voor mij was het gewoon iets waar ik me overheen moest zetten. Maar daarbij geloof ik niet echt dat het een verslaving is. Jawel, geestelijk. Daardoor was het voor mij vrij makkelijk om te stoppen, door elke keer dat ik zin had in een sigaret, gewoon daar aan te denken.

Maar als je denkt dat het lichamelijk een verslaving is, dan kan je dit natuurlijk niet toepassen....
misschien vragen aan je vrienden of ze niet willen roken in jou bijzijn?

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 22:36

ken je probleem, Alan car 3x gelezen, werkte bij mij niet, rookte de volgende dag weer vrolijk verder, super smoker, werkt niet is bere goor, acupuntuur, deed mij niets, dus ik zoek ook nog de tip om niet te roken...............

Anouk_Leroy

Re: nicotine of geen nicotine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 23:03

haha! blijf lekker in dit topic plakken dan zou ik zeggen! heb het vermoeden dat er hier nog weleens wat tips voorbij kunnen komen!

Vrienden vinden dat ik me aanstel.. beetje heel erg flauw, want ik zelf stak nooit een sigaret op in het bijzijn van stoppende mensen.. stukje respect maar ja.. ze reageren nou eenmaal niet op een klopje op de hals als beloning xD

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 23:23

Tip 1: Kom bij het stoppen met roken topic hier op bokt, heel gezellig en je vind er steun op moeilijke momenten :j

Tip 2: Carr werkt voor veel mensen wél, in ieder geval ondersteunend.

Tip 3: Schrijf voor jezelf de voordelen op en de nadelen van roken, en ook de voordelen en de nadelen van niet-roken. Geloof me niet-roken heeft véél meer voor dan nadelen :j

Tip 4: Ga bij jezelf na WAAROM je op een bepaald moment een sigaret opsteekt en hoe dat anders zou kunnen op dat moment, bv gezelligheid, of stress...

Probeer één ding door en door te gaan beseffen, sinds je roker bent ben je bezig jezelf met giftige stoffen vol te pompen, bakken met geld letterlijk in rook op te laten gaan en loop je altijd te stressen of je wel (genoeg) sigaretten bij je hebt... Al die moeite dat moet je dan wel iets heel fantastisch opleveren toch? NEE DUS je doet al die moeite namelijk om je weer net zo te gaan voelen als vóórdat je ooit begon met roken... is dat niet krom? Er lopen miljoenen mensen rond op deze wereld die zich elke dag, de hele dag zo voelen als jij na elke sigaret, maar dan zónder zich ziek te maken, zonder ervoor te stressen en zonder er bakken met geld aan uit te geven, ze roken gewoon nooit (meer).

Toen jij begon met roken zei je lijf 'Getver wat is dat voor troep, die moet ik niet!' en jij zei tegen je lijf 'Komop, doe niet zo zielig, roken is wél lekker want ze doen het toch allemaal? Stel je niet zo aan!' en jij was daar zo stellig in en ging door met roken net zolang tot je lijf niet meer tegen die troep protesteerde, sterker nog je lijf begon zich slecht te voelen als het geen nicotine kreeg!! Dus rookte je meer en vaker om je lijf maar tevreden te houden, datzelfde lijf wat enige weken daarvoor nog niks van die nicotine wilde weten. En nee dat voelt zich niet lekkerder dóór de nicotine, dat heeft de nicotine nodig om zich net zo lekker te voelen als voorheen zonder!

Het enige wat je hoeft te doen is het proces omgekeerd nogmaals doorlopen. Net zo hard en stellig tegen je lijf ingaan als dat je dat deed toen het geen nicotine wilde hebben. Je stopt met roken... en je lijf zal schreeuwen 'Hier die nicotine, ik heb het nodig!' maar net zo stellig als je ooit (je wist niet beter toch?) tegen je lijf volhield dat nicotine goed was, ga je het nu vertellen dat nicotine slecht is, dat het gewoon niet krijgt en dat het maar moet leren leven zonder... en.... dat doet het!! In het begin boos, later morrend, dan nog met af en toe enig stribbelen en ten slotte gebeurd de omkering weer geheel en wordt je lijf weer blij zónder nicotine!!! Zo simpel is het echt ;) En als je dat doorhebt stelt stoppen met roken eigenlijk niks voor :D

En ja ik ben een exroker :j (de ergste zijn dat toch?) Ik heb van mijn 15e tot mijn 24e gerookt en ben er nu bijna 2 maanden van verlost. En ja dat voelt echt zo, tuuuuuuuuuurlijk heb ik af en toe momenten dat ik denk HIER DIE PEUK EN WEL NU!! maar die worden steeds sporadischer, terwijl ik er zoveel minder stress, betere gezondheid en geld aan over hou nu dat dat echt veel zwaarder weegt dan die korte momenten dat lijflief nog moppert :j

Als je écht wil kan je het, als je niet écht wil moet je er niet aan beginnen :n Dan is het de zoveelste halfslachtige stoppoging, bespaar je dan maar de energie. Maar als je wél verlost wil worden van het nicotine monster, weet dan dat je het kan omdat je al eens eerder sterker was dan je lijf toen je het monster binnenhaalde. Zoek steun bij anderen, hier op bokt of elders als je dat fijner vind, doe het niet alleen maar doe het wél voor jezelf en dan zal je zien dat je zal slagen :j

(sorry voor het lange verhaal :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:29