Bult op mijn (scheen)been

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MRM25

Bult op mijn (scheen)been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 19:25

Ik loop al een tijdje met een brandende vraag, dus ik ben benieuwd of iemand hier het weet.

Vorig jaar in de zomer ben ik tijdens het paardrijden keihard tegen mijn been getrapt door een ander paard. De trap is echt heel hard aangekomen, half op/half naast mn scheenbeen (gelukkig niet vol er op :+ ) En ik heb dan ook een week niet op mijn been kunnen lopen, en het was ontzettend blauw. Wel gelijk gekoeld e.d. dus zwelling viel wel mee. Omdat ik op ponykamp was ben ik er niet mee naar de dokter gegaan, en het die week ook nog gewoon paardgereden (alleen buiten rijden, aansporen met een been, en op de wat makkere pony's was best te doen :P )

Het rare is alleen, dat er heel lang een bult op de plek is blijven zitten, en tot op de dag van vandaag nog steeds niet weg is! En het is al bijna een jaar geleden! De bult is nu kleiner dan hij eerst was, en ook minder pijnlijk (eerst was het zo dat wanneer er iemand tegenaankwam er echt een pijnscheut door mn been ging) heb er nu bijna geen last meer van, maar het zit er nog wel, en ook een donkere plek (zo'n mooie halve maan vorm :') ) als mn been bruiner wordt.

Nouja, ik vind het dus toch wel raar, dat die bult gewoon niet meer weggaat, maar wat het is of waar het door komt, geen idee!?
Mijn moeder zei dat er miss. wel een scheurtje in het bot of de spier heeft gezeten.
Iemand enig idee hoe dit kan?

verootjoo

Re: Bult op mijn (scheen)been

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:59

ken je het fenomeen 'schiefels' bij een paard? Dat kunnen mensen ook krijgen ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:59

waarschijnlijk een scheuring van je botvlies. je hebt nu littekenweefsel en dat veroorzaakt de bult en de verkleuring waarschijnlijk.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:46

Ik heb dat ook gehad. Een harde trap met voetballen op mijn scheen gekregen. Deed goed zeer. Hele grote bult was het, van de zijkant gezien was die echt mega. Pas na 1,5 jaar kon je de bobbel niet meer zien, maar nu (2jaar) kan ik nog steeds een klein bobbeltje voelen. Er zit bij mij trouwens ook een donkere vlek.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 21:53

Ja net wat hier al gezegd wordt. Je hebt wat meer bindweefsel op die plek gekregen, een mooi schiefeltje. Misschien trekt het door de jaren weg, kwaad kan het in elk geval niet. Tis gewoon een pechplekje. Of zo gezegd een oude oorlogswond :D

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 19:06

Oke dank jullie wel voor de reacties! :D Weet ik tenminste wat het is ;)

Was altijd van plan het aan de dokter te vragen als ik daar weer heen moest, maar daar ben ik dus sinds toen niet meer geweest :+