Altijd maar kiespijn..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elodie1

Altijd maar kiespijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:34

Hallo bokkers,

Vanaf kleinsaf aan heb ik een slecht gebit, niet alleen gaatjes maar ook vaak onstekingen. De ene wortelkanaal behandling na de andere.. ik wordt er zo moedeloos van.. Vorige keer flosde ik tussen mij voortand net voordat ik moest gaan afrijden (auto exame) breekt men voortand finaal af.. eergister ook weer door een flosdraad breekt er weer een kies af... Met eten heb ik ook altijd problemen moet altijd voorzichtig en rustig kauwen want voor ik het weet krijg ik weer een pijnscheut omdat alles zo gevoelig is..
Hoe vaak ben ik in het weekend of 's avonds wel naar de tandarts gegaan omdat de pijn niet meer te houden was.. zelfs een keer naar Utrecht voor een onsteking omdat ik extreme scheve wortels heb kon mijn eigen tandarts er niet bij.. Ik weet het echt niet meer...

's Ochtends en 's Avonds poets ik men tanden en als ik smiddags thuis ben ook.. heb verschillende tandpasta's geprobeerd maar er komt nooit een verbetering. ik flos iedere dag omdat ik ook extreem last heb van eten wat tussen me gebit kruipt.. ook gebruik ik mondwater.. Ik heb ook verschillende tandartsen gehad en nu zit ik echt bij een goede/fijne..

Heb al vaker bij mijn tandarts aangegeven dat ik het zat ben en van mijn eigen gebit af wil.. hij zegt dan dat ik dat niet moet doen aangezien ik nog zo jong ben (21) Maar nu ben ik het echt serieus zat en heb voor woensdag een afspraak gemaakt met de asistente om te kijken wat de mogenlijkheden zijn.

Veel mensen om me heen zeggen dat ik men eigen tanden moet houden.. maar hun weten/begrijpen niet hoevaak ik kiespijn heb.. het stopt gewoon niet..

Wat vinden jullie? Welke beslising zouden jullie nemen?

Het is ook nog zo dat ik extree ang ben geworden door al die behandelingen en dat ik helemaal ligt te shaken op de stoel van de tandarts.. Wie o wie heeft er tips of ideeen?

Groetjes Leonie

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:37

Heb je al weleens een bacteriologisch onderzoek laten doen? Het is niet normaal dat wanneer jij zoveel aan de mondhygiëne doet, als jij zegt, dat je zoveel problemen hebt. Liggen de problemen niet in je voeding? Ik studeer Tandheelkunde, dus ben eigenlijk erg benieuwd naar de oorzaak.

Tooske

Re: Altijd maar kiespijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:42

Nou er is niks zo erg als kiespijn zeg ikheb het ook geweten gelukkig was het bij mij toen voorlopig eenmalig maar kan me voorstellen wat je meemaakt en als jij denkt je het fijner zou vinden zonder al die narigheid dan moet je dat lekker doen.

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:42

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 20:43

Uppojono schreef:
Heb je al weleens een bacteriologisch onderzoek laten doen? Het is niet normaal dat wanneer jij zoveel aan de mondhygiëne doet, als jij zegt, dat je zoveel problemen hebt. Liggen de problemen niet in je voeding? Ik studeer Tandheelkunde, dus ben eigenlijk erg benieuwd naar de oorzaak.

Nee ik heb nog nooit zo'n onderzoek gehad..maar wat houd het in? Wel weet ik dat mijn moeder ook veel problemen heeft gehad met haar tanden.. dit is gekomen nadat ik geboren ben.. Die heeft dus ook al sinds vrij vroeg een kunstgebit.. Men vader heeft ook geen mooi gebit maar niet vaak last van kiespijn.. hij is bijna 60 en heeft zen eigen tanden nog..

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:52

Als je pijn hebt, kun je natuurlijk geen heldere beslissing nemen. Natuurlijk is het heel vervelend als je zoveel pijn hebt en elke keer weer problemen hebt, maar een kunstgebit is ook niet ideaal hoor. Ik zal er inderdaad een goed gesprek over hebben met je tandarts en misschien eens een second opinion bij een andere tandarts. Bij een goede mondhygiëne is het niet normaal dat je zoveel klachten hebt..

