Hartslag vraagje.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Hartslag vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 13:49

Ik hoop dat iemand me kan antwoorden op mijn vraag want ik heb geen idee hoe dit zit.

Ik lig momenteel plat op de bank heb ontstoken lymfeklieren en een keelontsteking en nog wat lichamelijke klachten.
Hiervoor was ik gisteren bij de huisarts en kreeg een peniciline kuur voorgeschreven.
Prima en alles wel.
Alleen heb ik sinds gisteraond soms last van een snel kloppend hart. Ik ben zelf vrij nuchter en wou voor die keelknobbels ook niet naar de HA maar moest van mams :+

Maar nu is mijn vraag of een kloppend hart hoort bij genezing/virus? Kan ik me ergens wel voorstellen. Mijn huisarts is er vandaag niet en om er nu naar de eerste hulp voor te gaan lijkt me ook niet nodig. :P

Hoe meet je je eigen hartslag? Ik voel hem met mijn hart op mijn brst wel erg goed en snel gaan. Ook als ik gewoon stil zit en neit aan mijn borstkas zit voel ik aan mijn lichaam dat hij snel klopt (kan het niet duidelijker uitleggen)

Alvast bedankt! :)

Helderder

Re: Hartslag vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:53

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 13:54

Aaa daar had ik nog geeneens aan gedacht dat het door de kuur zou kunnen komen. Ga de bijsluiter eens even beter lezen.
Bedankt! :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:56

Stress en spanning kunnen ook meespelen.

Ik hoor zelf mijn hartslag wel eens als ik op mijn zij lig: daar loopt precies een ader. Dus dat hoor ik dan kloppen :=

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:56

soms hoor je ook wel eens dat het komt door koorts... maar bijwerking van de penicilline is denk ik het meest logische!

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 14:00

Welshcobfan schreef:
Stress en spanning kunnen ook meespelen.

Ik hoor zelf mijn hartslag wel eens als ik op mijn zij lig: daar loopt precies een ader. Dus dat hoor ik dan kloppen :=

Stressen spanning heb ik.
Werk(te) 60 uur per week en nu ik alles heb afgezegd kan ik nog geen rust vinden zit alleen maar te malen over de dingen die ik dan nu niet af krijg enz enz

Er staat idd in de bijsluter dat de kuur hartritmestoornissen kan veroorzaken.

Bedankt allemaal! :)

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:04

Stress is een grote factor die de hartslag kan beïnvloeden.
Net zoals medicatie dit kan beïnvloeden (hierbij hoort dan ook het genezingsaspect, je lichaam moet "werken" dus...)

Je hartslag "meten" doe je best op je pols. Nooit met je duim meten. Je wijsvinger en middenvinger aan de duimkant (handpalm) op je onderarm leggen, niet drukken.
Dan gedurende 10 sec (of langer) het aantal slagen tellen, en dit maal 6 voor 1 minuut...
In rust zou dit tussen de 60 - 80 slagen moeten zijn (bij vrouwen kan dit wel eens iets hoger zijn).
Stress verhoogd deze waarde ook...

Edit, zag dat je al een mogelijke oplossing had :o

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:49

Ilse_gipsy schreef:
In rust zou dit tussen de 60 - 80 slagen moeten zijn (bij vrouwen kan dit wel eens iets hoger zijn).

haha ik heb altijd in rust een hartslag van 42 ofzo iets... maar daar heb ik geen last van en de dokter zegt dat het niet erg is... hihi

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:13

Mjay schreef:
soms hoor je ook wel eens dat het komt door koorts... maar bijwerking van de penicilline is denk ik het meest logische!

Maar.. je zegt dat je hart snel klopt, maar bij een hartritme stoornis klopt je hart onregelmatig.

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:59

wonderworst_ schreef:
Ilse_gipsy schreef:

haha ik heb altijd in rust een hartslag van 42 ofzo iets... maar daar heb ik geen last van en de dokter zegt dat het niet erg is... hihi

het kan zelfs betekenen dat je een sporthart hebt en dus een erg goede conditie, in dat geval moet je trots zijn op je lage hartslag ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:29

wonderworst_ schreef:
Ilse_gipsy schreef:

zeker niet, zou betekenen dat je een sporthart hebt :)