amper ongesteld worden kan er geen pijl op trekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

amper ongesteld worden kan er geen pijl op trekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 06:25

Ik vind dat een beetje raar om dit op een paardenforum te zetten, maar goed.

Ik slik al jaren de pil en ook al jaren dezelfde, sinds een paar jaar word ik alleen niet tot nauwelijks ongesteld.
Inmiddels ben ik 29 jaar en ik wil geen kinderen maar omdat er vaak maanden zijn dat ik niet ongesteld word, ben ik dus altijd bang om zwanger te zijn.
Over andere anticonceptie is al nagedacht en ik ben aan het wachten op mijn sterelisatie, dit kan niet meteen omdat mijn verzekering het niet vergoed.
Mijn angst is erger geworden sinds mijn vriendin ook door de pil zwanger is geworden en te laat was om het niet te laten komen.

Wie kent dit of wie heeft dit ook?

We hebben wel eens een andere pil geprobeerd en ook zonder pil hoe mijn menstruatie er dan uitzag en zonder pil ging het weer redelijk normaal.
Dus het ligt waarschijnlijk aan de hormonen in de pil.

Nathalie

Re: amper ongesteld worden kan er geen pijl op trekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:15

Volgens mij is het redelijk normaal om veel minder ongesteld te worden met pilgebruik. De pil kan nl de groei van het baarmoederslijmvlies tegen gaan en hierdoor is er dus minder om af te breken tijdens de stopweek.
Maar ik snap wel dat het vervelend is, ik weet alleen niet of het met een andere pil anders gaat zijn.. Misschien anticonceptie zonder hormonen, een spiraaltje ofzo?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:28

Het kan wisselend zijn met de menstruatie. Door de pil word het vaak minder maar er zijn genoeg vrouwen die nog steeds erge menstruatie hebben terwijl ze de pil gebruiken.

Kun je dit niet bespreken met de huisarts? En mocht je bang zijn voor zwangerschap dan zou ik ook een condoom gebruiken, zo heb je (vaak) extra bescherming.

Er is trouwens een centrale topic over anticonceptiemiddelen; [MW] [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:33

Ik heb hier al heel vaak met mijn huisarts over gesproken en een foutje is voor mij gewoon not done.
Want dat zou abortus betekenen (klinkt hard, maar zo is het wel)
Tja, sorry en een condoom vind ik een onding, maar zou idd wel dubbel bescherming zijn.
Ik zit er dus mee dat als ik zwanger zou worden ik het dus niet eens in de gaten zou hebben, totdat er zich andere tekenen voor beginnen doen.
Maar dan is het misschien al te laat.
Mijn huisarts doet er wat laks over en heb daarna met een huisarts in opleiding gepraat een jonge meid die er toch net anders in staat dan een oudere man.
Dit was een heel fijn gesprek en zij heeft mij doorverwezen voor een sterelisatie, dit wilde ik al maar werd door de gyn afgewezen.
Zij stuurde me naar een ander ziekenhuis en hier willen ze me wel stereliseren, alleen nu bleek mijn ziektenkosten dit niet te dekken en moet ik dus wachten totdat ik mijn polis kan wijzigen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:50

Maar als je polis gewijzigd is word het vaak ook nog niet meteen vergoed.
Ik zou dan eerder voor een vrouwencondoom/ring volgens mij gaan. Dan weet je zeker dat je niet zwanger kan worden.
Ook zou ik eerder een condoom gebruiken naast de pil hoe onhandig het misschien ook is, een abortus is geen pretje en kan erg pijnlijk zijn en de risico daarop kan hoog zijn als je alleen de pil slikt.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 10:49

Jawel ik heb het nagevraagd bij mijn zorgverzekering als het ziekenhuis dit afsluit kan ik volgend jaar met een schone lei beginnen zonder problemen.
Als het dossier niet afgeloten word kan het idd zo zijn dat ik alles alsnog moet betalen.
Dit blijkt heel vaak fout te gaan.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:05