Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shiloh schreef:bedankt voor alle tips. Ik vraag me af of het alleen mijn mond open is. Mijn neus is namelijk ook altijd helemaal droog. Ik vermoed dat ik begin met door mijn neus te ademen (doe ik altijd) tot deze droog is en dan mijn mond moet openen. Misschien dat ik inderdaad toch te weinig drink. Vandaag misschien eens proberen iets meer te drinken.
Veel zoet en zout gaat er ook niet echt in bij mij, dus vraag me af of dat het kan zijn.
) dus ik vrees dat daar niet heel veel aan te doen is behalve de tips van water naast bed en lippen goed insmeren.
willeke_nijs schreef:Shiloh schreef:bedankt voor alle tips. Ik vraag me af of het alleen mijn mond open is. Mijn neus is namelijk ook altijd helemaal droog. Ik vermoed dat ik begin met door mijn neus te ademen (doe ik altijd) tot deze droog is en dan mijn mond moet openen. Misschien dat ik inderdaad toch te weinig drink. Vandaag misschien eens proberen iets meer te drinken.
Veel zoet en zout gaat er ook niet echt in bij mij, dus vraag me af of dat het kan zijn.
je zou gemiddeld voor een goede werking van je nieren een 2 liter water per dag moeten drinken. Wanneer je sport of met warm weer mag je toch een liter tot anderhalve liter meer hebben per dag.
Met zouten moet je opletten. Vaak zitten er ongelooflijk veel zouten in voeding zonder dat je't beseft. Hier helpt het om zout te laten in het water wanneer je aardappelen of pasta ofzo kookt.