Beschadigd, dof haar weer mooi krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Beschadigd, dof haar weer mooi krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 12:43

Ik heb een klein probleempje... Een half jaar geleden ongeveer heb ik een tik gekregen, om steeds gespleten haarpunten verder te splijten. Het begin met een paar haren per dag, maar later werden dit er heel veel meer en op een gegeven moment was er weinig haar meer over om nog te splijten. Een hele vervelende tik dus. Steeds als ik niks te doen had, zoals in de lessen, zat ik weer aan mijn haren. Soms ging het enkele, drukke dagen goed, maar vaak begon ik alweer erg snel met 'plukken'.

Inmiddels is het al weer heel erg veel verminderd en denk ik er vrijwel niet meer aan, maar zit ik toch met enorm beschadigd haar. Ik heb van nature al vrij dun haar dat ook best wel snel vet wordt. Nu wil ik hier graag vanaf. Vooral dat vette haar is erg vervelend en ik zou graag wat meer slag in mijn haar willen, want het is nu erg plat en dof. Ik heb haar tot mijn schouders ongeveer dat in laagjes geknipt is (is al een tijdje geleden, dus laagjes zijn er al gedeeltelijk uit). Maar waar begin ik mee? Krultangen enz. lijken me op dit moment totaal geen goed idee, ik wil eerst dat mijn haar weer wat sterker wordt. Maar hoe kan ik dit regelen?

Ik gebruik nu altijd als ik mijn haren was een goede conditioner en verder föhn ik mijn haar zo min mogelijk. Ik was mijn haar wel vrij vaak, ongeveer één keer in de twee dagen, omdat het anders echt te vet is waar ik mezelf enorm aan irriteer, met als gevolg dat ik nog vaker aan mijn haar ga zitten. Ik heb mijn haar zelden vast, dat vind ik echt helemaal niet fijn. Wel steek ik vaak een plukje opzij weg met een klik of schuifspeldje.

Zijn hier mensen (kappers) die mij kunnen helpen en mij kunnen adviseren over wat echt goede producten voor je haar zijn voor mijn problemen? Moet ik dan meteen denken aan al die zeer dure middeltjes van de reclame, of kan dit ook met wat goedkopere producten? En was ik mijn haren te vaak om het weer 'normaal' te krijgen?

Een hele hoop vragen dus...

xDramaQueen

Re: Beschadigd, dof haar weer mooi krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:12

voor het wassen raad ik je de john frieda lijn aan :j en daarna de john frieda serum, je bent heel wat kwijt maar het is het waard, er zullen hier veel mensen nu gaan zeggen ja maar dat vormt een laagje over je kapsel en dat is ongezond etc, maar ik heb in een maand mn haar geblondeerd en er een permanent ingehad, daarna nog maals eens over geverfd, mijn haar is nu weer gezond en het glanst! (ik kan heel veel hebben in mn haar omdat het heel erg dik is)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:22

Bedankt voor je reactie :)

Ik heb toevallig net shampoo van John Frieda op gemaakt en gebruik ook de conditioner van dit merk :) Heel toevallig dus, maar ik vond het inderdaad erg fijn spul. De serum ken ik verder niet. Wat houd dat precies in? Is dat ook iets wat je in je haar doet en uitspoelt of hoe moet ik dat zien?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:24

Gebruik een haarmasker dat dit verhelpt.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:27

Een haarmasker idd kan denk ik geen kwaad.

Daarbij gebruik ik ook John Frieda (alleen conditioner vanwege de prijs) en dat is ook erg goed spul.

Shampoo van l'Oréal Elvive is denk ik ook wel een goeie. Je hebt erg veel verschillende soorten en volgens mij ook eentje voor breekbaar en beschadigd haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:28

Ga eerst eens naar de kapper en laat je dode punten knippen.

