pijn in teen bij sneakers ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

pijn in teen bij sneakers ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:32

ik heb eigenlijk bij al mijn sneakers dat ik als ik ze een paar uur aan heb of iets langer, dat ik ontzettende pijn krijg in mijn kleine teen.
Ik dacht eerst dat het aan de pasvorm van het merk lag ( DCshoes) maar ik heb gisteren een paar Nikes gekocht.

Ze passen eigenlijk heel goed, en lijken niet te klein als ik ze zo aandoe, maar als ik ze 2/3 uur aan hebt, krijg ik stekende pijnen in mijn kleine teen }:0 Alsof hij wordt fijngeperst, ik heb het vooral bij mijn linkervoet.

Maar ik vind het zo stom, omdat het pas na een paar uur komt, en ze verder dus gewoon goed zitten... Ik heb nu ter preventie eens een blarenpleister opgeplakt, maar dat helpt ook niet echt :')...
Zou er iets aan te doen zijn?

Thats_Me

Re: pijn in teen bij sneakers ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:34

Dan hebben ze voor jou toch niet de juiste pasvorm. Kan best dat ze net iets knellen maar niet heel erg vandaar dat het pas na een paar uur dragen pijnlijk wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:42

okee, en er is verder niets aan te doen :) ? Ik heb namelijk nog nooit sneakers gehad waarbij ik het niet heb (nouja, allstars dan), en bij bv. laarzen en eigenlijk al mijn andere schoenen :+ heb ik het nog nooit gehad.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:45

Is je teennagel niet te lang? Dat kan ook pijn gaan doen als je tegen de voorkant aan komt.

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:47

Ik heb dus precies hetzelfde met me sneakers! Maakt niet uit wat voor merk..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:48

Ik had er ook last van bij mijn DC's hoor. :j
Het was bij mij het geval van even doorbijten.
Het ligt aan het materiaal dat dan nog wat stroef ik en zich nog niet aangepast heeft aan je voet.
Als je er wat langer op loopt komt het vanzelf goed. :j
Bij mij, althans.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:28

nou ik moet zeggen dat ik er bij mijn DC's ook wel 'mee kon leven'(alhoewel het echt best een scherpe pijn is) en gewoon vrolijk er mee doorgelopen ben... Maar ik heb ze inmiddels al ruim anderhalf jaar ofzo (en nog een paar bij gekocht, omdat ik ze niet kon laten staan... :D Maar daar heb ik wel precies hetzelfde mee ) En ik heb er nog steeds wel last van bij die schoenen, alleen dan in wat mindere mate, en het duurt wat langer voordat ik er last van krijg. Hoewel ik ook moet zeggen dat ik in de zomer zo gek ben geweest om er een week dagelijks 20 km op te lopen (en dat was ook wel even doorbijten zegmaar, maar dan loop je er echt doorheen). Dus je zou zeggen dat ze inmiddels goed uitgelopen moeten zijn...

Maargoed, je ziet DC's niet heel veel, en Nike wel... Dus ik had verwacht dat Nikes in dat opzicht wel een betere (of minder specifieke) pasvorm zouden hebben mss... Maar niet dus. Wsl ook een kwestie van even doorbijten tot het wat minder wordt, maar het is wel een zeer onaangenaam gevoel zeg :')

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 16:13

Misschien een andere suggestie:
Kan het een likdoorn zijn? Deze krijg je meestal nadat je schoenen aan hebt gehad die toch te klein zijn of een of andere drukplek hebt zonder dat de schoenen in principe te klein zijn. heb ze zelf ook gehad, altijd bij 1 bepaald soort schoenen en kreeg ook pas last na een aantal uur.
Ps: zo erg als ze er op het plaatje uitzien hoeven ze niet te zijn hoor. Bij mij waren ze helemaal niet zo erg, je zag het niet zitten..maar deden heel erg zeer (had op allebei me kleine tenen er 1tje en je zag helemaal niks aan de teen, maar ze kon hem wel weghalen)! Ben ervoor naar de pedicure gegaan, die heeft ze weggehaald en toen kon ik gewoon die schoenen aan zonder pijn! Echt geen pijnlijke behandeling, kost je 10 min.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Likdoorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:23

zou mss wel kunnen, ik heb even gelezen.. Ik heb wel eel veel van die ' zaadlikdoorns' maar die doen dus geen pijn... Ik zie niets zitten op mijn kleine teen, maar mijn kleine teen is ook niet iets wat ik uitbundig kan of ga bestuderen... Ze zijn iets nauwer op 1 bepaald punt, dus een drukplek zou wel kunnen ja :j

Ik heb er nu natte kranten in gepropt zodat ze iig iets uitlopen hopelijk :o

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:39

Misschien is je teennagel lang, of is hij aan de zijkant een stukje ingegroeit?
Van dat laatste had ik last bij mijn grote teen, en toen dat eenmaal weg was ging het een stuk beter. :)