blond (geblondeerd) haar --> roodbruin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Undefined

blond (geblondeerd) haar --> roodbruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:03

Ik heb blond haar, nu ook nog geblondeerd. Nu wil ik ooit wel een keer de kleur roodbruin proberen, maar ik vraag
me wel af of dat ineen keer kan? Wordt dat dan niet heel lelijk?

Abeltje77

Re: blond (geblondeerd) haar --> roodbruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:04

Dat zou ik aan een goede kapper vragen en zéker niet zelf gaan proberen. Krijg je vast oranje of groen haar. Oranje denk ik.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:06

haha ik ben blond van mezelf en wilde bruin haar.. dus ik naar de kruidvat en had een pakje kastanjebruin gekocht.. werdt het ook meer rood van.. vond het spuug en spuug lelijk :o

Dag erna naar de kapper geweest en die vond mn haarkleur zo mooi en nadat ik had verteld dat het een foutje was met verven zei ze dat ik ''geluk'' had en dat het rood was geworden ipv groen! Dus ik zou het, als ik jou was, laten verven bij de kapper dan!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:08

eigenlijk wilde ik gewoon zelf een spoeling proberen :o
dat wordt hem dus niet :( Het leek me wel leuk om te proberen, maar een echte kleur is zo definitief, dat durf ik niet aan.
En verven bij de kapper is best duur :Y)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:10

ik heb het gedaan, bij de kapper, was super mooi
(ben heel licht blond van mezelf)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:11

Ik had ook een spoeling , sorry bedoelde dat ipv verf..
Er staat op de verpakking dat het na 24 keer wassen eruit is, dus ik had het echt 5keer op 1 dag gewassen en dat een paar dagen achter elkaar en het ging er maar niet uit.

De kapper vertelde me toen ook dat blond geen pigment heeft en het daardoor langer blijft zitten..

Nu is het er gelukkig wel uit, af en toe zie je nog een beetje een soort rode gloed zitten maar nu met het zonnetje zal dat wel lekker weggaan :)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 19:12

En zeker rood pigment. Achach hou op, dat krijg je er bijna niet meer uit joh.

Ik weet er alles van, en bij mij was het wél gelukt, maar ik wilde gewoon weer eens iets anders. Hoe lang dat heeft geduurd...

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 19:42

MissToseland schreef:
ik heb het gedaan, bij de kapper, was super mooi
(ben heel licht blond van mezelf)

hier heb je zeker geen foto van? :o

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 23:05

Mijn ervaring is dat je blond haar alleen met iets met rood erin kunt verven als je geen groen wilt. geen henna, tenzij je wilt werken in het verkeer, maar let erop dat de kleur die je wilt op roodbasis is.
aldus na schade en schande wijs geworden en overal informatie van gehaald.

maar het beste advies blijft: wil je zekerheid vraag het dan aan iemand die er verstand van heeft, de kapper of een fabrikant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:44

[LZP] > [MW]

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:01

exkapster hier, ja dat kan makkelijk. als je heel blond haar hebt en je doet er een matte kleur in dat word het groen maar als het genoeg roodpigment inzit krijgt het een mooie kleur.
Wat je voor de zekerheid nog ff kan doen voor je het verft (klinkt misschien stom maar werkt wel) is ketchup in je haar doen,niet uitspoelen,wel droog maken en dan verven.

Let wel dat als het eenmaal roodbruin is dat het echt een hels karwei is om weer blond te worden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:18

ik was het beu dat mensen altijd tegen me zeiden dat ik mijn haar weer moest blonderen omdat de uitgroei te groot werd. En dat terwijl ik mijn haar niet blondeerde of kleurde. Ik had gewoon een donkere uitgroei die met een beetje zon net zo blond werd als de rest van mijn haar. Dus toen ben ik het gaan blonderen, maar ik was eigenlijk nooit echt voor de blonde kleur Dus vanaf mij 14e ben ik het kastanje bruin gaan verven. Deed het altijd thuis met een pakje uit de winkel. Ik heb nog nooit een rare kleur gekregen. Het viel wel vaak veeeel lichter uit dan op het pakje stond. Het enigste resultaat wat ik idd kreeg was dat als ik het heel erg lang niet kleurde ( omdat je soms gewoon geen zin hebt om het te kleuren) dan kreeg ik een strawberry haarkleur. Blond met een rode tint.
Sinds drie jar kleur ik het chocoladebruin en vind het een waanzinnig leuke kleur. Ik had er de laatste keer blonde plukjes in laten zetten om zo een ander effect te krijgen. Nu heb ik het pas geleden weer zelf gekleurd en die plukjes zijn gewoon mee gegaan in de kleur, alleen wat lichter uitgevallen.
Ik gebruik altijd de verf variant, maar zo definitief is het nooit omdat ik mijn haar elke dag was en het dus werelijk binnen een week of twee weer begint te vervagen. Het mooie ervan iig.
Het blijft altijd wel bruinig, maar met een beetje goede zon begint mijn blonde ondergrond toch weer de overhand te krijgen door met de dag lichter te worden...

Maar ieder zijn haar reageert anders. Dat van mij is redelijk makkelijk qua kleur, om dat van jou te testen zou je een klein stukje kunnen testen voordat je het dus echt gaat kleuren.
Je kan bij de kapper ook een vragen wat ze gebruiken om je haar voor te kleuren. Op die manier pakt de echte kleur veel beter omdat je je haar een basis geeft voordat je de echte kleur erop gooit.
Buiten dat staat er op de verpakking van de kleuren in de winkel ook altidj voor wat voor haarkleuren het geschikt is. Mocht jou kleur er niet tussen zitten, gebruik dan een tussenkleur.
(dat je het eerst een andere kleur kleurt en dan je eigen kleur, maar deze stappen in de volgorde die bij je haar passen)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 15:11

En hoe zit dat met spoeling? Ik wil het eigenlijk eerst uitproberen, maar mijn kapper zei dat een echte spoeling eigenlijk niet bestaat,
dat het er vaak na bijv. 15 keer wassen nog niet uit is. Weet iemand hier iets van?
Ik kan misschien wel beter naar de kapper gaan, maar dat geld heb ik er eigenlijk niet voorover.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:22

spoeling met roodpigment kan ik me voorstellen dat er na 15x wassen nog niet uit is.

roodpigment is gewoon erg hardnekkig spul