Aanhoudende zware keelpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Aanhoudende zware keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 15:47

Voor jullie roepen "ga naar de dokter!", ik vind het nogal sullig staan om alleen voor keelpijn naar de HA te gaan. Want meer is het niet, het is een zware keelpijn die ik nou bijna een week heb, en alleen maar erger lijkt te worden. Verder ben ik zo fit als een hoentje, slaap en eet ik goed en fiets ik nog zonder moeite anderhalf uur naar stal en weer terug.

Maar ik word gék van die keelpijn. Ik ben schor, kan niet goed slikken (eten lukt dan weer wel zonder pijn?) en ik hoest. Mijn keel is niet opgezet of wat, is niet 'rauw' van binnen, hij doet alleen heel erg pijn.

Iemand hier 'ervaring' mee? Ik zit al aan de thee met honing en de Strepsils, maar dat helpt ook voor geen meter. Als het volgende week nog niet over is dan ga ik wel een keer langs de HA, maar als een van jullie een tip hiervoor heeft, graag!

Fenrir

Re: Aanhoudende zware keelpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:49

Keelontsteking? ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:50

Een vriendin van mij had het ook ooit en die ging niet naar de dokter,tot ze met spoed onder het mes moest vanwege een mega abces.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:53

Er zijn mensen voor minder naar de HA gegaan hoor! Maar daar is de HA toch gewoon voor?

Ik denk ook aan keelontsteking. Wat zie je zelf als je je tong uitsteekt en in de spiegel kijkt? Is het rood?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:56

Ik heb het ook gehad, duurde bij mij 2 weken lang en ben ook niet naar de dokter geweest. Heb trachitol en keelspray gebruikt en uiteindelijk is het over gegaan. Maar ook ik had het gevoel alsof ik niet meer kon slikken of praten ofzo.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:54

Meeste huisartsen hebben ook wel telefonisch spreekuur, of even overleggen met de assistente.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:26

Mensen doen wel meer dingen die ik ook niet doe :P
Niks roods, geen gele stippen, bulten of dingen.
Lymfeklieren zijn oké, niet opgezwollen ofzo.
Pijn zit ook hoog in mijn keel, net 'achter' mijn mond. Heel apart.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:32

ik zou denk ik toch naar de HA gaan
straks is het wel wat he, kun je beter een keer voor niets zijn geweest..

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:35

Hé daar heb ik ook last van, alleen komt en gaat het bij mij. Vorige week flink, toen wat minder en moest ik hoesten en nu weer niet hoesten maar wel keelpijn. Vind het ook zo sullig om daarvoor naar de HA te gaan omdat het nu ook weer neit zo verchrikkelijk is.
Zit nu eigenlijk alleen aan de thee met honing, pillen ofzo vergeet ik altijd... :+

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:36

Nysileen (weet niet of ik het goed schrijf) helpt mij heel erg goed als ik last van mijn keel heb of verkouden ben.
Is van VSM en kun je gewoon bij de drogist halen.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:37

Ja ik zou ook gewoon gaan. Keelpijn is een van de iritantste dingen die je kunt hebben vind ik. Zijn je amandelen er al uitgehaald? Anders zouden je amandelen misschien ontstoken zijn?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 19:53

Mijn amandelen heb ik vanaf mijn vierde al niet meer, dus die zijn het niet.
Het is nou wel weer flink erger, kan nou ook niet praten zonder pijn.
Ik heb ook nog geen HA hier in Groningen, woon hier nog maar pas. Zal even op zoek gaan naar eentje.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:00

Heb je al Vicks Vaporub geprobeerd?
Ik heb namelijk een paar maanden geleden gehad dat ik opeens wakker werd met veel keelpijn, dagen erna alleen maar erger geworden. Op een gegeven moment kon ik niet eens meer slikken zonder pijn.
Heb ook heel veel thee gedronken en uiteraard Strepsils genomen, heeft helaas allebei niet geholpen :n

Kreeg toen de tip van een vriendin om Vicks te proberen, na 2 nachten dat spul gebruiken ging het al een stuk beter :j
Je kan het ook gewoon gebruiken bij verkoudheid.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:45

Je bedoelt Dampo? Dat heb ik wel liggen, dat kan ik wel proberen.

Net met mijn Dr. Mama gebeld, die weet ook nog wel het een en ander. Zei zij ook dat ik het gewoon uit moest zitten, aangezien ik verder topfit ben, geen andere dingen heb die wijzen op een ontsteking. Het kan een combinatie van 2.5 uur in een trein met airco zitten, daarna heb ik het gekregen, de droogte, het anderhalf uur fietsen met open mond :o _O- _O- en nog wat meer dingetjes.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:46

je kunt natuurlijk ouderwets gorchelen met zout :P

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 21:52

Ik ken het alleen als Vicks, dat moet je voor je gaat slapen opsmeren en de dampen die dan vrijkomen werken dan bij verkoudheid en in mijn geval ook bij keelpijn :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 21:53

Ja dat klinkt als Dampo :))
Ga ik vanavond proberen, baad het niet, dan ruik ik altijd nog lekker :P

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:47

Telefonisch even met je dokter/ assistente overleggen?

Meestal bij een eerste consult is het vaak; rust houden en als het na een week nog niet over is gaan ze verder kijken. Mocht je het doktersbezoek tot het laatste moment uitstellen, stap je niet alsnog met ´rust houden´ weer naar buiten.

Houd ook wel even in de gaten dat je niet teveel hooi op je vork neemt, verleidelijk aangezien je je prima voelt maar uiteindelijk zul je er dan toch langer mee lopen ;)

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:51

het klinkt als keelontsteking (heb het ook gehad ) dus zou gewoon ff bellen met arts krijg je een kuurtje en is het zo weg.. nu kan je t verwaarlozen en ja dan hou je er langer last van..
ben zelf ook niet zo een arts loper dus begrijp je wel. ;)

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:57

Hmmm.. ik heb er ook last van, al 3 weken.. overdag gewoon een beetje hoesten, zeker als ik me inspan.. maar 's nachts stik ik zo ongeveer, aan 1 stuk door hoesten, net zolang totdat ik bija moet overgeven :+ ben gisterennacht van ellende op de bank gaan slapen en toen had ik nergens meer last van >;) dus heel mn kamer door laten luchten, gestofzuigt en schoongemaakt en vannacht weer maar geprobeerd.. negens last van gehad.. heel vreemd..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:55

Kleine update, maar ik ben EINDELIJK van mijn keelpijn af. Het heeft precies twee weken geduurd, maar ik besefte me net dat ik niet meer voorzichtig hoef te slikken en dergelijke. Ik hoest nou wel veel :+ maar die verrekte pijn is weg. Hoe dat komt weet ik niet, heb geen andere dingen gedaan. Vrijdagavond was hels, zaterdag was ook niet tof, zeker niet na 20 km fietsen. Maar nou is het.. weg :=
Een HA-bezoekje was uiteindelijk toch niet nodig :D