roos

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

angelax

roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 16:37

Hallo :)

ik heb hele erge last van roos, al best wel lang. heb al van alles geprobeerd ook Heald&shoulders etc.
Maar ik heb nog niks gevonden wat helpt. Weet iemand misschien wat je eraan kan doen :)?

Groetjes

Tivoli

Re: roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:47

Ga eens langs bij de kapper,die kan allicht zien welk haartype,en hoofdhuidtype je hebt.Deze weet ook beter wat je moet doen en laten.
Wel weet ik dat te vaak wassen tegendraads helpt.

benangelique

Re: roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 20:31

mijn partner heeft ook echt van alles geprobeerd en zelfs bij de huisarts geweest omdat niets hielp. uiteindelijk zijn we via de apotheek aan het merk 'vichy' gekomen en dit werkt super!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:44

Weet je zeker dat het wel echt roos is??? Tegenwoordig wordt er op een beetje schilfers al het kopje roos op geplakt.

Roos is een soort schimmel. Op de hoofdhuid zitten dan echte plakken verhoornde huid die echt vast zittenop de hoofdhuid. Het ziet er ook echt schimmelig uit ;) :P Vaak is de huid er omheen ook erg rood en geïriteerd en kan het zeer pijnlijk zijn (trekkend gevoel) of juist erg jeuken.

Gewone schilfertjes (losse schilfers) kunnen ontstaan doordat stylings producten te dicht op de haar aanzet worden gesmeerd waardoor de hoofdhuid uitdroogt (ph-waarde van de hoofhuid wordt uit balans gebracht). Of shampoo/conditioner die niet grondig wordt uit gespoeld waardoor de restjes de hoofdhuid ook gaan irriteren.

Ook is het niet de bedoeling om anti-roos shampoo dagelijks voor weken lang te gebruiken. Je moet het echt als een kuur van 7-14 dagen gebruiken. Anders kan de hoofdhuid juist door het hoge zwavel gehalte ook weer ontregelt worden.

Ik zou eerst even een bezoekje aan je kapsalon brengen die kunnen vaak goed vaststellen wat het is (soms beter dan de dokter). En mocht het echt roos zijn even een bezoekje aan de dokter brengen.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 14:41

babyshampoo van zwitzal :o
dat werkt super, teminste bij mij