Momenteel een ondraaglijke pijn in mijn arm.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Momenteel een ondraaglijke pijn in mijn arm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:27

Terwijl ik net op weg naar school was vanaf de stad, schoot er een bepaalde onprettige pijn in mijn arm. Een soort van spierpijn.. Echter nu zit ik op school en de pijn wordt steeds erger. Momenteel zit er ook een keiharde bult ter hoogte van mijn sleutelbeen (en nee, dat is niet het bot van mijn sleutelbeen.. ) echter heb ik momenteel even niet de tijd om naar de dokter te gaan (bovendien is er op dit tijd geen spreekuur omdat ze met een dokter te weinig zitten, en eer ik thuis ben ben ik ook weer 2 uur verder en is het helemaal hopeloos.. ) als ik er vanavond nog last van heb ga ik langs de huisartsenpost. Echter wil ik nu weten of bokkers dit probleem met pijn misschien herkennen.. en even een hart onder de riem kunnen steken. Ik zit al aan de ibuprufen..

whiehiej

Re: Momenteel een ondraaglijke pijn in mijn arm.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:28

wat vervelend voor je, ik kan je helaas niet helpen ken de pijn niet maar adviseer je wel rustig aan te doen(naar huis gaan ofzo?)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:29

Zit er geen zenuw klem?
Toch even naar de dokter zodra je tijd hebt!

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:30

Je info is een beetje te vaag om je goed advies te kunnen geven...
Waar thv je sleutelbeen? op de overgang naar schouder of borstbeen?
Bult hard of zacht, pijnlijk wanneer je erop drukt?
Ben je gevallen oid, of overbelast?
Al eens eerder gehad?
Nekklachten erbij, tintelingen of krachtsverlies in je arm?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:31

Wel knap dat je nog een topic kunt openen als je zoooo'n ondraaglijke pijnen moet doorstaan :+

Heeft de school geen EHBO? Ga daar ff heen als je het écht niet meer kan uithouden..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:32

Ik zou ook naar de EHBO gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:32

Ik ga zowiezo vanavond even contact opnemen met de HAP. :)

am13 schreef:
Je info is een beetje te vaag om je goed advies te kunnen geven...
Waar thv je sleutelbeen? op de overgang naar schouder of borstbeen?
Bult hard of zacht, pijnlijk wanneer je erop drukt?
Ben je gevallen oid, of overbelast?
Al eens eerder gehad?
Nekklachten erbij, tintelingen of krachtsverlies in je arm?

In principe zit het meer naar het midden, wel aan de kant van mijn schouder.. de bult is keihard, het doet zowiezo pijn maar wanneer er op gedrukt wordt alleen maar meer.. (ik kan niet pijnloos werken en typ ook met 1 hand.. ) Ik ben niet gevallen, ook niet overbelast en ik heb het ook nog nooit eerder gehad.. ik heb geen tintelingen of nekklachten, wel een enorm krachtverlies in die arm..

Raggel, ik typ altijd met 1 hand ;) & de EHBO op school deelt helaas alleen pleisters en paracetamol uit..

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:36

zit de bult echt op het bot?
Het klinkt een beetje als het 'pianotoets'-fenomeen, wanneer de bandjes kapot zijn tussen schouderblad/sleutelbeen.
Maar is wel erg vreemd als dit spontaan optreedt.
Laat totdat je naar de arts gaat je arm lekker slap naast je lijf hangen, zodat er een lichte tractie komt op de hele schoudergordel, dan voorkom je dat je zenuwen en bloedvaten beklemt en de schade nog groter maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 11:40

Ik laat mn arm zowiezo hangen, ik krijg hem niet eens meer opgetild :n :) Bedankt voor het advies. De bult zit wel echt op het bot ja :j

Ik baal wel dat ik hier nu niet weg kan (zit midden in een presentatiecyclus.. kan gewoon echt niet weg nu :n )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:29

Nou, ik ben naar de dokter geweest, en ik heb een accute spierontsteking. Dwz dat die bult erop een deel van de ontsteking is. Ik moet mijn arm gewoon blijven bewegen, want wanneer ik hem ontlast gaat het later alleen maar meer pijn doen. Arts wilde me diclofinac geven, maar dat heb ik afgewezen omdat dat niet lekker op de maag is, en ik heb een enorm gevoelige maag dus ik heb geen zin om er ziek bij te worden. Dus ik vroeg een alternatief en nu zit ik op doktersrecept aan de roze pijnstillers. :j

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:33

Je bedoelt ibuprofen?? Dat is net zo funest voor je maag als diclofenac, misschien nog wel erger. Ik raad je aan om toch de diclofenac in te gaan nemen gecombineerd met een maagbeschermend medicijn. Overgens wel rot voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:39

Ik heb juist met ibuprufen nog nooit last gehad op mn maag, in tegenstelling tot de diclo's :) Maagbeschermer slik ik zowiezo al.. dus ik hoop dat de ibu's een beetje aanslaan, ik koel de bult zowiezo ook.. want het voelt gewoon heel eng..

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 20:45

Oh? Toch vallen ze onder dezelfde groep geneesmiddelen, de nsaid's. Die staan erom bekend als nare bijwerking maagproblemen te kunnen veroorzaken. Maar als je er met ibuprofen geen last van heb, zou ik dat lekker blijven gebruiken!