Op internet vind ik alleen maar tegenstrijdigheden. De ene site zegt dat een vrouw zo rond de 25% moet zitten, en de ander zegt weer 15%.
Ik wil namelijk graag voor mezelf weten of ik in verhouding veel vet of veel spier heb, ofdat ik beide gemiddeld heb, maar op internet word ik niet veel wijzer.
Verder is het alleenmaar 'leuk om te weten', ik heb verder geen behoefte om bodybuilder te worden oid.
Oke dankje! Datsoort info kon ik dus nergens vinden.
Rebel_Jits
Geplaatst: 07-06-09 12:34
Vrouwen hebben relatief meer vet dan mannen. Dat gaat oa bij de borsten en heupen zitten. Daarom ligt hun normale vetpercentage idd ongeveer bij de 25%. Voor mannen is deze 10 tot 15%, dacht ik.
Weet iemand ook toevallig of er bepaalde producten die je juist wel/niet moet eten en evt. speciale oefeningen die het vet percentage verlagen?
am13
Geplaatst: 09-06-09 13:17
Cardio training, dus rond 80% van je max hartfrequentie, 30 min. totaal per work-out en liefst 2 a 3x per week, zijn echte fatburners. Er zijn ook vetverbrandingslevels om op te trainen (dat is op 60 % van je max hartfrequentie) maar die moet je veel langer volhouden per sessie en zijn uiteindelijk niet effectiever. Maximale hartfrequentie is individueel afhankelijk maar globaal genomen voor vrouwen 226 minus leeftijd. En daar dan dus 80% van.
Je zit ook op cardiolevel als je nog niet echt hijgt tijdens het trainen ,maar geen hele volzinnen meer kunt uitspreken.
Dit zijn allemaal wel hele globale statements, maar je kunt hiermee wel alvast aan de slag!