Heb ik Pfeiffer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Heb ik Pfeiffer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:12

Hallo allemaal,

Ik ben de laatste tijd niet echt lekker, en het wordt steeds erger. Ik ben constant moe. Nu al zon drie weken lang. Ik slaap goed, meer dan voldoende, maar toch ben ik de hele dag moe.
Ook ben ik de laatste dagen steeds wat licht in mijn hoofd, en af en toe zelfs wat duizelig.
Ik heb ook nergens geen zin meer in, en voel me de hele tijd depressief..

Ik baal hier heel erg van, en ik heb het er ook mee gehad. Normaal ben ik zo onwijs vrolijk, en nu vind ik bijna niks meer leuk.. Ik fiets niet meer zoveel. Normaal 40 kilometer, nu kan ik blij zijn als ik aan de vijftien kom. Mijn paard heb ik minder plezier in, dat is nog waar ik het ergste van baal..

Ik ga vrijdag bloedprikken, en dan even afwachten wat daaruit komt. Maar mischien dat jullie een idee hebben? Ik heb namelijk geen idee wat ik zou kunnen verwachten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-09 15:02, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast (iefke) & spelfout uit titel gehaald (unwritten)

Davinia_

Re: [LZP] Heb ik Pfeifer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:13

Alleen moe of ook nog andere dingen? Last van je keel of klieren?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:15

Kunnen wij je natuurlijk niet vertellen, als je vrijdag al bloed laat prikken dan kun je wachten op de uitslag en dan weet je of je het hebt of niet. En als je het niet hebt, kun je eens met de dokter overleggen wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Denk in ieder geval niet dat een topic waarin iedereen gaat gissen je wat beter laat voelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:17

Ik ben wel vaker wat schaal in mijn keel als ik opsta. Maar om echt te zeggen dat ik daar last van heb nee.

Ik ben alleen heel moe (Ik kom al amper een trap op/af :o ). En als ik even gezeten heb en ik sta op ben ik heel licht in mijn hoofd.

En ojha := Kreeg ik vandaag te horen van een erg goede vriend. Volgens hem heb ik een onregelmatige hartslag := :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:18

@Kieffer: Ik verwacht ook niet dat ik me er beter van kan gaan voelen. Maar ik zou graag weten wat jullie ervan denken. Er wordt door twee man gezegt (Goede vrienden) de ziekte van Pfeifer. Maar ik ben erg benieuwd wat het anders zou kunnen zijn. Dan weet ik in elk geval wat me te wachten kan staan :)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:19

Heb je laatst een wisseling gedaan? Bijv. andere school, meer werken oid?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:19

Ik zou je niet zo op laten fokken hoor door die jongen :P Is hij bekend met polsvoelen?
Het zou ook kunnen zijn dat je ijzergehalte erg laag is waardoor je futloos wordt.

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:22

Ik heb zelf een erg zware vorm van pfeiffer gehad. Mijn beginnende verschijnselen waren: Ontzettende keelpijn, en heel erg spierpijn. Ik was daarentegen nog niet echt moe.

Na ongeveer 4 dagen was het helemaal omgeslagen. Ik sliep tot smiddags 3 uur(terwijl ik normaal om 8 ur klaarwakker naast mn bed stond) en ik kon geen trap meer op en af. Ook had ik tijdelijk een rolstoel, want 2 minuten lopen werd al teveel. Na 2 weken werd ik koppig, en wou ik zelf onder de douche gaan staan. Ik heb er ontzettende spijt van, want ik was volop onderuit gegaan en had een gat in mijn achterhoofd. (Kwam ik 2 uur later achter toen ik wakker werd)

maargoed.... genoeg over mij, herken je die beginverschijnselen die ik beschreef? want de meeste mensen die ik ken die pfeiffer hebben gehad, kregen ook deze verschijnselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:23

eet je voldoende?
voldoende suikers etc?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:28

astridjhu schreef:
@Kieffer: Ik verwacht ook niet dat ik me er beter van kan gaan voelen. Maar ik zou graag weten wat jullie ervan denken. Er wordt door twee man gezegt (Goede vrienden) de ziekte van Pfeifer. Maar ik ben erg benieuwd wat het anders zou kunnen zijn. Dan weet ik in elk geval wat me te wachten kan staan :)

Ja dat begrijp ik, maar vrijdag laat je bloed prikken en dan heb je zekerheid... Nu laat je je misschien allemaal gekke dingen aanpraten.

