Tekenbeet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BounceBabe

Tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 20:19

Van het weekend ben ik in de Ardennen geweest. Ik ben wezen kanoën en naderhand had ik een wondje en een kring eromheen. Een soort rare blauwe plek. Ik heb me echter niet gestoten of opengehaald aan iets. Heb er verder ook geen last van.

Al heb ik wel last van mijn spieren en gewrichten nu. Maar dat is misschien toeval ;)

Zou het een tekenbeet kunnen zijn? Ben sowieso morgen van plan langs de dokter te gaan.
http://img26.imageshack.us/i/p6170002.jpg/
http://img38.imageshack.us/i/p6170004.jpg/
http://img5.imageshack.us/i/p6170006.jpg/

Thats_Me

Re: Tekenbeet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:23

Zou kunnen. Het ziet er wel heel typisch uit zo. Lijkt me niet verkeerd om morgen even langs de huisarts te gaan. Veel sterkte.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:25

Voor een tekenbeet vind ik het wel een vrij groot wondje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:35

Sommige reagere er erg gevoelig op ;) Ken meer mensen/dieren die er last van hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:39

Maar een teek bijt toch niet echt zo'n gat in je arm...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:39

Dat wondje kan komen omdat het kapot gekrabt is (eventueel in je slaap). Wordt de kring langzaam wijder?
Zoals het er op de foto's uitziet vind ik het er meer uitzien als een steek van een daas of andere grotere steekvlieg.
Maar je bent wel in tekengebied geweest, dus het zou zomaar wel een tekenbeet kunnen zijn.
Verstandig om morgen even langs de dokter te gaan.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:00

Ja, de kring was eerst veel kleiner. Inmiddels is het groter en blauwer geworden. Het was eerst rood. Ik dacht ook dat ik alleen een wondje had, maar toen ik die kring gisteren ontdekte schrok ik toch wel een beetje.

Het jeukte overigens niet. Maar het doet wel een beetje pijn als ik op het wondje druk (maar goed, dat lijkt me normaal)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 21:35

Jep, dat is volgens mij een tekenbeet, zou je arts bellen ivm Lyme. Lyme komt steeds meer voor helaas..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-09 21:38

Ik bel morgen inderdaad even. Mijn oom heel Lyme gehad. Die ging er echt kapot aan.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:03

Jup, da's van een teek. Had mijn zusje ook (net zo'n blauwe plek achtige kring).
Hups naar de dok voor antibiotica!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 09:38

Om kwart voor 12 moet ik bij de dokter zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:19

en hoe is het gegaan?

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 14:41

Laat je in ieder geval niet afschepen met een 10 daagse antibiotica kuur!! Dat is veel te kort.....op zijn minst een maand maar liefst nog langer en zwaarder.
Helaas spreek ik uit ervaring.....

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 01:42

Ik ben bij een dokter in opleiding geweest. Ze was nogal arrogant, wat ik niet echt fijn vond. Toch drukte ik mijn zin door. Ze twijfelde of het wel een tekenbeet was, het leek volgens haar namelijk teveel op een blauwe plek of op een insectenbeet. Tja eerst was het ook veel roder, uiteindelijk wordt dat toch altijd blauw tot geel? Bovendien deed de plek niet echt pijn.

Pas over 3 weken kunnen ze in het bloed zien of ik besmet ben. Nu kan dat nog niet. Ze zei dat als ik me toch nog zorgen maakte, over 3 weken dan maar bloed moest prikken.

Ik vond dat ze er nogal onverschillig over deed, ze raadde het me zelfs bijna af. Dus wordt vervolgd.

Mocht ik de sjaak zijn over 3 weken, dan zal ik vragen om een intensieve kuur.
Want ziekte van Lyme is verschrikkelijk, dat zag ik wel aan mijn oom die toen besmet was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:59

Ik zou er geen genoegen mee nemen dat je zo wordt afgescheept. De moeder van een vriendin van me heeft lyme die nooit behandeld is en die is nu chronisch ziek.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 10:02

Ik zou hier ook geen genoegen meenemen.
Kan je niet bij een andere huisarts langs om te kijken wat die er van vindt?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:49

de kring die je krijgt na een tekenbeet als je besmet bent krijg je zo ongeveer na 3 weken (spreek uit ervaring heb 5 jaar geleden zo een kring gehad en heb antibiotica gehad, was er toen jammer genoeg niet vanaf en moest een jaar later nog een keer een dubbele dosis met ook nog 3x per dag slikken) maar nu ben ik er vanaf gelukkig, maar zou als ik jou was het bloedonderzoek afwachten en dan inderdaad de kuur afmaken en als je je dokter een beetje onverschillig ving, ga dan naar een andere huisarts ;)

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:42

Hmm wat raar. Toen bij mij er een kring kwam op zetten kreeg ik gelijk een kuurtje. Niets geen twijfel. Gewoon het zekere voor het onzekere..

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 14:02

Ik ga zo naar mijn eigen dokter. Ik moest wel moeite doen om daar voor dezelfde klacht langs te komen. Belachelijk!
Ik ga wel melden dat de arts in mijn ogen erg onverschillig was!

Als ik jullie niet had meiden, dan was ik nu dood geweest! :P

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 11:10

Nou het is echt geen tekenbeet. De ring had roder moeten zijn en kon niet verkleuren. Hij zei dat mijn huid reageert op een beschadiging en dat dat de plek veroorzaakte. Er is dus niets aan de hand. De ring is inmiddels ook weg.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:45

Jups, da's een tekenbeet! Wat je moet doen: vermijdt hoog gras en trek een trui aan met lange mouwen en een broek met lange pijpen. Klinkt raar, maar het wordt wel aanbevolen!

Ring is weg? Heb je geluk had want ziekte van Lyme is niet leuk :(

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:47

Trui met lange mouwen en een broek met lange pijpen? Die beestjes kruipen overal wel tussendoor denk ik :P

TS heeft trouwens van de dokter te horen gekregen dat het geen tekenbeet is...

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:22

HorseyDude schreef:
Jups, da's een tekenbeet! Wat je moet doen: vermijdt hoog gras en trek een trui aan met lange mouwen en een broek met lange pijpen. Klinkt raar, maar het wordt wel aanbevolen!

Ring is weg? Heb je geluk had want ziekte van Lyme is niet leuk :(

Wel of geen Lyme hangt echt niet af van die kring hoor!! ik heb nooit een kring gehad maar heb wel Lyme.....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:39

Inderdaad Woofie :j Dat is nogal een misverstand maar dus ook zonder die kring kun je toch de ziekte van Lyme hebben opgelopen.