Permanent Straighten, iemand ervaring???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tatort

Permanent Straighten, iemand ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 09:33

Omdat ik helemaal radeloos ben van mijn haar (het kroest, het pluist en het doet gewoon niet wat ik wil) heb ik besloten het te laten straighten. Dit houdt in dat het permanent steil gemaakt wordt. Net zoiets als bij een permanent, maar dan omgekeerd. Het is heel duur (kreeg een prijsopgave van ongeveer 120 euro) en het wordt steeds duurder naarmate je langer haar hebt (mijn haar komt als ik het met veel moeite met een steiltang glad heb getrokken tot mijn onderrug). Nu vraag ik me af of er bokkers zijn die hier ervaring mee hebben. Via google kwam ik op een forum terecht waar de een het ophemelde en de ander het neersabelde. Ik ben op zoek naar ervaringen, want dat topic was tochal wat veroudert. Ik wil een eerlijk antwoord, had straighten het beoogde effect, ondervond je haar zichtbare schade, bleef het zitten zoals je wilde, etc. Hartelijk bedankt alvast!

Gr Milou

De foto in mijn profiel is hoe mijn haar is als ik 5 uur met een steiltang in de weer ben geweest en het helemaal stijf staat van de haarproducten (ben per maand ongeveer 150 euro kwijt op het moment dus zo duur is het straighten niet in verhouding tot wat ik waarschijnlijk ga besparen per maand :P ). Hier was het nog wel een stuk korter (was in december, ondertussen heeft het een groeispurt gehad en is het nog langer).

Bubsj

Re: Permanent Straighten, iemand ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:42

Ik als blonde heb het een keer laten doen. Was wel iets meer kwijt dan 120 euro, dat vind ik erg weinig.

Voordeel bij jou is dat je donker haar hebt. Dat is veel makkelijker de straighten, blond of gebleekt haar smelt gewoon weg onder dat spul. Ze hebben bij mij ook eerst een haartest gedaan om te kijken of dat niet zou gebeuren.

Het resultaat, ja, de eerste week geweldig. Super stijl. Je mag je haar een week niet nat hebben, dus bereid je voor op smerig haar :Y) Na de eerste wasbeurt zat er al slag in, 2 maand later was mijn haar weer helemaal in oude staat (flinke slag) Wel heeft mijn haar er vrijwel niet onder geleden :)

Ik ben dus niet erg tevreden :)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:22

Wij raadde het toch af in de kapsalon (deden het wel hoor)
De eerste 2-3 weken is het prachtig maar je haar groeit en dan krijg je dus een krullende uitgroei (moet je toch weer met de steiltang aan de gang) en dat is echt heel lelijk tenzij je het dus goed bij houdt wat dus weer slecht is voor je haren.
Het blijft een chemische behandeling, ook trekt het kleur uit je haar als je ze verft (ook nog dubbelop chemische behandeling dus nog slechter voor het haar). En voor je haar is het het best als je ze eerst 1,5 week tot rust laat komen.
Ik weet niet wat voor shampoo en stylings producten je gebruikt maar laat je eens daarvoor goed adviseren bij de kapper.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:21

Ik heb ook een krullenbos en ik sweer bij de revo steiler,na 20 minuten is het erg stijl en glanst super.En iedere dag werkt ik het 5 minuten bij.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:27

Ik ben zelf een enorme blonde krullebol (en dan bedoel ik ècht een enorme krullebol) maar mijn haar brak er vreselijk vanaf. Ook je uitgroei is erg lelijk (krullen bij de uitgroei en stijle dooie punten op aan het eind). De verzorgingsproducten die je daarna moet gebruiken zijn vies vet.

