Een vraagje, misschien is er iemand die het weet. Ik ben net overgestapt naar een nieuwe tandarts, de oude is oud en ongemotiveerd en dat beviel me helemaal niet meer zo, ook met het oog op mijn kindjes. Ik kreeg van de nieuwe tandarts te horen dat het erger was dan ik gedacht had en dat ik naar de mondhygieniste moest ivm veel tandsteen.
Afijn, afgelopen maandag ben ik daar geweest en die mevrouw heeft (vooral onder het spalkje dat mijn tanden 20 jaar na de beugel op de goede plek houdt) inderdaad aardig wat tandsteen weggehaald.
Maar nu doet het pijn waar ze het heeft weggehaald. Branderig pijn, zeg maar.
Is dit normaal, moet dat wennen of is er iets simpels aan te doen?
pitbullgup
Geplaatst: 18-06-09 10:19
Da's normaal. Als ik bij de mondhygiëniste ben geweest is heel mijn mond ook een slagveld Ik ga d'r ook niet graag naar toe
Eleionomae
Geplaatst: 18-06-09 10:48
Das normaal ja tandsteen weghalen voelt altijd even vervelend vlak nadat ze het hebben weggehaald Mijn tandarts doet het dan zelf, maar ik heb er ook heel erg last van, maar ik heb altijd dat zelfde gevoel als jij ook hebt. Wees gerust, morgen is het waarschijnlijk weer weg
SAKKIA
Geplaatst: 18-06-09 13:17
Ja maar ze is maandag al geweest en heeft nu nog pijn? Dat vind ik dan wel weer erg lang duren Ik zou even een paar keer het tandenpoetsen rustig aan doen Kan zijn dat je tandvlees een beetje ontstoken is geraakt door het weghalen van het tandsteen
Ik kom zowiezo niet bij een mondhygiëniste . De tandarts zelf haalt tandsteen met een haakje weg.
Denise_84
Geplaatst: 18-06-09 13:30
Ik ga sinds een paar jaar ook naar de mondhygieniste en toen ik daar geruime tijd niet was geweest heeft ze ook flink schoon moeten maken. Ik heb inderdaad een halve week flinke pijn gehad dus ik zou me niet al teveel zorgen maken.
Naarmate je vaker gaat (ik ga iedere 3 mnd) blijft het schoner en heb je minder pijn.