trap van een paard gehad.. hoe kom ik van de pijn af?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

xxmyrtheexx

trap van een paard gehad.. hoe kom ik van de pijn af?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:39

hej,

ik heb gister een trap van mijn haflinger gehad tegen de zijkant van mijn dijbeen..
deze is nu ook een beetje dik en het doet ontzettend zeer,
vooral als ik mijn been wil buigen.
ik loop nu dus ook een beetje mank, maar het probleem is..
ik moet vanavond werken in de bediening, en in die zaal zit nog een trappetje ook,
dus ik moet constant dat trappetje op en af lopen + een dienblad recht houden :Y)

weet iemand iets waardoor de pijn wat minder word, zodat ik vanavond een beetje fatsoenlijk kan werken?
alle tips zijn welkom, want dit is niet erg prettig.

PBA_

Re: trap van een paard gehad.. hoe kom ik van de pijn af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:41

Een flinke blauwe plek doet idd zeer. Wat arnica kan helpen is tegen blauwe plekken. Weet je verder dat er niks aan de hand is? Sterkte

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 11:44

ik merk gewoon dat het die spier is,
als de pijn maandag niet minder is geworden kan ik altijd nog even naar de HA gaan, maar het komt me niet zo heel erg goed uit want mijn moeder zit al in het gips :S
het rare is.. dat het bij mij wel dik word, maar het word nooit blauw.. ik heb maar zelden dat iets blauw word bij mij. Heel vaag!

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:56

Hey, ik zal het toch maar even laten controleren. Ik heb al regelmatig een trap gehad van mijn haf ook een keer tegen mijn boven been. Ik kon nauwlijks lopen want ik zakte er meteen doorheen en op de huisartsenpost waren ze blij dat ik was gekomen omdat ik mijn spier nét niet had gescheurd. Ik had een hele grote bloeduitstorting tegen die spier aandrukken waardoor ik een week niet mocht (maar ook niet kon) lopen.
Ze hebben me gezegd dat je altijd na een trap van een paard even moet laten controleren.
Dit heb ik de laatste keer ook niet gedaan maar heb nu wel mooi een scheur in mijn knieschijf en heb nu een trauma been of hoe ze het ook noemden. Ik ga hier nog maanden last van hebben. Omdat ik niet meteen ben gekomen hebben weten ze niet of ik misschien ook een spier had gescheurd en ik had wedstrijd dus ik ben gewoon gaan rijden (mijn been hing stil maarja) en ook gewoon getraind en toen het na twee weken niet over was en nog steeds heel pijn deed ben ik toch maar naar de HA gegaan en werd meteen voor 3 keer in de week naar de fysio gestuurd die ok zei dat ik meteen naar de huisartsenpost had moeten gaan.

Als je niet naar de HA wil kan ik 1 ding zeggen. Blijf koelen en houd wat rust. Ik moet zelf nog regelmatig koelen terwijl het nu ruim 2 maanden is geleden van de fysio waar ik nu mee ben gestopt omdat hij nog weinig voor me kon doen. Ik moest krachttraining blijven doen (had geen kracht er meer in en geen evenwicht) en blijven koelen als het wat pijn deed.

Heel veel sterkte en luister naar je lijf!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 11:58

Voor vanavond zou je voltaren K voor spierpijn kunnen gebruiken ;) Maar daarna zou ik toch even naar de HA gaan spierpijn zullen ze heus niet gipsen :=

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:00

Ik heb ook eens een trap tegen mijn bovenbeen gehad. Kwam echt een dikke bult op en later pas blauw enzo.. Maar er zit dus nu wel een deuk in mijn bovenbeen, je ziet nog waar ik geschopt ben...

