Napijn (na bezoek tandarts)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Napijn (na bezoek tandarts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 03:05

De vreselijke napijn in mn mond van de tandarts.. 3 weken terug zijn me eerste kiezen gedaan 2 rechtsboven en 1 linksonder na 3 verdovingen links kon hij nog niet verder met links want ik sprong elke keer uit mn stoel van de pijn op een moment istie gestopt want ik lag te trillen als een rietje en zooo gespannen... Rechtsboven ging goed maar moest rekening houden met napijn die 6 tot 10 weken aanhoud. Ik dacht dat het meeviel maar heb ik me daar even in vergist... En woensdag 3juni is linksonder gedaan viel gelukkig wel mee maar hier zit ik dan om 4 uur snachts met weer vreselijke zeurende pijn die zoch maar niet laat temmen ;( ik kan links niet eten en rechts al helemaal niet, ik sabbel alles of kauw met me voortanden en ik vind het niet meer leuk! Zo nu ben ik uitgezeurd en ga ik hopen dat me ibuprofen zijn werk snel gaat doen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-06-09 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 03:12

Volgens mij is dat hetzelfde als dat je beugel aangedraaid word, zo een zeur gevoel, alleen heb jij het 10x erger.
Veel sterkte, dat is idd een kl.otegevoel.

Mars

Re: ik ben het zo zat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:40

He waardeloos meid, pijn in je tanden en kiezen is de meest irritante pijn die een mens maar kan hebben. Heeft de tandarts je verder niets aan kunnen raden qua eten en pijnstilling?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 07:56

vloeibaar gaat wel, maar de koelkast is ook al 2 tikken naar beneden gegaan omdat ik niet eens kan drinken zonder een raar gezicht te trekken omdat het langs me tanden brand.. maar aangezien het al vanaf 3 weken bezig is en vorige weer nog een keer erbij is gekomen duurt het alleen maar langer, ik eet veel tomaten soep maar dat word je soms ook zo vreselijk zat... voor de rest zit ik aan de babyvoeding..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:58

Kun je vandaag niet even bellen en aangeven dat de pijn te sterk is? Mogelijk krijg je betere/adequatere pijnstilling?
Klinkt rot. Sterkte...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:14

Bij mij zijn 2 weken geleden 3 kiezen getrokken en daar heb ik niks van gevoeld dus ergens is waarschijnlijk iets niet goed gegaan bij jou.
De volgende dag kon ik gewoon brood eten en vlees enz.
Eergisteren zelfs een BBQ gehad en gewoon alles gegeten.
Spoel je de gaten wel elke dag even goed schoon???

Natasjavegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 09:17

hoihoi,

ik ken het gevoel ik heb voorkort ook 2 kiezen op 1 plaats moeten laten trekken en na 2 weken nog heel erg veel pijn. Huisarts heeft mij toen gezegd je moet 1 ibuprofen nemen en dan 15 minuten later 2 asprines voorals voor de nacht hielp dit wel beter bij mij dan alleen 2 asprines of 1 ibu. Later bleek dat er nog een stukje bot inzat en die was eruit aan het zweren na 3 weken kwam het stukje eruit en was ik meteen van de pijn af.

Succes en hoop dat de pijn snel minder word want het is echt een hel als je zoiets hebt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 11:42

zonnebloem18 schreef:
Bij mij zijn 2 weken geleden 3 kiezen getrokken en daar heb ik niks van gevoeld dus ergens is waarschijnlijk iets niet goed gegaan bij jou.
De volgende dag kon ik gewoon brood eten en vlees enz.
Eergisteren zelfs een BBQ gehad en gewoon alles gegeten.
Spoel je de gaten wel elke dag even goed schoon???

De napijn is helaas normaal omdat hij veel weg moest boren gaten zijn gewoon gevuld :j als ik google op napijn boren dan krijg ik bij de eerste hit uitleg

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 18:22

Sonja schreef:
Kun je vandaag niet even bellen en aangeven dat de pijn te sterk is? Mogelijk krijg je betere/adequatere pijnstilling?
Klinkt rot. Sterkte...

ik heb nu iets meer ibuprofen, maar ik denk dat ik over ga stappen naar paracetemol zetpillen want ben beetje bang voor mn buik, ben er best gevoelig voor en slik nu al 3 weken lang ibuprofen..

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:30

Napijn is zo ontzettend naar! Goed dat je de ibuprofens een beetje wilt minderen, dat is drie weken lang inderdaad echt niet goed voor het maagje. (Maar goed, als je zulke pijn hebt, kan ik me dat ontzettend voorstellen.)

Vorige keer bij de tandarts moesten ze bij mij ook boren. Ik heb ruim een half jaar nauwelijks met rechts kunnen kauwen. Zolang ik de rechterkant met rust liet, ging alles goed.
(Niet echt opbeurend voor je, ik weet het.)
Ik hoop dat het bij jou vlot weg is! :(:)

xDramaQueen

Re: Napijn (na bezoek tandarts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 08:24

het gaat niet veel beter ik kan gewoon écht niet buiten een pijnstiller want dan loop ik de hele dag te kreunen en te steunen, ik heb het idee dat er rechts ook iets mis is want heb daar ook een soort zenuwpijn net zoals links nu ;( dus ik ga van de week even terug, of is dat te vroeg? rechtsonder is nu een week geleden..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:27

XDramaQueen: dit is niet normaal hoor dat het zo lang aanhoudt; het zou nu toch echt minder moeten zijn. Gewoon even bellen met je tandarts (mijn man is ook tandarts :D ).

