Een reactie op stro?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Een reactie op stro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 20:33

Vanmiddag op stal moesten er een aantal boxen voorzien worden met nieuw stro. Zo gezegd zo gedaan ben ik een tijdje in het stro geweest. Nadat ik daarmee klaar was viel het mij op een gegeven moment op dat ik allemaal rode bultjes op m'n armen had. En dat werden er steeds meer + dat het jeukte. En nee, ik heb er niet aan gejeukt! Maargoed, nu is het grotendeels al afgenomen, maar het zit er nog wel. Al wel een minder felle rode kleur hoor.. :j

Maar ik vroeg me af, zijn er meer mensen die dit wel eens hebben? En of dit een (allergische (Misschien wat overdreven?)) reactie is? Iemand? :)

wizewo

Re: Een reactie op stro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:35

hmm, is het niet gewoon wat geirriteerd? door die kleine "pikkeltjes" die van het stro afkomen? Als het warm is, blijft het aan je zwetende huid plakken en dat wil wel eens irriteren.

Goed afspoelen en volgende keer iets met lange mouwen aandoen, met de gaffel/riek opstrooien of heel snel gaan afspoelen na het opstrooien.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:36

ik en m'n collega hebben dat ook heel vaak, en jeukt ook heel erg.. maar wij denken dat het door kleine stekeltjes komt wat er door heen zit

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 21:48

wizewo schreef:
hmm, is het niet gewoon wat geirriteerd? door die kleine "pikkeltjes" die van het stro afkomen? Als het warm is, blijft het aan je zwetende huid plakken en dat wil wel eens irriteren.

Goed afspoelen en volgende keer iets met lange mouwen aandoen, met de gaffel/riek opstrooien of heel snel gaan afspoelen na het opstrooien.

Nou, m'n hele armen zaten/zitten er onder.. Dus weet niet of je dat dan nog geïriteerd kunt noemen!

@ Kips; Wanneer gaat het bij jullie weer weg dan?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:38

Is volgens mij ook gewoon irritatie, stro is niet echt zacht.
Jeukt verschrikkelijk maar gaat na een dagje ofzo wel weg.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 09:22

Kan heel goed een irrirtatie van je huid zijn, ik heb het zelf ook weleens gehad. Daarnaast ben ik ook vreselijk allergisch voor hooi/stro en alles wat maar enigzins op gras lijkt ;)
Bij mij jeukte het ook heel erg en raakte mijn arm soms een beetje opgezet. Na een paar uur trok het wel weg, ik vond het zelf fijn om het te koelen onder de koude kraan of er een icepack op te leggen.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:52

Niet met stro, maar nat hooi. Daar kan ik dus absoluut niet tegen. Krijg enorme uitslag en jeuk

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:53

Heb je ook in de zon gezeten met je armen vandaag? Het kan namelijk ook zonneallergie zijn. Ik heb er jaren last van gehad (en nu is het opeens verdwenen? ). Rode bultjes, en jeuk. En later kreeg ik ook vlekken.

Verder kan het idd een irritatie zijn. Een paar keer weer proberen met stro en je bent erachter :)

peehtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 14:56

Ik heb dat ook, Als ik strobalen moet tillen in de zomer en heb korte mouwen aan, allemaal kleine plekjes op mijn armen.
Dat is iritatie van de huid, door die stengels van het stro.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 16:56

Bubsj schreef:
Heb je ook in de zon gezeten met je armen vandaag? Het kan namelijk ook zonneallergie zijn. Ik heb er jaren last van gehad (en nu is het opeens verdwenen? ). Rode bultjes, en jeuk. En later kreeg ik ook vlekken.

Verder kan het idd een irritatie zijn. Een paar keer weer proberen met stro en je bent erachter :)

Ik heb gister zowat de hele dag in de zon gestaan. Ik had buiten een voorbreng clinic. Maar dat was nadat ik in het stro bezig was geweest. :j

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 18:21

_PassoaJus schreef:
wizewo schreef:

Nou, m'n hele armen zaten/zitten er onder.. Dus weet niet of je dat dan nog geïriteerd kunt noemen!

@ Kips; Wanneer gaat het bij jullie weer weg dan?

bij ons is het 's avonds wel weer weg, ma volgende dag hebben we het weer, maar nu hebben we ander stro dus nu geen last van

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:37

Ik heb dit ook altijd als ik op stal heb gewerkt.
Ik doe het stro altijd 's morgens en vaak is het eind van de middag wel weer aardig weg.

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 14:40

Heey Jokie! :D

Ik heb dat ook áltijd, dat komt denk ik omdat je er allergischh dan voor bent! :j Na een tijdje neemt het ook wel weer af als je je handen bijvoorbeeld hebt gewassen..dan zijn die stofjes er weer af!

rooz_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 20:33

Ik denk dat het irritatie is, ik heb het ook altijd op mn armen als ik stro heb gedragen. Ook ben ik allergisch voor stro en dat geeft een heel andere uitslag ;) . ( oranje/bruinige vlekken op mn rug en borst wat niet jeukt oid maar het ziet er natuurlijk niet echt leuk uit :Y) )

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:10

Heeft iedereen wel last van denk ik, zijn allemaal kleine irritatie plekjes. Vooral níet onder de kraan houden. :=

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 09:18

Waarom niet onder de kraan houden dan Oamaru?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:21

Ik heb dit bij hooi. Je moet er idd niet aankomen, anders heb je er nog langer last van.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:46

Heb ik inderdaad ook last van ja.
Eerder nooit gehad, en in eens, van het ene op het andere moment, als ik een poos met stro bezig was geweest, zat de blote huid die er mee in aanraking was gekomen, ineens onder de rode jeukende bultjes. Heel irritant.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 11:47

_PassoaJus schreef:

Dat maakt het 10 keer zo erg. Ik heb het gedaan, en ik huil niet snel - maar toen wel. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:12

Oamaru schreef:
_PassoaJus schreef:

Dat maakt het 10 keer zo erg. Ik heb het gedaan, en ik huil niet snel - maar toen wel. :=

Bij mij helpt het juist heel erg goed om onder de kraan te houden, het verkoeld en het prikken/jeuken nam bij mij
wel redelijk snel af.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:21

Mijn hele been zwol op, ik wist niet waar ik het moest zoeken van de pijn. Maar dat was met hooi trouwens. :+