Ik heb het zelf trouwens ook, slaap wel 9 uur per nacht en slaap doodmoe op. Geen Pfeiffer, maar het heerst een beetje zeggen mijn moeder (doktersassistente) en stiefvader (huisarts).
Hoop dat het snel weer over gaat want ik heb er al zo'n 1,5 maand last van en het is heel rot.

Eet in ieder geval genoeg en gezond, beweeg ook genoeg en kijk ook eens of je niet te veel slaapt, daar kun je ook moe en lusteloos van worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:32

eempiej schreef:
Ik zou je niet zo op laten fokken hoor door die jongen :P Is hij bekend met polsvoelen?
Het zou ook kunnen zijn dat je ijzergehalte erg laag is waardoor je futloos wordt.

Hij is EHBO instructeur. Heeft alle diploma's behalve kinder ehbo, maar daar gaat hij nu aan beginnen. Dus ik mag hopen dat hij er wel verstand van heeft :+
Hij maakt zich echt flink zorgen. Hij meer als ik zelf geloof ik. Ik baal er vooral van dat ik zo futloos ben..

Van ijzergehalte? heb ik niet echt verstand vrees ik.

@Caesar: Ik heb geen wisseling gedaan. Ik ga wel naar een andere school volgend jaar, maar dat is pas sinds maandag bekend. Ik ben ook niet meer gaan werken, net als normaal.

@KambiusH: Deze verschijnselen heb ik niet. Ik heb wel wat spierpijn gehad, na het paardrijden een paar weken terug, dat is wel een flinke tijd blijven hangen.
Keelpijn dus ook niet erg last van gehad.
Alleen wordt mijn moeheid wel steeds erger dus. Drie weken terug was ik savonds heel flauwtjes, en later was dat smiddags, en was ik savonds doodop. En nu sta ik sochtends al op, dat ik de hele dag suf en moe ben. Ik dacht vandaag ik fiets weer een keertje naar Nijmegen toe, ik was al anderhalve kilometer verder, toen ben ik omgedraaid, en heb ik alsnog de bus gepakt :=

@maroescha: Ik eet voldoende :j Zoals anderen altijd zeggen, eet ik eerder te veel als te weinig := Ook voldoende suikers :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:36

Kieffer schreef:
astridjhu schreef:

Ja dat begrijp ik, maar vrijdag laat je bloed prikken en dan heb je zekerheid... Nu laat je je misschien allemaal gekke dingen aanpraten.

Ik heb het zelf trouwens ook, slaap wel 9 uur per nacht en slaap doodmoe op. Geen Pfeiffer, maar het heerst een beetje zeggen mijn moeder (doktersassistente) en stiefvader (huisarts).
Hoop dat het snel weer over gaat want ik heb er al zo'n 1,5 maand last van en het is heel rot.

Eet in ieder geval genoeg en gezond, beweeg ook genoeg en kijk ook eens of je niet te veel slaapt, daar kun je ook moe en lusteloos van worden.

Of het bloedprikken al op vrijdag is weet ik niet precies. Ik kan vrijdag terecht bij de huisarts, en kan zijn dat ze daar prikken, anders wordt ik doorverwezen en wordt het volgende week.

Ik slaap niet te veel, ik slaap zon 8,5 uur per nacht. Bewegen lukt niet echt meer. Het enige wat ik nog beweeg overdag is naar de bus lopen, stukje naar mijn paard fietsen, daar meehelpen met de koeien, paardje verzorgen (Die ook al niet meer rijd omdat ik gewoon te moe ben..), en daarna weer op huis aan.
Echt alles gaat nu intens langzaam, ik kom echt niet meer vooruit..

Ik baal er echt heel erg van. Ik wordt er helemaal chagerijnig van. Daarom hoopte ik dat het mischien hier iemand bekend voorkwam.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:53

LZP -> MW