Met een bacteriologisch onderzoek kunnen ze kijken of er een verhoogde waarden aan verkeerde bacterien in je mond zitten waardoor de ontstekingen en de gaatjes ontstaan. Dan kunnen ze veel gerichter gaan behandelen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:56

Uppojono schreef:

Vroeg ik me ook al af... bizar dat je constant zulke problemen hebt. Ik zou idd eerst problemen in je mond uitsluiten.
Ik zelf bekijk het dan wel vanuit een ander oogpunt (fysiotherapie) maar ik weet dat zulke problemen ook vanuit de nek kunnen ontstaan. Langdurige nekproblemen, en dan vooral hoog in de nek (1e 2 wervels) kunnen ook zulke problemen geven.

Om maar even aan te geven dat hier een oorzaak voor móet zijn.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:02

Je geeft aan dat je moeder ook problemen had, maar een slecht gebit is over het algemeen niet erfelijk. Tijdens een zwangerschap heb je door verandering van de hormoonhuishouding wel meer kans op tandvleesontsteking. Dat je vader en moeder dezelfde problemen hebben, kan dus wel te maken hebben met dezelfde eetgewoonten, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen van achter deze computer. Het kan wel dat je tanden minder sterk zijn, maar wanneer het gebit schoon is, geen/weinig plaque aanwezig is, horen er geen gaatjes te ontstaan.
Hoe zit het met je speeksel dan? Heb je wel altijd een vochtige mond zeg maar?

Ik ben trouwens pas 3e jaar student, dus echt niet alwetend, maar vind dit probleem erg interessant.

Index

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:11

Ik heb ook heel vaak kiespijn en ontstekingen maar ik veroorzaak ze zelf!! Ik druk s nachts mijn kiezen echt heel hard op elkaar. Zo hard dat ik smorgens soms kramp in de kaken heb.
Daardoor wek ik zelf die kiespijn en ontstekingen op. Zelfs al is een kies dood gemaakt door een kanaal behandeling dan presteer ik het om onder die wortel nog een ontsteking te krijgen.

Ik heb na lang aandringen bij de tandarts een bitje laten maken en nu gaat het iets beter. Maar ik kan me jou heel goed voorstellen. Ik heb ook al eens gevraagt of alles er niet uit kon en ik een gebit kon krijgen zodat ik eindelijk van die kiespijnen af zou zijn. helaas mijn tandarts weigerd. Tja logisch........... Ik heb zo ongeveer zijn hele nieuwe praktijk al gesponserd ..

Veel mensen zeggen dat een gebit niet alles is maar misschien hebben die mensen niet zo vaak kiespijn gehad.....

Wens je sterkte met de keuze die je gaat maken.. wel of niet en of de tandarts wil meewerken..

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:21

Uppojono schreef:
Je geeft aan dat je moeder ook problemen had, maar een slecht gebit is over het algemeen niet erfelijk. Tijdens een zwangerschap heb je door verandering van de hormoonhuishouding wel meer kans op tandvleesontsteking. Dat je vader en moeder dezelfde problemen hebben, kan dus wel te maken hebben met dezelfde eetgewoonten, maar dat kan ik natuurlijk niet zeggen van achter deze computer. Het kan wel dat je tanden minder sterk zijn, maar wanneer het gebit schoon is, geen/weinig plaque aanwezig is, horen er geen gaatjes te ontstaan.
Hoe zit het met je speeksel dan? Heb je wel altijd een vochtige mond zeg maar?

Ik ben trouwens pas 3e jaar student, dus echt niet alwetend, maar vind dit probleem erg interessant.

Ik heb heel veel last van tandplak... elk klein dingetje wat ik eet heb ik tandplak zo erg dat het gewoon zichtbaar is als ik lag.. een jaar geleden zat ik nog op school en reisde ik iedere dag samen met men vriendin.. we aten vaak het zelfde en dan zag je altijd heel duidelijk dat haar tanden "schoon" bleven en ik veel tandplak had.