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:30

Ik wilde net zeggen dat je niet zolang nog last hoort te houden. Neem even contact op met de tandarts.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 10:43

er is mij toch echt verteld dat de napijn 6 tot 10 weken kan duren en hier dus ook:
http://www.valkenbosplein.nl/Valkenbosp ... .aspx?ID=2

neemt niet weg dat ik het liever vandaag dan morgen kwijt ben maar het is wel normaal helaas, helemaal als je ziet wat er in mn mondje is weggeboord.. (en waar witte vullingen inzitten)

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:50

Ik vind het een prachtig verhaal, maar het hoort gewoon niet dat je zolang erna nog hevig aan de pijnstillers moet om je dag door te kunnen komen. Het is wel normaal dat het nog wat 'gevoelig' is, maar dan meer als je heel koud of warm drinkt of als je stevig kauwt. Niet dat je de hele dag pijn hebt.... Meteen maar bellen dus !

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:58

Ik heb vorig jaar amalgaan door witte vullingen laten vervangen. 1 kies blijft maar zeuren. Tandarts heeft goed gekeken en foto's gemaakt, maar alles ziet er netjes uit. Maar koude en warme dranken? Man wat een pijn. Nu begint het langzaam aan beter te gaan. Moet er niet aan denken dat ik het op meerdere plaatsen in mijn mond heb, dan had ik maanden niet kunnen eten.

Wat overigens wel zo kan zijn bij jou, is dat het niet helemaal goed sluit. Dan druk je op een plekje meer dan op het andere. Ze kunnen dat zien met een soort carbonpapiertje waar je op moet bijten. Ik heb daar ooit eens verschrikkelijk pijn aan gehad en wat een opluchting toen ze het een beetje hadden bijgeschaafd. En dan heb je pijn met kauwen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:09

er zijn er bij mij niet 1 gedaan maar 2 naast elkaar en onder 3 naast elkaar wat het zeurende gevoel dubbel maakt, links is er 1 gedaan en die hoor of voel ik helemaal niet

edit: met dat papiertje is bij mij idd ook gedaan! links is dus nog iets bijgewerkt en die gaat steeds beter!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:11

ik zal morgen even bellen dan toch wel, maar weet toch wel wat ik te horen krijg... maar ik zal wel langs moeten komen.. :j

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:12

Ik kan al bijna 1,5 jaar niet eten met mijn kiezen linksonder in mijn mond, dus ik eet niet met links. Afgelopen februari is een kies rechtsboven gevuld en daar kan ik ook nog steeds praktisch niks mee, is lang niet zo erg als links, maar hard kauwen kan ik niet :n Koud en warm is nog steeds een ramp en mn tanden poetsen moet met lauwwarm water, anders zit ik tegen het plafond.
Dus bereid je maar vast voor :') Mijn vader vond het niet normaal, maar mijn moeder heeft het ook en mijn schoonmoeder ook. Ben er ondertussen aan gewend geraakt :')
(dat de pijn zo erg was dat ik niet kon slapen is beperkt geweest tot het eerste half jaar gelukkig, daarna is het rustig aan afgenomen tot een jaar na de tandarts).
En dan vragen mensen zich nog af waarom ik zo bang ben voor de tandarts := (hij moet bij mij ook altijd extra verdoven, vorige keer 3x moeten verdoven voor 1 klein minigaatje...)

Overigens eet ik liever de rest van mijn leven met alleen rechts en dat wat moeilijker dan dat ik terugga om alles te laten fixen...
In september moeten mijn verstandskiezen er uit (onder narcose, durf niet), misschien kan de kaakchirurg die kiezen ook gelijk even regelen _O-
Laatst bijgewerkt door Britt op 10-06-09 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:17

zo liep ik dus al 2 jaar met "zenuwschokjes" in mn kies, zodra er iets opkwam was het 1 groot drama kon wel janken, nu na 3 verdovingen daar een deel leeggehaald maar niet helemaal want ik bleef maar springen van de pijn, nu moet ik zeggen het word langzaam beter daar! voor het eerst in 2 jaar kan ik daar weer brood op eten! alleen nu heb ik een kies rechts die dat nu weer heeft :')

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:38

Ik zal vanavond eens aan mijn man vragen of dit nou allemaal normaal is... Is er al eens een zenuwbehandeling gedaan op een van deze kiezen?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 12:39

nee :n

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:18

Ik moet zeggen, ik heb mijn halve mond vol met amalgaam gehad en nooit zulke problemen gehad. Nu met de witte wel.Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem met een witte vulling en die zit er al anderhalf jaar mee.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 13:21

in die link daarboven staat ook beschreven hoe dat komt geloof ik

anti witte vullingen -O-
:') ik ga nu als een speer weer wat innemen want het is weer uitgewerkt :')

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:24

Ik had pas geleden ook 2 kiezen laten vullen en heb zeker 3 weken volop pijn gehad en moest elke 2 uur nieuwe ibroprufen slikken. Had de tandarts gebeld en hij zei dat ik een zenuwbehandeling moest, ik heb gezegd dat ik het dan nog wel even aan zou kijken....
Na 3 weken ging het langzaam weg en nu heb ik nergens last meer van :D