Dan lekker vaak maskertje in je haar, proberen niet te vaak wassen. (Baby/talkpoeder helpt ook tegen zeer vet haar)

Gebruik je een vaste shamppo of verschilt dit per keer?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:32

SSDesign schreef:
Bedankt voor je reactie :)

Ik heb toevallig net shampoo van John Frieda op gemaakt en gebruik ook de conditioner van dit merk :) Heel toevallig dus, maar ik vond het inderdaad erg fijn spul. De serum ken ik verder niet. Wat houd dat precies in? Is dat ook iets wat je in je haar doet en uitspoelt of hoe moet ik dat zien?

de serum doe je in handdoekdroog of droog haar, dat maakt je haar antipluis en geeft het veel glas, voelt in t begin alsof je iets heel vets in je haar smeert, maar als t opdroogt voelt je haar echt als gezond haar gewoon, uitspoelen hoeft niet en maar een paar druppeltjes nodig :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:37

de haarpunten met een masker van glisskuur laten inwerken en dan uitspoelen, niet zo duur en geeft goed resultaat.(athans, met mijn fijn haar dat snel uitzakt wel) maar niet je hoofdhuid, dan word je haar sneller vet, alleen de punten.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:42

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 18:45

Bedankt voor de tips allemaal. Ik ga er nog een keer goed voor zitten en even kijken wat ik wel en niet ga aanschaffen :)

Talkpoeder is inderdaad ook een goede, dan kan ik het in ieder geval langzaam gaan afbouwen met wassen, zonder dat het er echt vet uitziet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:48

Ik zou eerst naar de kapper gaan en de punten bij laten knippen zodat je nu gezond haar hebt. Zij kunnen je ook adviseren wat voor verzorgingsproducten je kan nemen voor je haar.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:49

Koop een hele goede conditioner. Ik heb persoonlijk veel baat bij Palmer's hair repair treatment. Goed dik erin en een douchekapje eroverheen. Een handdoek om je hoofd draaien en een uur laten inwerken, het beste is om onder een droogkap te gaan zitten met je handdoek. Dan wassen en het laatste beetje met ijskoud water (sluiten de schubben van het haar). Niet föhnen en ook niet borstelen zolang het nat is (haar is dan erg kwetsbaar).

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:54

Ik denk dat het haar dat helemaal gespleten is niet meer te redden is. Je kunt wel spul voor gespleten haar gebruiken, en dat zal het er ook wel mooier uit laten zien, maar dat plakt de punten als het ware weer samen. Dat is maar tijdelijk.

Haar is dood spul, hier is eigenlijk niets aan te doen als het stuk is. Het zal zichzelf niet repareren.

Je kunt er wel voor zorgen dat het zo gezond mogelijk gemaakt wordt, er zijn bijvoorbeeld speciale vitaminencomplexen speciaal voor haar en huid.

Ik zou bij een goede kapper er een goed model in laten knippen en advies vragen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:54

Hoi,
als je gespleten punten hebt, is er maar 1 manier om ze weg te krijgen, de schaar erin. Wat middeltjes/shampoo's of conditioners ook zeggen, er is er geen eentje die gespleten punten weer heel kan maken.
Dus, een stukje eraf halen en verder lief zijn voor je haartjes, heet oliemasker is ook lekker, die moet je eerst in een bekertje heet water zetten en door de warmte trekt het nog dieper in je haar, een warme handdoek om je haar terwijl er een gewoon haarmasker inzit is ook heel fijn. Borstel het voorzichtig uit als je haar nat is, nat haar breekt makkelijker.
En misschien kan je tijdens je les een staart indoen, die haal je dan weer uit als je weer uit de les gaat, zo maak je je bewust als je gaat pulken aan je haar.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:25

Inderdaad de schaar erin, helaas..
Ik heb het zelfde probleem gehad. Ook overal gespleten haarpunten. Heb toen echt elke 4 weken mijn haren laten knippen. Zodat je elke keer wat het gespleten haarstuk weg knipt en dus niet verder kan splijten.
En hierbij moet je dan verzorgingsproducten gebruiken. Ik ben helemaal fan van John Frieda. Ik gebruik inmiddels de glans shampoo voor bruin haar en dan stylingsproducten voor vol haar. Daarbij gebruik ik 2x in de week het John Frieda Frizz-Ease Miraculous Recovery versterkend crème masker. Je merkt echt direct verschil na gebruik!

