Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Uppojono schreef:Heb je al weleens een bacteriologisch onderzoek laten doen? Het is niet normaal dat wanneer jij zoveel aan de mondhygiëne doet, als jij zegt, dat je zoveel problemen hebt. Liggen de problemen niet in je voeding? Ik studeer Tandheelkunde, dus ben eigenlijk erg benieuwd naar de oorzaak.
Uppojono schreef:Heb je al weleens een bacteriologisch onderzoek laten doen? Het is niet normaal dat wanneer jij zoveel aan de mondhygiëne doet, als jij zegt, dat je zoveel problemen hebt. Liggen de problemen niet in je voeding? Ik studeer Tandheelkunde, dus ben eigenlijk erg benieuwd naar de oorzaak.
Uppojono schreef:Je geeft aan dat je moeder ook problemen had, maar een slecht gebit is over het algemeen niet erfelijk. Tijdens een zwangerschap heb je door verandering van de hormoonhuishouding wel meer kans op tandvleesontsteking. Dat je vader en moeder dezelfde problemen hebben, kan dus wel te maken hebben met dezelfde eetgewoonten, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen van achter deze computer. Het kan wel dat je tanden minder sterk zijn, maar wanneer het gebit schoon is, geen/weinig plaque aanwezig is, horen er geen gaatjes te ontstaan.
Hoe zit het met je speeksel dan? Heb je wel altijd een vochtige mond zeg maar?
Ik ben trouwens pas 3e jaar student, dus echt niet alwetend, maar vind dit probleem erg interessant.
Index schreef:Ik heb ook heel vaak kiespijn en ontstekingen maar ik veroorzaak ze zelf!! Ik druk s nachts mijn kiezen echt heel hard op elkaar. Zo hard dat ik smorgens soms kramp in de kaken heb.
Daardoor wek ik zelf die kiespijn en ontstekingen op. Zelfs al is een kies dood gemaakt door een kanaal behandeling dan presteer ik het om onder die wortel nog een ontsteking te krijgen.
Ik heb na lang aandringen bij de tandarts een bitje laten maken en nu gaat het iets beter. Maar ik kan me jou heel goed voorstellen. Ik heb ook al eens gevraagt of alles er niet uit kon en ik een gebit kon krijgen zodat ik eindelijk van die kiespijnen af zou zijn. helaas mijn tandarts weigerd. Tja logisch........... Ik heb zo ongeveer zijn hele nieuwe praktijk al gesponserd ..
Veel mensen zeggen dat een gebit niet alles is maar misschien hebben die mensen niet zo vaak kiespijn gehad.....
Wens je sterkte met de keuze die je gaat maken.. wel of niet en of de tandarts wil meewerken..