Pijnlijke handen van lopen op krukken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waikiki

Pijnlijke handen van lopen op krukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 12:56

Hay,
ik loop op het moment op krukken. alleen ik krijg allemaal blaren van die stomme dingen :x
Heb er al washandjes om gedaan maar dat helpt niet. Ik hoef er gelukkig niet zo heel lang op te rondhobbelen, dus heb niet echt veel zin om nog om andere krukken te gaan.
Heeft iemand een idee wat ik kan doen dat het wat minder zeer doet?

nee stilzitten helpt niet :P }>

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:57

Handschoenen dragen?

corientjuhh

Re: Pijnlijke handen van lopen op krukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 12:58

Gel dingetjes?

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:49

Hmm ik heb geen tips om blaren te voorkomen.. Toen ik nog op krukken liep deed ik altijd hele zachte washandjes eromheen en dat hielp redelijk. :)

Waar ik wel achter ben gekomen is het volgende: Ik was op vakantie met school en toen liep ik ook op krukken, inmiddels stonden de blaren al op mijn handen en dat is idd niet echt prettig. 'S avonds gingen we gezichtmaskertjes opdoen en toen heb ik ook wat van dat spul op mijn pijnlijke handen gewreven en laten inwerken. De volgende dag deden ze al een stuk minder pijn! Ik weet niet of het bij jouw helpt, maar je kan het proberen. :) Dit is dus niet om blaren te voorkomen, maar het kan de pijn wel verlichten. :)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:51

Ik heb er ook last van ik loop sinds gister op krukken. Ik weet ook niet hoe ik dit kan verminderen ik heb er nu ook washandjes om gedaan, maar helpt idd niet goed.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:56

Ik heb heel lang op krukken gelopen (en ook heel vaak :') ) en bij mij werkte washandjes op een gegeven moment ook niet meer.
Heb je van die grijze krukken? Want die blauwe schijnen 'zachter' te zijn...

Ook heb je geloof ik (prik me dr niet op vast) van die soort gelachtige dingetjes...

Wat bij mij hielp om de blaren te verzachten was bodybutter erop smeren... en verder niet te krampachtig die handvaten vasthouden (gaat vaak automatisch maar dan doet het juist meer pijn :) en krijg je sneller blaren! )

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:59

Er is weinig wat je kan doen om het te voorkomen. Het probleem is namelijk dat er wrijving ontstaat tussen je handen en de krukken, en om dat te kunnen verdragen moet er eelt zitten. En dat zit er dus nog niet.....

Een paar kleine dingetjes: laat iemand even controleren hoe je op krukken loopt. Veel te vaak zie je mensen hinkelen met krukken, of zichzelf kilometers omhoog hijsen omdat ze te hoog staan of juist alle kanten op wiebelen omdat ze te laag staan. Zorg verder dat je je ellebogen in je zij houdt, zodat je daarmee je stabiliteit bewaart. Dit voorkomt draaien en wiebelen op de krukken en dus, jawel, blaren! Bovenarmen dus gesloten aan je lichaam houden.
Zorg verder dat je ze vastpakt zoals je er op leunt, en verdraai je handen dan niet meer. Juist door wrijving ontstaan die blaren.

Een paar wielrenhandschoentjes kunnen blaren helpen voorkomen. Ook kan je, ipv washandjes, van dat zelfklevende zwachtel om je handvaten doen. In het begin gaat dit even heel erg kleven en voelt het plakkerig aan, maar daar moet je even doorheen. Daarna is het (vind ik persoonlijk) fijner dan washandjes. Overigens heb ik die washandjes nooit zo goed begrepen, maar goed, ik heb dan ook eelt op mijn handen :+ Hou er poverigens rekening mee dat het ook nog weleens juist de washandjes kunnen zijn die voor de blaren zorgen!!!

En verder, wat toch echt het allerbeste helpt (en eigenlijk het enige is dat écht helpt): Veel op krukken lopen...... de blaren veranderen vanzelf in eelt, en dan is het probleem opgelost. Maar ja, fijn is natuurlijk anders.....

Veel beterschap voor jullie beiden!

Brookers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 14:26

Wat voor krukken heb je eigenlijk? Van die krukken met handvaten die naar je hand gevormd zijn, of gewoon van die rechte?
Ik heb zelf ook een tijd op krukken gelopen, en krukken met handgevormde handvaten vond ik veel fijner, en als ik dan last kreeg had ik nog van die leren wielrennerhandschoentjes met een kussentje er in. :)

Beterschap!

kelliiee1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:24

Zachte washandjes om die handvaten doen.
En inderdaad, van die handvaten die naar je handgevormd zijn, zijn vaak ook lekkerder.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:32

Ik had na 2 dagen ook beurse handen van de gewone krukken.
Nu heb ik die met een voorgevormd handvat en dat scheelt enorm!
Uiteindelijk word het ook wel beurs maar minder erg dan met de reguliere krukken!
Verder ga ik ook de tips van hierboven proberen!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 17:40

Handgevormde steuners zijn beter tegen de blaren,
zie ook wel eens mensen met van die wielren handschoenen op krukken lopen, misschien werkt dat?