Ik ben erg geinteresseerd om dus psychotherapie te gaan doen met paarden. Heb de afgelopen weken op vakantie de boeken van Linda Kohanov gelezen waarin zij beschrijft wat haar bevindingen en resultaten allemaal zijn. En ben daardoor erg enthousiast geworden door haar verhalen.
Even kort wat over mezelf, ben 35, getrouwd en 2 jonge kinderen. In de afgelopen 10 jaar heb ik 2 keer overspannen thuis gezeten, hiervoor zo'n 10 sessies bij een eerste lijns psycholoog gehad en na een aantal maanden weer aan het werk gegaan. Vorig jaar ook een tijdje thuis gezeten omdat we in tijdsbestek van 9 dagen zijn verhuisd en mijn vader overleed. Hierdoor bij een maatschappelijk werker gelopen en weer vrolijk aan het werk gegaan.
Toch merk ik dat er steeds weer dezelfde dingen zijn waar ik tegen aan loop zoals weinig geduld met de kinderen, weinig zelfvertrouwen, niet voor jezelf opkomen, anderen altijd willen "pleasen", vaak denken dat alles aan mij ligt, altijd alles moeten en ga zo maar door.
Kortom, een gevalletje waar aan gewerkt mag worden.
Nu ben ik benieuwd of er bokkers zijn die ervaring hebben met equitherapie en zo ja, zou je die met mij willen delen? Is het wat je ervan verwacht had of juist meer of minder? Heb je de therapie met je eigen paard gedaan, zo niet, waarom niet? Of waarom wel? Waar heb je de therapie gevolgd? En hoe vaak?
En volgens mij heb ik best nog wel meer vragen, waarschijnlijk komen die nog wel. Mocht je willen reageren... GRAAG!!! Via PB is misschien het beste idee, ligt eraan wat je wel/niet openbaar wilt maken.
Alvast bedankt!!