Stopweek (yasmine pil)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Stopweek (yasmine pil)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:51

Hallo bokkers,

Ik gebruik de Yasmine pil, normaal slik ik de pil nooit " door " ( dus ervoor zorgen dat je niet ongesteld word), maar nu had ik dat dus wel gedaan.
Aangezien wij een weekendje weg gingen ( camping ) wilde ik niet ongesteld worden.

Nu moet ik dus nog 13 dagen de pil slikken voordat ik weer een stopweek heb, maar ik merk dat ik me niet lekker voel ( hoofdpijn enz.)
Zou eigenlijk nu dus een stopweek willen houden, maar mijn vraag is dus... kan dat wel terwijl ik eigenlijk nog 13 dagen moet ?

In de bijsluiter kan ik het niet vinden. Ass. van de HA heb ik al gesproken, maar die wist het niet en vertelde me dat ik later ( tussen half 2 en 2 ) moest terug bellen.
Alleen die dag kon dat niet omdat ik aan het werk was ( rond die tijd).

Zou morgen nog wel kunnen bellen, maar dacht, misschien weten het de bokkers wel.

Liefs

Mossel

Re: Stopweek (yasmine pil)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:53

Volgens mij wel, iig ik heb niet de pil die jij slikt maar bij mijn kon het wel

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:55

volgens mij kan dat gewoon met elke pil. alleen misschien is het niet veilig bij die pillen met verschillende fases wat betreft hormonen. 3-fase-pil heet dat dacht ik. maar weet dat niet zeker. stoppen kun je altijd. evt als je morgen dan de huisarts spreekt en die verteld dat het niet veilig zou zijn kun je toch tijdelijk condoom gebruiken?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:58

Ik heb ook de Yasmin (niet dat het uitmaakt) maar ik zou 'm voor de 100% zekerheid gewoon doorslikken tot je stopweek. Overigens heb ik 'm deze maand ook doorgeslikt en de hoofdpijn komt bekend voor. Maar je kan idd ook even de huisarts bellen en volgens mij staat er wel iets in het boekje over de menstruatie vervroegen of uitstellen.

Lissyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:58

hai sunshine

Ik heb zelf ook de yasmin pil geslikt voor 2 jaar.
Maar je kan niet midden in de week stoppen. iig niet als je onveilige seks heb gehad. Als ik jou was zou ik gewoon even de strip door slikken en dan gewoon een stopweek houden.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:01

Ja hoor dat kan prima! K doe t namelijk bijna standaard :P K krijg ontzettend last van heel mn lichaam als k meer dan een week doorslik met de Yasmine, maar soms moet t gewoon even en dan stop k direct daarna. Dus lekker stoppen! :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:04

Citaat:
Kan ik de menstruatie ook vervroegen met de pil?

Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreekt u de inname van de pil, dit kan pas als u minimaal 7 dagen de pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijgt u dan een bloeding. Daarna begint u met een nieuwe strip. De pauzeweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen, anders is de pil niet meer betrouwbaar.

http://www.acy.nl/faqs.html

(beetje naar onderen scrollen)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:08

ik heb die ook!
slik m soms wel 2 keer door.. gaat nooit fout bij mij en heb ook nergens last van, juist als ik een stopweek heb krijg ik onwijze hoofd en rug pijn dus daarom stel ik die zolang mogelijk uit!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:10

zij schreef:
Citaat:
Kan ik de menstruatie ook vervroegen met de pil?

Voor het vervroegen van de menstruatie onderbreekt u de inname van de pil, dit kan pas als u minimaal 7 dagen de pil hebt geslikt. Na 2 of 3 dagen krijgt u dan een bloeding. Daarna begint u met een nieuwe strip. De pauzeweek mag absoluut niet langer zijn dan 7 dagen, anders is de pil niet meer betrouwbaar.

http://www.acy.nl/faqs.html

(beetje naar onderen scrollen)

Bedankt!

Ik denk dat ik vanavond dan maar ga stoppen en een stopweek houd.
Wordt namelijk erg chagrijnig nu, heb hoofdpijn, opgeblazen gevoel en vooral hele pijnlijke borsten ;(

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:12

gewoon 7 dagen lang vanaf dat je de pil weer slikt anders ander voorbehoedsmiddel gebruiken. dan weet je zeker dat je safe bent. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:34