Lenzendragers: wazig zien door hooikoorts?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lenzendragers: wazig zien door hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:47

Sinds een driekwart jaar ben ik een tevreden lenzendraagster, tot aan nu de laatste paar weken. Ik zie slechter, draagcomfort is flink verminderd en ik heb net zelfs mijn bril opgezet := Nu bloeien de grassen natuurlijk uitbundig op dit moment en heb ik ook flink last van hooikoorts; niezen, verstopte neus en erge jeuk aan mijn ogen.

Zou het slechter zien ook kunnen komen door die hooikoorts? Ik zit er dan aan te denken dat de oorzaak dan ligt in de vele pollen die zich ophopen achter je lens?

Ik ga morgen sowieso naar de opticien, maar ben benieuwd of jullie dit misschien herkennen!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:49

bij mij op mijn werk hebben hier meer patienten last van! ik zou een afspraak maken bij een goeide oogarts.optometrist om alles even na te lopen want het is goed op te lossen.

het kan zeer zeker te maken hebben met en door de pollen! maar als je lang niet bij de oogarts bent geweest kan het ook aan de kwaliteit van je eigen zicht liggen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:52

Door allergie/irritatie zitten er meer eiwitten in je traanvocht, hierdoor slaan je lenzen dicht en worden ze "ruw". Draagcomfort is daardoor veel minder, meer irritatie en het kringetje is rond. Er zijn wel spulletjes om ze weer schoon te maken, de opticien weet dat wel.

Ik gebruik zelf na jaren van rommelen (het werkte nooit ECHT goed) nu daglenzen, iedere dag een schoon, nieuw setje. Bevalt heel goed! Veel minder irritatie en ontstekingen. Het probleem van allergie voor de bewaarvloeistof is ook gelijk opgelost: niet meer nodig!
Het is wel wat duurder, maar met jaarlenzen deed ik ook maar 8 maanden, met maandlenzen max. 3 weken en hele dure anti-allergie vloeistof nodig, dus op jaarbasis maakt het niks uit.

Anoniem

Re: Lenzendragers: wazig zien door hooikoorts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:08

Thanks voor jullie antwoorden hier kan ik wat mee :j

Ik was bang dat het aan de sterkte van de lens lag, maar ik heb nu nergens last van nu ik mijn bril op heb (is zelfde sterkte).

Ik heb al siliconen lenzen omdat ik gewone lenzen niet verdraag, voor zover ik weet bestaan daar helaas geen dagversies van. Het zou anders inderdaad wel een oplossing zijn denk ik.

Nou maar eens kijken dan wat de opticien morgen ervan zegt :) Zal dit ook eens vertellen!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:38

Ik heb sinds een paar weken ook links een waas voor mijn oog. De opticien kan er maar niet achter komen wat dit is. Zal dit eens aandragen!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 21:55

ik zie zoiezo wazig met de hooikoorts zo en ik heb niet eens lenzen pff.. :)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 06:52

Yep, heb er al jaren last van. Is een waas die zich achter de lens manifesteert. Heel irritant maar weinig aan te doen. Vooral op het einde van de dag als mijn ogen na een dag werken ook nog eens vermoeid zijn, is het helemaal erg.
Heb wel pilletjes tegen de allergische reactie maar de bijwerkingen zijn zo vervelend dat ik deze eigenlijk nooit inneem. Ik kan dan eigenlijk niks meer, verschrikkelijk moe.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:00

Het is bekend dat je van hooikoortsmedicatie suf kunt worden (heb er bij bepaalde middelen ook last van, Cetirizine met name), maar er zijn wel alternatieven waar je misschien minder last van hebt. Loont wel de moeite om dat eens met je huisarts te bespreken.

Voor je ogen helpt natuurlijk oogdruppels vaak goed, maar die kun je meestal niet gebruiken als je je lenzen in hebt. Ik gebruik ze 's ochtends en 's avonds (Livocab). En verder neusspray, dit helpt ook (indirect) bij oogirritatie. Ik gebruik Otrivin Azelastine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:10

Zo, wat bijzonder dat dit dus echt bekend is! Pillen wil ik inderdaad niet vanwege de bijwerkingen, ik ben al zo'n gevoelig typje!

Hebben jullie misschien ook een indicatie van hoe lang dit duurt? Ik lijk er alleen last van te hebben nu de grassen bloeien, dus als die uitgebloeid zijn?

Margreet, Otrivin Azelastine is dat speciaal voor hooikoorts? Of is het de versie die je langer dan een week mag gebruiken?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 08:21

Hier nog eentje met hooikoorts.. en kattenallergie.. en stoffenallergie.. en en en

Er is maar één periode in het jaar dat ik NIET nies en snotter en dat is nu. In de hooikoortstijd. Omdat ik elk jaar een Kenacort injectie haal is het juist nu het minst.

Ik heb maandlenzen en gelukkig komt het maar sporadisch voor dat ik daar heel veel last van heb. Vaak helpt het dan wel om een nieuw setje te pakken.

Eerlijk gezegd heb ik van de Xyzaltabletjes weinig bijwerkingen. Die gebruik ik in de winter, als de Kenacort is uitgewerkt.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:08

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 10:17

Ik heb er ook ontzettend veel last van. Mijn ogen zijn al nét iets te droog om lenzen langer dan een paar uur in de kunnen houden (en dan ben ik toch eigenwijs en rek het een uurtje), en sinds een paar weken is het al helemaal niet te doen. Dus nu ben ik al een maand lens-loos. Koop wel weer een leuke bril, heb het toch eigenlijk alleen maar nodig in de auto...