Blaren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoofdstel2

Blaren!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 10:11

Ik heb vanochtend nieuwe schoenen aan gedaan, maar ik heb NU al enorme blaren op mn voeten staan! Kan er amper door lopen zó ontzettend pijn doen ze! Ik heb er helemaal niet aan gedacht om uberhaupt pleisters mee te nemen (heb normaal nooit blaren!) en op het werk hebben we ook geen pleisters. Ik heb wel pantykousjes aan, dat doe ik meestal wel als ik nieuwe schoenen aan heb en dat voorkomt eigenlijk altijd de blaren bij me...

Hebben jullie toevallig een oplossing zodat de blaren wat minder pijn doen? Naar de winkel lopen is ook niet echt een optie aangezien die een heel stuk lopen verderop zit en ik denk niet dat ik dat haal... |(
Ik heb nu trouwens toiletpapier tegen mn blaren aan zitten en daar overheen mn pantykousen :o

Wie o wie heeft er nu een goede tip voor me? :7

MarliesV

Re: Blaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:13

Helaas is hier niets aan te doen.

Het beste is om speciale blarenpleisters te halen. Die kan je een tijd laten zitten tot de pijn en de blaar wat minder is. En die gaan niet schuiven zoals gewone pleisters.

Heb je geen collega die je lief aan kan kijken?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:16

In plaats van wc papier, wat heel akelig in de wond kan plakken als je blaren open gaan, heb je misschien wel maandverband of inlegkruisjes bij de hand?
Knip die op pleister formaat, plak-kant in je panty en de opnemende kant tegen je blaar.

Maar het allerbest is natuurlijk om degelijke blaar pleisters te halen...

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:18

Hebben jullie dan helemaal geen verbanddoos in het gebouw of in een auto? Tijdesn de Nijmeegse Vierdaagse kwam ik erachter dat tegen blaren tapen het beste werkt. Dit doen ze ook bij de Rode Kruisposten. Met een naald prik je de blaren door zodat het vocht eruit kan. Vervolgens plak je dunne laagjes tape dakpansgewijs over de blaar heen. Vervolgens kun je er weer gerust mee rond lopen zonder pijn. De beste tape is die huidkleurige tape die heel hard plakt. Bij de vierdaagse werden blarenpleisters, zoals Compeed afgeraden. Die zouden helemaal in de huid gaan plakken en het alleen maar verergeren. Mochten het blaren op de hak zijn dan zou je nog een stukje karton van een theedoosje achterin de schoen kunnen doen. dit karton is erg glad en voorkomt wrijving.
Succes met jouw voeten!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:22

Lieve mensen, blaren niet doorprikken!
Als het al kapot is kan je er niets aan doen natuurlijk.

Was van het weekend bij mijn schoonvader. Had ook een blaar en om advies gevraagd. Hij gaf meteen aan, niet doorprikken. Afdekken om te voorkomen dat het kapot gaat en verder met rust laten.
Bij doorprikken ontstaat de kans op infecties en in principe lost een blaar met een dag of 3/4 vanzelf op.
Hij is arts dus zal het wel weten wat het beste is.

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:25

In Nijmegen wordt toch echt alles door geprikt met een steriele naald. Het haalt de druk eraf. Ik heb zelf nog nooit infecties meegemaakt na het doorprikken en kan me niet voorstellen dat die snel ontstaan als je netjes werkt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:29

Precies, het argument dat een door geprikte blaar een hoger infectie risico geeft, is helemaal waar.
Maar als je door moet, met blaren, dan geeft het enorm veel verlichting ze door te prikken, dan is de druk er af.
Als je door moet lopen met een blaar, heb je namelijk veel pijn door de druk op die blaar, kans om hem kapot te lopen, maar ook een aannemelijke kans om onder de blaar die je al had, een diepere blaar te lopen doordat er druk op blijft zitten. En zo'n diepere blaar heeft nog veel meer pijn en risico op infectie.

Dus als je een blaar kan ontzien, inderdaad, niks aan doen en weg laten trekken. Maar als je er toch mee door moet en niet de kans hebt andere schoenen aan te doen ofzo, dan is de druk er af krijgen en goed afdekken met een degelijke laag tape een erg goede optie.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 11:03

Hobby schreef:
Hebben jullie dan helemaal geen verbanddoos in het gebouw of in een auto? Tijdesn de Nijmeegse Vierdaagse kwam ik erachter dat tegen blaren tapen het beste werkt. Dit doen ze ook bij de Rode Kruisposten. Met een naald prik je de blaren door zodat het vocht eruit kan. Vervolgens plak je dunne laagjes tape dakpansgewijs over de blaar heen. Vervolgens kun je er weer gerust mee rond lopen zonder pijn. De beste tape is die huidkleurige tape die heel hard plakt. Bij de vierdaagse werden blarenpleisters, zoals Compeed afgeraden. Die zouden helemaal in de huid gaan plakken en het alleen maar verergeren. Mochten het blaren op de hak zijn dan zou je nog een stukje karton van een theedoosje achterin de schoen kunnen doen. dit karton is erg glad en voorkomt wrijving.
Succes met jouw voeten!

Wij zijn maar een erg klein bedrijf (denk aan 5werknemers incl. ik) twee werknemers zijn er vandaag niet, een is naar een klant toe, en de ander zit continu aan de telefoon met klanten. Ik zit nu in feite in mn eentje op kantoor nu... Verder werk ik hier nog niet erg lang, en ik zie in de gangen nergens een verbanddoos oid hangen!
Met een naald door de blaar heen prikken durf ik niet eens (bang voor naalden ;)) en we hebben volgens mij ook niet eens naalden hier... Ik heb inderdaad op allebei mn voeten ook op de hakken blaren. Dus het beste kan ik dan het wc papier eraf halen en dan een stukje thee-doosje-karton aan de achterkant van mn schoen plakken?
Dan ga ik dat zo maar eens proberen en laat ik het wc papier aan de zijkant van mn voet ter hoogte van mn kleine teen maar gewoon zitten en schop ik als ik om 6uur thuis ben meteen mn schoenen uit!

Maandverband/inlegkruisjes hebben we hier sowieso niet standaard liggen, en aangezien ik vandaag de enige vrouw ben kan ik het ook niet aan mn collega's vragen. Ik heb alleen maar tampons bij, maar dat zal vrij weinig helpen neem ik aan :Y)

Hobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:05

Als je momenteel de enige bent op kantoor, dan had ik het wel geweten: schoenen uit :D. Niemand die het ziet.
Veel succes, nog maar twee uur te gaan...