Wat je misschien wel eens zou kunnen proberen is Japanse straight, dat is meer voor Europees (en Aziatisch) haar. Ik ben blij dat ik mijn krullebol weer terug heb, met de juiste verzorgingsproducten (zonder alcohol), wassen met zeepvrije shampoo en je haar niet borstelen maar gewoon met je vingers uit de war halen en je krijgt er prachtig haar voor terug !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:31

Haar opsteken, stijltang erbij, 200/220 graden. Dan heb je het zo gedaan... Ik heb zelf ontzettend dik haar maar in 15-20 minuten ben ik klaar met stylen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:34

ik heb het gedaan! doe het nu zelf met zoon pakketje,
je mag het idd niet wassen want dan krult het maar je kan het het beste bij je kapper laten doen dan, ik doe het zelf ook gewoon zelf een stijltang erdoor heen en het blijft gewoon stijl tot de volgende keer wassen

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:34

Was TS ook in een ander topic tegengekomen, en ik heb(net als zij) de bovenste laag normaal, en daaronder gewoon kroeshaar, en dan echt kroeshaar ;). Dan red je het niet in 20 minuten, ik doe er ook 2 uur over.. :P

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 15:57

ik zou het ook niet doen,
maar als je je haar laat uitdunnen heb je er ook veel minder werk aan, of is dat geen optie ?

mijn haar is momenteel fel utigedund en is daardoor nu op 5minuten steil terwijl ik eerst krullen had :=
(foto in mijn profiel is al zéér oud, kun je al niet meer op afgaan :+)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:02

Leentje_ schreef:
ik zou het ook niet doen,
maar als je je haar laat uitdunnen heb je er ook veel minder werk aan, of is dat geen optie ?

mijn haar is momenteel fel utigedund en is daardoor nu op 5minuten steil terwijl ik eerst krullen had :=
(foto in mijn profiel is al zéér oud, kun je al niet meer op afgaan :+)

Nee dat lukt niet ;)
Gaat het alleen maar verder uit elkaar staan, resultaat: nog dikkere bos haar :P

Main

Woonplaats: In een dorpje met m'n mannetje en onze ''dierentuin''

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 16:09

Hee hee,
Ik had van mezelf ook van dat erge pluis & kroes haar. Nu ook soms nog. Maar ik heb het een paar jaar geleden ook laten straigten. Eens maar nooit weer. Harstikke goede kapper, maar toen ik de volgende dag opstond had ik er al een krul in zitten en bijna overal wel slag. Dus toen ben ik terug gegaan, en gaven ze mijn haar de schuld. Verder hadden ze het stijl gemaakt in een verschrikkelijke vorm, en mijn haar zat dus helemaal niet meer.. (Half krullend, half stijl en vormloos).. Ik raad het dus af. Wat bij mij zelf erg helpt nu, is anti-pluis creme van bijvoorbeeld andrelon of echt bij haarspeciaal zaken. Het kroes-haar gaat weg, en ik krijg er mooie (al zeg ik het zelf *blush*) krullen van. Pluisloos haar. Soms, als het een beetje vochtig weer is, heb ik nog wel echt pluishaar. Maar ik raad het permanent straigten dus eigenlijk af... Want voor de prijs die je moet betalen, was het bij mij niet waard.. Toen de kapper het opnieuw had gedaan, was het weer hetzelfde verhaal.. Succes met je keuze!

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:01

Niet doen, want je zegt nu al dat je haar droog is en snel kroest. Dit gaat nog veel erger worden.
Want door die chemische producten (haarschacht openen, rechtmakend product, terug sluiten) wordt het nog veel droger. Zelfs kleuren van het haar is minder schadelijk.
Dus uiteindelijk blijft de kroes wel, en er blijft ook slag inzitten.

Ik had ook echt eerst hele dik en onhandelbaar haar, nu heb ik GOEDE producten en kan ik zelfs 's nachts uitgaan en mijn haar is nogsteeds plat.
Dus gewoon eens GOED laten uitdunnen, maar zorgen dat het vanonder wordt uitgedunt, en niet zeg maar "op" je hoofd, want daardoor kroest het ook nog meer.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:20

Ik heb zelf ook een bos vol pluisige krullen..
Zat eerst ook te denken aan permanent stijlen, want zelf stijlen ging niet ik was zo lang bezig voor het een beetje stijl werd.
Maar ben zo blij dat ik het niet gedaan heb.. Ik gebruik tegenwoordig een product van john frieda, dat oranje pompje, en mn haar heb ik binnen een kwartiertje pluisloos stijl! (goede stijltang is ook belangrijk, ik had er 1 van philips kon ik doen wat ik wou echt stijl werd het niet terwijl mn kennis hem heel goed vond :? ik heb nu een goedkope van de blokker/kruidvat.. 20 euro en die doet het echt goed op mn haar)
Omdat ik niet te vaak wil stijlen omdat het slecht is, hou ik ook weleens mn krullen, ik gebruik af en toe een haarmasker van huismerk da. Nou je weet niet wat dat met je haar doet, het bloeid helemaal op en heb dan zó'n mooie bos.. dat is natuurlijk ook weer bij iedereen verschillend maar het is zeker een keer goed voor je haar!

