kook ongelukje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anouk_Leroy

kook ongelukje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 09:32

pannenkoeken bakken en afgeleid zjn is een slechte combinatie!
ik heb een brandwond opgelopen zo groot als een brede vingernagel toen er een stukje afbrak tijdens het draaien van de pannenkoek. die schoot op mijn hand en dat vond mijn hand overduidelijk niet fijn!
ik zal later een foto uploaden, want beschrijven gaat een beetje moeilijk.

wie van jullie hebben er ok wel eens een kookongeluk gehad, en hoe lostte je het op?
(bij mij is t simpel, wachten tot er blaarvorming is en dan prikken, desinfecteren en pleistertje plakken)

patos

Re: kook ongelukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:42

Het is slimmer om de blaar niet door te prikken, dan verklein je de kans op infectie. Gewoon uit laten drogen, liever geen pleister erop.

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:46

Ik heb mijn vingers ooit eens tussen de mixer gekregen, niets hielp, hij zat gewoon vast :+ Stekker eruit, proberen die metalen dingen eruit te halen, haha nu staan mijn vingers nog steeds krom (denk dat ik ze gebroken heb)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:48

Eeuwigzonde schreef:
Ik heb mijn vingers ooit eens tussen de mixer gekregen, niets hielp, hij zat gewoon vast :+ Stekker eruit, proberen die metalen dingen eruit te halen, haha nu staan mijn vingers nog steeds krom (denk dat ik ze gebroken heb)

auw lijkt me erg pijnlijk

mijn pezen in mn duim waren door nadat ik met afwassen een bord liet vallen die ik nog even wilde opvangen .
resultaat pezen door en moest geopereerd worden

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:55

Op brandwonden doe ik altijd lavendelolie, dat werkt heel goed voor de pijn en je houd er veel minder een brandplek van over.

Ik brand me wel eens aan de pan maar tot nu toe nog niet zo erg dat t echt een brandwond wordt. Heb wel een keer met kaasschaven een stukje van mn vinger geschaaft := . schrok me dood maar daar heb ik gelukkig ook niets aan over gehouden hehe..

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:56

Wat vetspetters, verder niets noemenswaardigs eigenlijk.
Wel ooit met een brandende pan door het huis gerend (braadpan, dus lange steell) al roepende " vlam in de pan!!!!!"
Achteraf behoorlijk stom natuurlijk, maar wist ik veel, wilde dat ding uit huis hebben.
Niks ernstigs gebeurt gelukkig :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 11:57

Ik sta zelf in de keuken van een restaurantje (alleen maar patat en pannekoeken) en kom dus ook regelmatig thuis met brandwondjes. Heb nu een prachtexemplaar van een brandblaar op m'n middelvinger zitten, hij wordt gelukkig wel minder. Overigens heb ik nooit littekens eraan over gehouden! :)

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:03

Ik sta in de keuken van een taverne in het weekend.
Mijn linkerduim mist een stukje aan de top omdat ik snel sla ging hakken, alleen was mijn duim dus niet zo snel.
Verder zitten mijn vingers vol littekens van het snijden en op mijn arm/vingers/pols zitten allemaal littekentjes toen ik een frikandel in het vet wou doen en het mandje in het vet viel (het hing niet goed vast),
Bij alles ga ik het meteen onder koud water steken en daarna naar de EHBO post (ik werk bij een zwembad) die wel weten wat ze moeten doen. Alleen is het zo jammer dat als ik terugkom er opnieuw een hele lijst bestellingen hangt :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 12:15

reininglover schreef:
Ik sta in de keuken van een taverne in het weekend.
Mijn linkerduim mist een stukje aan de top omdat ik snel sla ging hakken, alleen was mijn duim dus niet zo snel.
Verder zitten mijn vingers vol littekens van het snijden en op mijn arm/vingers/pols zitten allemaal littekentjes toen ik een frikandel in het vet wou doen en het mandje in het vet viel (het hing niet goed vast),
Bij alles ga ik het meteen onder koud water steken en daarna naar de EHBO post (ik werk bij een zwembad) die wel weten wat ze moeten doen. Alleen is het zo jammer dat als ik terugkom er opnieuw een hele lijst bestellingen hangt :+

Herkenbaar :)) Bij mij valt het mandje er ook vaak af, leuk als je net 1,7 kilo patat in het mandje hebt... En dat laatste inderdaad ook. Je kan nog geen 5 minuten je hand koelen of de klanten worden alweer ongeduldig :roll:

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 14:22

Als ik een brandwond heb doe ik er altijd lavendelolie op, dat is rustgevend voor de brandwond en daardoor word de pijn ook minder. Helpt altijd heel goed!

Ik zelf heb nog nooit een kookongelukje gehad, maar heb wel een keer zo'n vetspetter in mijn oog gekregen.. Paar dagen rondgelopen met een wat ontstoken oog en het deed ook best pijn.
Nu vind ik die spettertjes altijd zo eng! Over koken gesproken; ik zal eens gaan beginnen ;)