Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

M_VE schreef:Je zonnebrandcrème kan dan nog wel goed ruiken, toch denk ik dat ze niet zomaar verzinnen dat de beschermingsfactor dan vermindert.
Verder zit er in de winkel een dop op en is de inhoud nog niet blootgesteld aan zuurstof neem ik aan. Zodra er zuurstof in het spel komt, begint de beschermingsfactor af te nemen. Na een jaar zal hij bijvoorbeeld nog maar 28 i.p.v 30 beschermen. En is dan zogezegd 'over de normen'.
Hij zal na 2 jaar best nog wel voor een 15-factortje meegaan denk ik dan. De bacteriën die er dan inzitten, is een andere zaak.
__Nathalie__ schreef:M_VE schreef:Je zonnebrandcrème kan dan nog wel goed ruiken, toch denk ik dat ze niet zomaar verzinnen dat de beschermingsfactor dan vermindert.
Verder zit er in de winkel een dop op en is de inhoud nog niet blootgesteld aan zuurstof neem ik aan. Zodra er zuurstof in het spel komt, begint de beschermingsfactor af te nemen. Na een jaar zal hij bijvoorbeeld nog maar 28 i.p.v 30 beschermen. En is dan zogezegd 'over de normen'.
Hij zal na 2 jaar best nog wel voor een 15-factortje meegaan denk ik dan. De bacteriën die er dan inzitten, is een andere zaak.
Na een jaar mag je rekenen dat een factor 30 nog maar factor 10 waard is.
In een winkel ruikt iedereen er aan. en gaat dus de fles open.
Ik heb hier in mijn zaak de flessen achter slot en grendel en ruiken zit er niet bij.
Flessen gaan hier ongeopend de zaak uit.
Dat word dan dus gewoon ieder jaar nieuwe flessen kopen. Ik haal ze ook altijd bij Kruidvat dus zoveel geld ben ik er nooit aan kwijt. Vind wel dat ze dan wel kleinere flesjes mogen maken, zo'n hele fles smeer ik nooit op... _Tara_ schreef:Thnx allemaalDat word dan dus gewoon ieder jaar nieuwe flessen kopen. Ik haal ze ook altijd bij Kruidvat dus zoveel geld ben ik er nooit aan kwijt. Vind wel dat ze dan wel kleinere flesjes mogen maken, zo'n hele fles smeer ik nooit op...
officieel moet je ook elk uur a anderhalf uur opnieuw smeren en veel mensen doen dat ook niet
zonnebloem18 schreef:Dat het zo snel minder wordt is volgens de consumentengids onzin.
Ik kan wel even kijken of ik het nog kan vinden en scannen.
Heb het ook gezien. Wij gebruiken al jaren gewoon 'oude' zonnebrand. Er blijven steeds restjes open en we kopen geen nieuwe zolang dat op is. Nergens last van gehad.
__Nathalie__ schreef:en wat is nou 15 euro per jaar om je huid te beschermen?
Maar als je steeds weer alles optelt en ook eens bekijkt wat je aan het eind van het jaar weggooit aan dingen als zonnebrand, is dat in mijn ogen toch redelijk zonde. SSDesign schreef:__Nathalie__ schreef:en wat is nou 15 euro per jaar om je huid te beschermen?
En wat is nou 10 euro voor een nieuw potje mascara?
En wat is nou 20 euro voor dat?
En dan kan die 20 euro van dat er ook nog wel bij...
Sorry![]()
Maar als je steeds weer alles optelt en ook eens bekijkt wat je aan het eind van het jaar weggooit aan dingen als zonnebrand, is dat in mijn ogen toch redelijk zonde.