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 16:52

Ik heb het vandaag laten doen door een hele ervaren kapster. Zij is zelf afro kapper geweest en had dus ervaring met mijn soort haar. Het is nu helemaal steil en zelfs zachter en glanzender dan eerder. (Ze heeft een hele milde behandeling gebruikt)

Ik gebruik de hele lijn van John Frieda, dus ook het oranje pompje enzo, en dat werkt bij mij gewoon niet afdoende. Ben tot nu toe blij dat ik heb laten doen!

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:58

Ben benieuwd, heb je foto? :)

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:01

Ik ga het proberen, de accu van mijn camera is leeg, maar morgen staat er in ieder geval een foto!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:07

Ben heel erg benieuwd :)

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 18:11

Ik schrok me echt dood, van een bos die ver over mijn schouders kwam ( in de horizontale lengte wel te verstaan :P ) en waar ik amper een normaal elastiek in kreeg, heb ik nu een perfect gehoorzame bos naar beneden hangend haar dat niet alleen is gestopt met pluizen, maar er ook redelijk natuurlijk uitziet en minstens 10 cm langer is geworden!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:59

Foto! :D Ben heel erg benieuwd!

Winandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 13:25

Jaaaa foto. :D

Mooi dat het zo goed is uitgepakt. Ik weet niet zo goed hoe het is om lastig haar te hebben, maar zoals ik het nu heb zou ik zoiets als straighten of permanenten echt niet durven.. :)

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:57

goed dat het zo is uitgepakt...
wat zeer goed is tegen pluis en je krijgt er zacht haar van:
light tears van WeHo.. verkrijgbaar bij de kapper.. klein groen flesje, na het douchen gelijk over je haar verdelen, en je heb zachte pluisvrije haartjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:59

Ik vraag me af hoe het er na een paar weken uitziet. :')

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 12:36

ik heb het 2 jaar geleden laten doen. heb geen sluik haar en geen kruillen, gewoon pluis haar dat alle kanten opgaat en ook heel dik staat en daar kan ik dus echt niets mee.

heb het 3 maanden gehad, bijna dagelijks gezwommen. was echt heerlijk! was supergoed gedaan en geen slag in te bemerken, kon het ook gewoon laten drogen en bleef lekker stijl en zonder pluis :j

over enkele maanden het opnieuw willen laten doen bij andere kapperszaak maar was helemaal mislukt. na 1x wassen opnieuw slag in en m'n oude haar terug maar dan nog kapotter als toen het was. boos terug naar de kapperszaak gestapt en de bazin was echt geschrokken, meisje die het gedaan had op haar donder gegeven en me m'n geld teruggegeven in vorm van een waardebon.

ik ga het deze maand opnieuw laten doen maar bij de kapper waar ik het eerst laten doen heb.

er zijn wel 2 nadelen vond ik: de eerste weken lag het TE plat op m'n hoofd en vond ik echt lelijk!! maar dat beterde wel gelukkig. en als er water op komt begint het wel te stinken naar dat product. maar ook dat mindert na verloop van tijd.

gewoon doen! maar ga naar een deftige kapper ipv kreatos of andere kapperszaken die overal te vinden zijn.

edit: hier kost een permanent rond de 70€ :D

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:03

Heb je foto? :)

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 14:24

eeuhm, de voor-foto is niet voor publicatie vatbaar vrees ik .. :\

na-foto: deze is na het zwemmen als het gedroogd was, is al enkele jaren terug hoor ;)
Afbeelding
is voor het in model geknipt was trouwens