Nomofobie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Nomofobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:03

Oke ik geef het toe, ik heb nomofbie.

Voor degene die niet weten wat het is. Nomofbie is een fobie waarbij je bang bent om je gsm te verliezen of niet bereikbaar te zijn.

Mijn gsm is dag en nacht bij mij. Was um vorige week in mijn auto vergeten en ben serieus terug gelopen om um te halen.

Zijn er nog meer bokkers die hier last van hebben? Of ben ik de enige?

weet niet of het hier goed staat

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:05

Een fobie wil ik het niet noemen, maar wil wel graag bereikbaar zijn. Voor mij heeft het meer te maken omdat ik in het buitenland zit en 'bang' ben dat als er thuis iets (ernstigs) is, ze me niet (direct) kunnen bereiken. Mijn telefoon staat 's nachts dus ook aan (maar heb dan ook geen vaste lijn waar ze me eventueel op zouden kunnen bereiken).

Edit; Als ik m'n telefoon een keer vergeet 's ochtends oid, vind ik het irritant maar zit er verder niet mee.
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 03-06-09 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Nomofobie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:06

Ik heb denk ik ook een fobie.
Vandaag ben ik hem dus ook vergeten, nou drama maar had echt geen tijd om hem te gaan halen! E wat denk je toen ik tuis kwam? Gemiste oproepen en smsjes..

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:10

Geloof het of niet: Ik was een keer op weg naar school mijn foon vergeten, en ik ben toen ik bijna op school was teruggefietst, waardoor ik dus de eerste 2 uur miste! Gevolg: 4 uur nakomen :\

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:13

is dit een fobie? Kan ik met mijn kop niet bij.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:20

mmm en hoe heet het als je dat ding altijd vergeet??
Gaat de laatste tijd beter, maar toch ...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:25

pinuts schreef:
is dit een fobie? Kan ik met mijn kop niet bij.

Ja schijnt een fobie te zijn (was vorrige week op de radio), heb dr alleen geen enkele voorstelling bij.
Ben je hier ook ziek van en ondervind je lichamelijke klachten zoals die bij een fobie altijd horen,
en zoja welke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:28

Ja, ik heb daar geen last van ;) Vergeet hem regelmatig en de wereld is nog nooit vergaan... :D

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:31

chiqa: naaahh, nee.. waar gaat het heen met de wereld? Zonet een aflevering van southpark gekeken, dat iedereen gek werd zonder internet.. Dat is dan zeker ook een fobie, hahah.. Echt serieus.. Hoe kun je nou ziek worden door je mobiel niet bij je te hebben?? Das wel heel erg

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:36

Het schijnt vooral (zoals alles :P) in Amerika voor te komen. Tieners daar sturen gemiddeld 1200 smsjes per maand. Er zijn heuse afkickklinieken voor mensen met deze fobie/verslaving en die zitten permanent vol :O Dus.......... :Y)

Betrap mezelf er op er soms ook een handje van te hebben, dat terugfietsverhaal komt me ook erg bekend voor... haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:37

Pinuts, daarom ben ik ook wel nieuwsgierig wat voor lichamelijke klachten deze mensen hebben.
Want zelf heb ik persoonlijk het verschil dat het woord 'fobie' en afhankelijkheid e/o verslaafd zijn of iets lastig/eng vinden allemaal door elkaar worden gehaald.
Ik heb er dus net als jou geen voorstelling bij :)
Maar ben wel benieuwd hoe diepgeworsteld deze fobie dan kan zijn bij de mensen die zeggen dat ze last hebben van de fobie.

Ik ben ook verslaafd aan internet, en kan gek worden als ik een uurtje geen verbinding heb, maar een fobie kan ik het niet noemen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:38

Geen last van.... Ik krijg wel vaak commentaar van nomofoben dat ik niet reageer. :+ Dan slingert hij weer ergens in de auto of in huis. Ik mis hem alleen als ik wil weten hoe laat het is want een horloge heb ik ook niet om.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:40

Ik ga hem ook halen hoor als ik hem vergeten ben.

M'n telefoonnummer hangt bij de wei, als er wat is wil ik wel bereikbaar zijn.
Schakel hem ook wel eens door naar m'n werk, mocht ik hem dan niet horen, dan ben ik altijd via de receptie te vinden.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:41

Ik vind het wel vervelend als ik hem niet bij me heb.
Als ik het huis uitloop wil ik nog teruglopen maar verder ook niet....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:21

Anne_GTI schreef:
Geen last van.... Ik krijg wel vaak commentaar van nomofoben dat ik niet reageer. :+ Dan slingert hij weer ergens in de auto of in huis. Ik mis hem alleen als ik wil weten hoe laat het is want een horloge heb ik ook niet om.

Zo herkenbaar :+

Mijn telefoon staat toch al 90% van de tijd die ik wakker door ben uit ivm werk, meestal vergeet ik hem daarna ook aan te zetten :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:25

Mijn telefoon.. ik kan hem gerust vergeten, ik mis hem niet. Zowiezo staat hij in de nacht altijd uit, ik kan zo knorrig worden als iemand mij in de nacht wakker belt of smst.. en vaak vergeet ik hem op zondag ook aan te zetten.. dus dan gaattie maandag ergens halverwege de dag weer aan.

Verder wil ik er even op wijzen dat er hier op MW een topic loopt over Fobieen, en daar zou deze prima op aansluiten, dus wil ik voorstellen de discussie daarin verder te voeren:
[MW] Welke (grappige) fobie heb jij?

En daarom gaat deze op slot.