En inderdaad niet teveel fohnen en aan je haar zitten..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 01:12

Allereerst de puntjes eraf laten knippen, scheelt al heel veel :j

Ik verf elke 2 tot 4 weken mijn haar, föhn en steil het elke keer na het wassen (om de dag), maar de kapper zei laatst dat ik vreselijk mooi en gezond haar heb (heb wel dun haar hoor, altijd al gehad :P ). Mijn haar is zo glad als satijn, heel zacht.

Ik wissel mijn haarproducten regelmatig af, daar krijgt mijn haar een boost van! Ik heb goede ervaringen met de lijn van Andrelon glad en steil (shampoo, conditioner, masker, pompje, anti frizz en serum), L'oreal (die gele fles met het rode randje) en Gliss Kur (color protect). Eens in de week slaap ik een nacht met een masker of conditioner erin, verder was ik het eenmaal, laat de conditioner inwerken, draai m'n haar in een handdoek, smeer er daarna anti frizz in, ga het föhnen en steilen, pompje en serum erin; klarie! En ik gebruik borstels van varkenshaar voor de finishing touch :)

Wat je tegen vet haar kunt doen weet ik niet...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:28

Quellian schreef:
Allereerst de puntjes eraf laten knippen, scheelt al heel veel :j

Ik verf elke 2 tot 4 weken mijn haar, föhn en steil het elke keer na het wassen (om de dag), maar de kapper zei laatst dat ik vreselijk mooi en gezond haar heb (heb wel dun haar hoor, altijd al gehad :P ). Mijn haar is zo glad als satijn, heel zacht.

Ik wissel mijn haarproducten regelmatig af, daar krijgt mijn haar een boost van! Ik heb goede ervaringen met de lijn van Andrelon glad en steil (shampoo, conditioner, masker, pompje, anti frizz en serum), L'oreal (die gele fles met het rode randje) en Gliss Kur (color protect). Eens in de week slaap ik een nacht met een masker of conditioner erin, verder was ik het eenmaal, laat de conditioner inwerken, draai m'n haar in een handdoek, smeer er daarna anti frizz in, ga het föhnen en steilen, pompje en serum erin; klarie! En ik gebruik borstels van varkenshaar voor de finishing touch :)

Wat je tegen vet haar kunt doen weet ik niet...

ik dus ook! ik fohn en stijl het ook, voorheen verfde ik het ook maar sinds 3 weken niet meer, maar toen ik de kapper vertelde dat ik óók nog een permanent en een blondeer coupe heb gehad vond ze het verbazingwekkend dat me haar gewoon gezond voelde :wow:

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:34

ik had er ook erg lat van gebruikte dan van andrelon de care en repair is ook erg lekker en had bij mij resultaat.
vet haar kan ook komen door teveel conditioner als ik er teveel indoe heb ik ook meteen volgende dag al enorm vet haar. als ik klein beetje erin doe gaat dat prima.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-09 08:38

Bedankt allemaal :)! Ik denk dat ik dan maar eerst eens naar de kapper moet gaan. Moest sowieso al dus dat komt goed uit.

Daarna ga ik denk ik maar eens diverse shampoo's, conditioners en andere middeltjes inslaan zodat ik wat kan afwisselen. Ik was nu mijn haar vrijwel altijd met dezelfde shampoo, gewoon goedkope shampoo van de Lidl, eigenlijk voornamelijk omdat ik me nooit gerealiseerd heb dat een goede shampoo toch wel veel kan betekenen.

Conditioner doe ik alleen in de punten en maar een heel klein beetje... Dus daar ligt de vetheid niet aan.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 10:41

Ik hoorde een paar weken terug van een klasgenote dat als je een vlecht of knot in je haar doet 's nachts, je haar veel steviger/beter wordt. Dit doe ik nu ook, en het helpt echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 12:14

mistid schreef:
Ik hoorde een paar weken terug van een klasgenote dat als je een vlecht of knot in je haar doet 's nachts, je haar veel steviger/beter wordt. Dit doe ik nu ook, en het helpt echt!

Dan wordt het iig minder vet! :j
Als ik met los haar slaap kan ik de dag erna écht niet naar school gewoon.

Verder ben ik echt gezegend met haar dat nooit gespleten haarpunten krijgt :o En was/stijl/föhn ik het ook elke dag..