Volgens mij kun je er niet veel aan doen, misschien even laten controleren door de huisarts. Maar denk niet dat je de pijn veel minder kunt maken.. Misschien een pijnstiller gebruiken ofzo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 12:08

Traumeelgel erop smeren, en arnicadruppeltjes slikken.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 12:36

ik heb gewoon in zo'n potje wat arnica zitten.. dat kan ik erop smeren.. mijn buurvrouw maakt het altijd zelf,, ze geeft mij ook altijd een potje.. het is trouwens ook een wonderspul tegen puistjes!!
maar ik zal het er eens even opsmeren..!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:11

Lekker gaan werken en bewegen, een blauwe plek doet zeer, maar de beweging helpt de bloedsomloop en daar zal het beter van worden :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:14

blijven bewegen :) :)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:29

Heb ik ook gehad. Er bestaan verschillende cremes die een beetje helpen. Ik weet helaas niet hoe ze in Nederland heten. Bij de reform hebben ze vast een goede creme op basis van Calendula en bij de apotheek kun je om een creme vragen die helpen bij bloeduitstortingen, Hier in Spanje heet het "Trombocit". Ongeacht de pijn zou ik dat sowieso gebruiken. Grote bloeduitstortingen kunnen namelijk van binnen stolseltjes veroorzaken de je op latere leeftijd gevoeliger kunnen maken voor trombose. Deze stolseltjes worden namelijk niet altijd goed afgevoerd en opgelost en die creme zorgt dat dat wel gebeurd. Het verkoeld bovendien, waardoor je iets minder pijn hebt. Verder helpt Iboprufen tegen de pijn. Houdt er alleen maar rekening mee dat je het wel een paar dagen flink zult voelen.

Als het nou echt een hele grote bloeduitstorting is dan zou ik toch maar even naar de huisarts gaan. Als het bloed onder je vel gaat stollen dan krijg je een harde schijf waar je nog maanden last van kunt hebben. Door het bv dagelijks te laten door een fysiotherpeut blijft het bloed circuleren en trekt de zwelling weg. Het is wel een beetje pijnlijk, maar ja. Pijn heb je verder niet voor niets. Je moet het niet gaan forceren omdat je vanavond moet werken en op tijd stoppen.

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 13:35

dankjewel voor alle tips.. ik heb er toen straks arnica en traumeel opgesmeerd en het word al wat beter.. straks na het douchen smeer ik het er nog een keer op en dan hopen dat het genoeg wegtrekt zodat ik vanavond fatsoenlijk kan werken.. ik bedacht me net dat ik morgen ook nog danscursus heb.. heel fijn! nouja, gewoon blijven smeren en een ibroprufen kan ik idd ook nog nemen. Bedankt!!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 14:41

Ik heb ook een keer zoiets gehad,
alleen dan met een trap van een shet tegen de zijkant van mn knie!
Moest toen wel effe langs de EHBO want mn knie had ongeveer de dikte als een kleine voetbal! xD En kon dr ook niet meer op leunen want dan zakte k zegmaar door..
Maar daar hebben ze er een druk verband omheen gedaan en tegen de pijn moest k er ijs op houden ! :)

suc6 met werken!

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-09 17:41

hej hej,

bedankt voor de goeie tips.. ik heb heel goed kunnen werken en de pijn is nu bijna helemaal weg. Ik was echt wel blij dat ik er 's avonds minder last van had, want we liepen maar met zn 2en in de bediening dus het was wel aanpoten, maar alles is goed gegaan en ik heb gister op mijn haffie gereden en het ging weer helemaal goed, maar ik had de schrik er wel een beetje inzitten hoor! Maar dat is nu wel weer over nu het rijden weer goed ging!

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:41

ik heb toevallig vanmiddag net een trap van een shetlander gehad tegen de binnenkant van mijn onderbeen.,
het is best wel dik en het doet vreselijke pijn als ik er alleen nog maar overheen strijk met mijn hand.
ik heb gekoeld maar het doet nog steeds zeer.
hoelang zou ik dit moeten aanzien?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:42

Misschien een eigen topic over openen? Deze is 3 jaar oud... :')

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:45

In ieder geval geen 3 jaar :+

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:22

hahaha. kom ik ook net achter.. blond!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:24

Volgende keer meteen margarine er op smeren, een smeerbare variant heb ik altijd bij de wei liggen.

jiltsjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 19:25

oke.
zal ik doen.