Zwakke, harde, normale nagels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Zwakke, harde, normale nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 08:09

Ja hallo Bokkers,

Ik ben nooit bezig egweest met mijn nagels, maar doordat ze de laatste tijd aardig groeide wou ik ze mooi laten groeien. Echter heb ik het gevoel alsof ik slappe nagels heb? Maar wat is het verschil tussen deze drie typen nagels en hoe kun je dat zien?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:26

Als je ze kan ombuigen, zijn ze vrij zwak. Kan je ze lichtjes indrukken, zijn ze normaal. Kan je ze helemaal niet bewegen (of alleen de hele nagel), dan zijn ze hard.
Denk ik.

meeikk

Re: Zwakke, harde, normale nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:52

ik heb zwakke nagels kan ze bijna buigen...

SSDesign

Re: Zwakke, harde, normale nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:16

Als je slappe nagels hebt, kan het wellicht een tip zijn om je nagels af en toe in te smeren met een hardende nagellak, die ervoor zorgt dat je nagels sterker worden. Ik was een fanatieke nagelbijter, ben gestopt en had toen ook heel zwakke nagels. Nu lak ik mijn nagels heel vaak, soms met gewone lak, andere keer met 'versterkende' lak en mijn nagels zijn nu echt goed.

Harde nagels kun je echt niet makkelijk knippen, mijn duimnagels worden altijd erg hard. Ik had vorig jaar zeer lange duimnagels die ik door wilde knippen, maar dat lukte gewoon niet met een nagelschaartje. Ik denk dat dat echte harde nagels zijn :P