Men eetgewoonten heb ik heel erg aangepast... Voorheen dronk ik veel frisdranken.. ook snachts wanneer ik dorst had.. dit doe ik nu niet meer en ben overgestapt naar water vooral voor inde nacht.. (heb altijd veel last van dorst) ook snoepen laat ik voor een groot deel achterwegen want dit was altijd heel erg.. vooral salmiakdropjes.. ik eet ze nu nog wel maar met mate.. zelfs men collega's vielen het op een gegeven moment op en zeide van goh ben je aan de lijn ofzo? je snoept niet meer en drinkt water?? (ik ben best wel slank dus dan vinden andere het natuurlijk vreemd als je dit soort veranderingen door voert haha)

Het is niet zo dat als ik lag men gebit er niet uit ziet.. alles is netjes opgevuld en er zitten geen gaten. ik heb nu 1 kroon en heb zojuist een offerte ontvangen voor de volgende 2 kronen.. als ik mond water gebruik doet dat ook altijd zeer.. netzoals bij koude vruchten..

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 21:23

Index schreef:
Ik heb ook heel vaak kiespijn en ontstekingen maar ik veroorzaak ze zelf!! Ik druk s nachts mijn kiezen echt heel hard op elkaar. Zo hard dat ik smorgens soms kramp in de kaken heb.
Daardoor wek ik zelf die kiespijn en ontstekingen op. Zelfs al is een kies dood gemaakt door een kanaal behandeling dan presteer ik het om onder die wortel nog een ontsteking te krijgen.

Ik heb na lang aandringen bij de tandarts een bitje laten maken en nu gaat het iets beter. Maar ik kan me jou heel goed voorstellen. Ik heb ook al eens gevraagt of alles er niet uit kon en ik een gebit kon krijgen zodat ik eindelijk van die kiespijnen af zou zijn. helaas mijn tandarts weigerd. Tja logisch........... Ik heb zo ongeveer zijn hele nieuwe praktijk al gesponserd ..

Veel mensen zeggen dat een gebit niet alles is maar misschien hebben die mensen niet zo vaak kiespijn gehad.....

Wens je sterkte met de keuze die je gaat maken.. wel of niet en of de tandarts wil meewerken..

Ik heb idd in mijn voortand ook al 2 keer een onsteking gehad terweil deze eigenlijk al dood was! Toevallig is mijn tandarts sinds een half jartje ook een nieuwe praktrijk begonnen..hmm van welk geld? Ooit moet het toch klaar zijn denk ik zo vaak.. dan kan er niks meer kapot.. maar nee er komt echt geen einde aan... volgens mij slaap ik normaal en doe ik geen gekke dingen met men gebit.. teminste ik ben me er niet van bewust..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:27

ik denk dat veel mensen niet weten dat als je echt last heb van je mond dat je ze eruit wilt, ik heb al 2 jaar zo'n pijn aan mn linker kies na een behandeling van me oude tandarts, kan niet meer eten en 3weken geleden met boren kon mn nieuwe tandarts niet alles eruit boren omdat ik uit mn stoel spring, heb er nog last van, is dat over een maand nog zo wil ik hem eruit... het liefst wil ik hem er vandaag nog uit, er is niets ergers dan kiespijn..

pijn in de mond belemmerd zoveel, zo heb ik nog vreselijk napijn van het boren en vullen aan mn rechterkant.. dus ook daarmee eet ik moeilijk..

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:31

nou ja zeg!!!!
je hebt gewoon mijn verhaal hier gepost!!!!
hier precies het zelfde
loop nu al 2 maanden ongeveer zonder voortand en van de week de snijtand ernaast ook afgebroken allebei met brood eten!!!!!!!
pb me anders even!
ik zit nu bij een speciale angsttandart en krijg een prothese in mn mond
hij raadde het kunstgebit ook af bij me (20 jaar)
omdat je dan over 30 bot uit je heup kunt gaan halen omdat je kaak in zakt als er nog een stuk tand in zit blijft het stevig en heb je dat gezeur niet!!!
sta nog steeds versteld mijn verhaal gewoon hier..........

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 00:21

hey hoe is het nu met je?
ik moet donderdag weer naar de tandarts blegh maarja er komt vooruit gang in
hij is nu eerst al mijn tanden en kiezen die nog te redden zijn zeg maar (klinkt wel heel erg) maar bedoel met gaatje of iets aan t repareren en dan kijken we wat er getrokken moet worden en gaan we wat aan mijn voorkant doen hihi
sterkte in ieder geval!!