Vorige week dinsdag ben ik geopereerd om een schroef uit mijn enkel/voet te halen. Omdat ik vorige keer zo lang beroerd ben geweest van de narcose adviseerden ze me deze keer een ruggeprik.
Op zich is dat allemaal prima gegaan, maar ik heb nog nooit zo'n hoofdpijn gehad zeg als de dagen erna! Nu is het een week geleden en begin het langzaamaan echt te zakken, maar dat heeft toch best lang geduurd...
Meer mensen die ervaring hebben met hoofdpijn na een ruggeprik? En hoe lang duurde het voordat jullie er echt vanaf waren?
Nanda
Geplaatst: 09-06-09 12:49
Ook ik heb dat gehad. De verklaring is dan dat ze iets te ver hebben geprikt en dat er dan hersenvocht kan weglekken en dat zorgt voor druk op je hoofd.
Ik heb opnieuw een ruggenprik gehad op dezelfde plek en toen hebben ze een beetje eigen bloed ingespoten. Dat bloed stolt dan en het gaatje wordt gedicht. Toen was de hoofdpijn zo over.
Doe je dit niet dan duurt het ongeveer 6 weken voordat de hoofdpijn over gaat. Zei men tegen mij.
het is wat nanda zegt. dit duurt vrij lang voordat het over is. plat liggen en rust houden is het enige devies.
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-09 20:59
Bedankt voor jullie reakties!
Gaan liggen zodra het opkomt helpt inderdaad het beste...
Inmiddels is het een week geleden dat ik geopereerd ben en lijkt de hoofdpijn nu toch elke dag wel te verminderen gelukkig... vandaag voor 't eerst weer gewerkt...
unamie
Geplaatst: 10-06-09 22:08
Een week lang heb ik last van flinke hoofdpijn Mijn oren deden ook raar Ik kon geen geluid verdragen in grotere mensenmassa´s dan gingen ze suizen Was een waardeloze week!, was blij dat ie om was
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-09 06:11
ja mijn oren ook inderdaad, ploppen steeds dicht enzo...
is het bij helemaal weg getrokken?
unamie
Geplaatst: 11-06-09 07:12
Na een week ging het afzakken en ik heb er gelukkig helemaal geen last meer van
singasong
Geplaatst: 11-06-09 07:16
Ik moest na een ruggenprik echt 2 dagen plat, anders is de kans op blijvende hoofdpijn groot.
Wat is jou geadviseerd dan? En anders moet je hierover kontakt opnemen met het ziekenhuis of HA.
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-09 08:16
Ik heb uiteindelijk geen contact opgenomen met het ziekenhuis, omdat ik hoorde dat meerdere mensen er last van hadden na een ruggeprik.
Ik heb me zo rustig mogelijk gehouden, als het ging wat gedaan (ibuprofen geslikt) en verder veel gelegen inderdaad. Het lijkt nu steeds wat minder te worden, dus ik ga er vanuit dat het langzaam maar zeker aan het wegtrekken is. Was het nu nog zo erg geweest had ik wel even gebeld naar het ziekenhuis.
ik eb zelf ook een ruggenprik gehad voor mn bevalling maar ik heb nergens last van gehad.
Nouvel
Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-09 11:59
Woensdag moest ik naar het ziekenhuis om de hechtingen te laten verwijderen en toen heb ik het met de arts besproken, die adviseerde om toch even langs anesthesie te gaan om het te bespreken. Vandaag telefonisch consult gehad, en het is inderdaad zo dat de een er wel last van heeft en de ander helemaal niet. Als het voorkomt is het met name bij jonge vrouwen volgens haar. Het gaatje dat geprikt is heeft zich dan niet gesloten, er gaat dan hersenvloeistof uitlekken wat de heftige hoofdpijn veroorzaakt...
Als het nog zo erg zou zijn of als ik eerder had gebeld had ik opnieuw een prik gekregen om het gaatje dicht te maken. Maar omdat het nu gaandeweg toch wel minder wordt was dat niet meer nodig. Advies was nu om nog even voorzichtig te doen, veel drinken (vooral koffie en cola schijnen vanwege de cafeïne het gat sneller te laten sluiten) en te gaan liggen en paracetamol te nemen als het opkomt...
Dus nou ja, weet ik in ieder geval hoe het precies zit...
Ik heb 2x een ruggeprik gehad en beide keren nergens last van gehad. Nu moet ik wel zeggen dat ik de dagen nade operatie op bed ben gebleven omdat ik er door mijn been niet uit kon. Gelukkig trekt het nu wat weg bij je