Scheurtjes in huid.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tashaa

Scheurtjes in huid.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:07

Ik had een vraagje over de huid van mijn vriend.
Hij fitnesst ontzettend veel de laatste tijd en is in korte tijd superveel gegroeid. Hij moet zijn dagelijkse voeding (die al bestaat uit 6 maaltijden?) nog bijzetten met eiwit-, ijzer- en vitaminesupplementen. Maar goed, doordat hij dus in korte tijd zo veel gegroeid is, is de huid bij z'n schouders / armen een beetje (in)gescheurd. Het ziet er heel lelijk uit, soort van kleine littekentjes. Is er een crème / middeltje speciaal voor dit soort dingen? Of zou het beter zijn om gewoon een crème voor huidherstel ofzo erop te smeren?
Hoop dat iemand tips heeft, alvast bedankt!

Anoniem

Re: Scheurtjes in huid.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:08

Ik zou hier toch eens mee naar de dokter gaan, lijkt me niet normaal dat je zoveel groeit en zoveel moet eten.

Tegen de plekjes kan je calendulan zalf smeren, de meeste (kleine) lidtekentjes verdwijnen dan helemaal (na een tijdje)

NathalieBerg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:11

Is dit niet gewoon striee? (hoe je dat ook spelt ;P)
Mijn ex vriend deed ook erg veel aan sport, lees powerliften.
En kreeg ook een aantal van die plekjes.

Veel multivitamine drinken, dit zou helpen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:11

Wat je omschrijft is striae. (scheurtjes in onderhuids (vet) weefsel)
Dit hebben (veel) zwangere vrouwen ook last van.
Helaas gaat dit niet meer weg.
Wel kan het minder lijken als je bruin bent.

Dit is echt een teken dat hij veel te hard "gegroeid" is en zijn huid niet de kans heeft gehad zich aan te passen aan de nieuwe omvang.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:12

striae heet dat, zie je bij zwangere vrouwen, mensen die snel gegroeid zijn, mensen die ineens veel dikker worden, of als je ineens veel spiermassa krijgt.

heel simpel dus, niet in een keer zo ontzettend veel spieroefeningen doen dat je uit je huid barst. het zijn littekentjes en deze zijn dus ook blijvend. (al heb je tegenwoordig wel wat middeltjes zoals bio-oil enzo)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:17

Dè oplossing is.....visolie!!
Geen geintje!
Hij moet als de sode...... ongeveer 3x,3 maal daags visolie tabletten gaan eten.
Dat heb ik van iemand die bodybilders begeleid bij wedstrijden.
Ik gebruik ze zelf ook en mijn striae is er zelfs minder van geworden!!!
Zijn huid kan de groei gewoon niet aan.
Dus stoppen met groeien(tijdelijk) en gewoon een maand vis olie tabletten eten!

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:22

dat spul van palmer uhm poedersuiker ben de naam vergeten....

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:23

mijn vriend heeft dit ook heel erg, het lijken net of die allemaal rode wormen heeft zulke dikke scheuren zijn het geworden. Je zou buikenbalsem kunnen gebruiken voor zwangere vrouwen. het houdt niet alles tegen maar het groeit wel minder hard!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:14

Paardje_13 schreef:
dat spul van palmer uhm poedersuiker ben de naam vergeten....

Dat cocosspul? Gebruik ik ook :)

Als ik je vriend was zou ik maar even stoppen met die kermis, want hij wordt blijkbaar zo opgepompt dat hij uit zijn verpakking scheurt en dat kan niet de bedoeling zijn. Toen ik nog 22 kilo zwaarder was zat ik ook helemaal onder de straie. Nu ik afgevallen ben is het iets minder geworden, maar het is nooit meer weg gegaan en het is écht geen gezicht. Ben ik 22 kilo afgevallen, zie ik er nog niet uit.
Bij je vriend zal het wel niet zo extreem zijn, maar ik zou er toch maar goed op letten. Het lijkt mij een teken van zijn lichaam dat het te hard gaat.

Tashaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:52

Bedankt voor alle reacties! Ik heb inderdaad ook tegen hem gezegd dat hij zijn lichaam eerder naar de kl*te helpt op deze manier, dan dat het echt mooi wordt - maar hij wil er niks van weten. Bio-oil had mijn tante gebruikt bij haar zwangerschap, misschien moeten we dat 's proberen, ze zei dat het goed hielp. Zal er eerst eens wat over opzoeken; eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om hem nog weer onder allerlei chemische troep te zetten, als je kijkt wat er al aan rommel in en aan zijn lijf zit door dat gefitness. Zelfde met visolie, moet ie nog weer allerlei tabletten innemen, náást z'n voeding. Volgens mij is dit echt niet gezond meer..

Handtas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:17