"Laxerend effect bij overmatig gebruik" - kauwgom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

"Laxerend effect bij overmatig gebruik" - kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 07:32

Heb ik weer.

Vandeweek heb ik heel veel kauwgom gekauwd (in 8 dagen tijd 2 strips van 36, en nog een strip van 12).
Delen ben ik niet zo goed in, heb 2x uitgedeeld in de groep, 12 kauwgoms in totaal. Ik vind dit overmatig gebruik :o .

Nu kreeg ik na 5 dagen enige buikloop, maar niet echt opgelet, zou wel een virusje hebben omdat ik ook al 4 week verkouden ben.

Dus gewoon doorkauwen. Toen dacht ik stond er niet iets van laxerend op het pakje? Ik lezen, jahoor, Kan laxerend werken bij overmatig gebruik.
Ik heb meteen mijn kauwgom uitgedaan en wat ik nog had liggen opgeruimd, in de hoop dat het wat overgaat.

Verder ben ik ook niet ziek ofzo, vandaar dat ik denk dat het van de kauwgom komt, maar alles wat ik eet is er in no-time weer uit.
Ik heb wel pilletjes liggen dat voedsel langer in de maag blijft (heb een poosje alles zonder reden eruit gegooid bijna een half jaar terug). Zou dit kunnen helpen om het weer op pijl te krijgen? En anders evt andere oplossingen?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: "Laxerend effect bij overmatig gebruik" - kauwgom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:41

Nee daar zal het niet van komen hoor. Ik kauw minstens 3 pakjes per dag en ik heb dan nergens last van.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:48

Ja daar kan het van komen. Toen ik een tijdje overmatig kauwgom at (zat toch al snel aan de 20 kauwgoms per dag) had ik ook wat last van mijn darmen. Als je daar gevoelig voor ben kan best dat jij op ongeveer 10 kauwgom per dag reageert.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:49

het kan er wel van komen ene mens is er gevoeliger voor dan de andere. ik hoef soms maar 1 te pakken en heb dan al laxerend effect.
op die fisher mans frends is dat ook heel erg. broertje had keertje heel pakje op heeft hele week op de wc gezeten.
je zou bij een da diareeremmer kunnen hale maar is natuurlijk nu niet open

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:58

Dat je darmen van slag raken komt door de sorbitol e/o andere kunstmatige zoetstoffen die in kauwgom zitten. Daarom staat er ook en waarschuwing op de verpakking.
De oplossing? Veel minder of geen kauwgom gebruiken, en andere voedingsmiddelen die kunstmatige zoetstoffen bevatten ( zoals bv frisdranken) vermijden.. simpel hé?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 08:04

Dankjullie voor de antwoorden :) .

Nee, apotheek is vandaag en ik denk morgen ook niet open idd, helemaal niet bij na gedacht :o .
Ik zal straks mijn pilletjes proberen, dat moet je 15 min voor het eten innemen, maar heb mijn ontbijtje al lang een breed op, dus dat wordt om 12en.

@ Jannepauli, kauwgom gebruik ik voorlopig ook niet meer :n .
Zal komende tijd even op de etiketjes letten

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 08:14

Ik verwacht dat ze dat soort pilletjes ook wel bij een tankstation hebben hoor :j Daar kun je wel op zondag terecht.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:36

het kan er wel van komen ben echt kauwgom verslaafd geweest dus behoorlijk wat gegeten in mijn leven. En vooral in combinatie met cola is het heel laxerend.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:58

XxHaffiesxX schreef:
Nee daar zal het niet van komen hoor. Ik kauw minstens 3 pakjes per dag en ik heb dan nergens last van.

Je bent of niet zo overgevoelig voor de stoffen die laxerend kunnen zijn of je lichaam is er al aan gewend.

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 22:46

Ik heb er nog nooit last van gehad en ik kauw doordeweeks zo 1/3 pakjes per dag weg. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:35

Als je inderdaad veelsteveel kauwgoms eet (jaa okee, kauwt :+ ) kan dat inderdaad laxerend werken :j
Zelf nooit last van, maar mensen die bv. gevoelige darmen hebben hebben dat wel snel (een klasgenoot van me heeft er ook snel last van)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 18:52

ik zou alang op de wc zitten :=

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:26

Dit werkt inderdaad laxerend!

Ik heb poosje terug, zat koppig te zijn op mn kamer, kwam niet naar beneneden, paar dagen lang, ivm ruzie :D en toen had ik best trek en ging ik al mijn kauwgom eten. In 1 dag, ruim 100 :D Ik heb me een tijd op de wc doorgebracht :D

Maar de honger was redelijk weg xD

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:29

bij mij werkt het ook erg laxerend :j
goed voor de darmen :Y)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 20:31

Bij mij is het weer redelijk goed, heb vandaag mijn eerste kauwgumpje gehad, glazuur eerst losgeweekt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 20:33

Ik vind kauwgom echt ideaal als ik een tijd niet naar de wc kan op vakantie :D
Werkt als een trein! :D

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 09:39

idd! ik heb zelf snel last van stoelgang die gewoon niet op gang komt, naar de huisarts geweest en die heeft me aangeraden veel cola te drinken en kauwgom te eten/kauwen :) bij mij hielp het, en steeds als ik weer vastzit van binnen gaat het standaard recept van cola en kouwgom weer op :P is het bij jou nu al wat beter? (ik zag trouwens dat dat ook bij tic-tacs op het doosmje staat, en bij smint!)

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 17:13

Hahhaha :Y) Mijn beste vriendin had dit laatst ook, zij had 2 van dit grote strips gekocht bij de AH en at dit in 1 dag op. Hahaha heb me dood gelachen :')

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 17:35

Ja die met blauwe binnenkant (het pakje, groot 4 kant merk bij het 'ophangding')? Die had ik dus ook, maar ik deed er een paar dagen meer over + een pakje sportlife :+

Bij mij is het nu zo goed als klaar, maar ik let wel op dat ik er niet meer als max. 5 op een dag neem, en dat vind ik dan soms wel wat veel, maar week nu eerst de glazuurlaag er af :+

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:56

ik heb juist gehoord dat dat effect pas optreed als je 50 kauwgompjes per dag at, dan pas is de hoeveelheid hoog genoeg om een laxerend effect te geven.