Bloedneuzen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Bloedneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 02:50

Sinds een paar weken heb ik regelmatig gewoon zomaar bloedneuzen. Zit ik rustig voor de TV, pats, komt er plotseling zo'n lading bloed uit m'n neus gelopen. Voor de computer idem, op paard ook en in de kajak ook. Knap vervelend, heb ook geen idee waardoor ze komen. Inspanning of rust maakt niet uit en soms word ik wakker met een bebloed kussen.

Heb vroeger, in de puberteit wel regelmatig bloedneuzen gehad, net op het punt dat ik serieus overwoog het dicht te laten branden stopte het en heb ik er 15 jaar geen last van gehad, en nu, sinds een paar weken is het weer hopeloos raak en erger dan ooit. Het is nu bijna dagelijks raak. Ben geen fan van dokters, dus die ontloop ik het liefste en vind een bloedneus nou ook niet het ernstigste wat er is maar het is wel knap irritant.

Heeft iemand hier mischien ervaring mee of enig idee waarvan het kan komen? Ik leef redelijk gezond, eet veel rauwkost en groente, weinig vlees, sport regelmatig, rook wel en drink regelmatig een glaasje maar dat doe ik al jaren. Er is niet recentelijk iets veranderd in mijn leven of leefpatroon wat het zou kunnen verklaren voor zover ik weet.

Ondanks dat er telkens best een hoop bloed uit komt voel ik me verder niet slap of zo, eerder energieker dan ooit. Heb wel meer last van migraine dan normaal, maar dat is meestal zo rond deze tijd van het jaar.

CM_

Re: Bloedneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 03:15

Misschien hooikoorts?

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 03:26

Dan moet je weer een poging doen het weg te laten halen, misschien gaat het dan weer weg! < Nee flauw!
Vriendin heeft het ook, dan knappen die adertjes, ze kan het laten operen, maar ze heeft daar gewoon aders die snel knappen, misschien door temp. verschil?
Zei had het als er druk op haar neus kwam, bijvoorbeeld een koprol maken in het water ofzo, daar kreeg zei het van, maar soms ook op het paard, of zomaar, dus denk dat jou aders ook heel dun zijn..

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 03:50

Ik wil je toch wel een waarschuwing meegeven voor dat dichtbranden waar je naar verwijst. Mijn vriend heeft dat nl vroeger ook laten doen ivm hevige bloedneuzen, maar daarna heeft hij wel direct ernstige hoofdpijnen gekregen die later overgingen in migraine en uiteindelijk in clusterhoofdpijn.

Nou hoeft dat jou natuurlijk niet te overkomen als je het dicht laat branden, maar aangezien je zelf al meldt dat je hoofdpijngevoelig bent dacht ik, ik zeg het je toch even.

Vanuit mijn eigen achtergrond gedacht (zie profiel) zou ik wel nieuwsgierig zijn of bij zo´n probleem bijvoorbeeld MSM en vitamine C niet nuttig zouden kunnen zijn (meer MSM dan vitamine C trouwens). MSM zou goed ondersteunend kunnen werken om het bindweefsel van de bloedvatwanden steviger te maken zodat ze minder snel knappen. Ook paardekastanje (Aesculus hippocastanum) zou daarbij misschien ook een idee zijn.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-09 16:59

Hele stomme vraag, maar wat is MSM eigenlijk?

Het dichtbranden heb ik zowiezo meer negatieve verhalen over gehoord, dat is ook de reden dat ik het toen niet meteen heb laten doen maar als het ware gewacht heb, en geluk had dat het vanzelf over ging.

Ik vroeg me vooral af of meer mensen hier last van hebben en wat die er eventueel tegen doen behalve een lading keukenrol en zakdoekjes meeslepen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:17

Ik heb het zelf ook wel eens als het weer heel warm is, of weer heel koud, als er veel wisseling in zit.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:12

Ik heb een tijd ook zeer regelmatig bloedneuzen gehad; idd ook zoals jij het beschrijft af en toe een zeer ernstig bloedbad :Y).
Bij mij is het toen dichtgebrand, en heb er verder geen last meer van gehad, dichtbrandden deed ook geen pijn of zo (het voelde hooguit wat 'raar aan'). Ik zou iig even naar de dokter gaan en daar om advies vragen!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:07

MSM is een zwavelsupplement. Zwavel is een stof die veel in bindweefsel voorkomt. Als er te weinig zwavel beschikbaar is, kunnen de cellen in bindweefsel niet goed ´draden´ of verbindingen vormen (ik zeg´t een beetje simpel) waardoor het minder sterk kan worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:08

het kan ook door hoge bloeddruk komen.

cocolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:13

mijn vriend heeft er ook erg last van!
als we liggen te slapen word die wakker s'nachts en ja hoor hij heeft om 3 uur een bloed neus!
en ook vaak heel lang!
hij heeft het ook plots!
het komt bij hem voral door stress en vermoeitheid!
maar ook als er niks heeft die het zo!
bij zijn broertje is het dicht gebrand die had het egt extreem!
bij hem is het dus niet goed dicht gebrand en heeft nu de hele tijd last van nies bui'en en hij heeft het gevoel dat heel ze neus vol zit met snot! :o
ik zou wel even naar de dokter gaan!