Hallo,
Omdat ik al een tijdje vaak last van mijn rug had was ik toch maar eens naar de huisarts geweest. Die verwees me door naar de orthopeet. Daar hebben ze foto's laten maken en er werd een scoliose geconstateerd. Omdat ik al uitgegroeit ben hoef ik geen korset en hij is niet zo erg dat hij op dit moment geopereerd moet worden. (gelukkig)
Vandaag had ik mijn eerste afspraak bij een speciale rugfysio. Wat testjes gedaan en mijn grote rugspieren blijken perfect getraint te zijn (komt wss omdat ik vrij intensief turn) maar de kleine rugspieren konden maar 22% procent kracht geven wat minimaal 85% moet zijn! Een voordeel was wel dat ze aan allebei de kanten 22% waren.
Maar nu mijn punt: Ik wil na mijn havo heel erg graag naar de ALO, dat is een sportacademie. Alleen voor de toelating moet je ook een medische test ondergaan en ik ben bang dat ik hier niet doorheen kom vanwege mijn scoliose en wat andere gewrichtsklachten.
Zijn hier mensen die ervaring hebben met een scoliose die toch iets met sport doen??
Het is namelijk echt mijn droom om de ALO te volgen en om daarna een jaar naar Afrika te gaan om daar de kindjes te laten sporten zodat ze hun zorgen even kunnen vergeten en helemaal op kunnen gaan...
Alvast bedankt!