Meer bokkers met het Patello Femoraal Pijn Syndroom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lailaa

Meer bokkers met het Patello Femoraal Pijn Syndroom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-09 10:26

Hallo Bokkers! :wave:

Sorry als het hier verkeerd staat. :o

Wie hebben hier nog meer het Patello Femoraal Pijn Syndroom?

Na 4,5 jaar lang niet serieus worden genomen door de dokter, toch maar naar een andere dokter gegaan.
Die keek mijn knie na en die vertrouwde mijn hele knie niet.. :n
Toch maar foto's laten maken, maar daar kwam niets op uit.
Toen moest ik naar de orthopeed, die vond het beter om een MRI Scan te laten maken.
Zo gezegt, zo gedaan.
Alleen daar kwam ook niets uit.
Ja, alleen dat ik vocht onder mijn knie schijf heb en dat daardoor mijn kraakbeen heel zacht is.
Ik moest van hem naar de sportfysio, dan zou ik wel van mijn klachten afkomen.
Ik naar de sportfysio van de voetbal club van Deventer.
2 dagen in de week een uur mee trainen met de voetbal club.
En de pijn werd steeds erger en erger.
Op mijn stage ging het niet goed, zakte van de pijn door mijn knie heen en ik heb regelmatig daar op de grond gelegen. ( Stage bij demente ouderen )
Alleen vonden ze daar dat ik me aanstelde. -:(-
In overleg toch maar gestopt met de sportfysio omdat het te veel pijn deed en mijn spieren begonnen als een gek te trillen.
Omdat mijn spieren het niet meer aankonden.

Toch maar weer terug naar de dokter gegaan en die vond het een heel raar verhaal.
Toen ging hij toch maar weer naar mijn knie kijken.
Mijn pijnlijke knie eerst, mijn knieschijf kan al veel verder opzij dan mijn andere knieschijf.
Met buigen, trekken alles gilde ik van de pijn.
En ook als de dokter mijn knieschijf omhoog/omlaag duwde, hoorde je mijn knie schijf over de onderlaag heen schuiven.

En toen kwam hij naar 4,5 jaar aan gezet dat ik het patello femoraal pijn syndroom heb. }:0

Sorry voor het lange verhaal. :o

Lailaa

Re: Meer bokkers met het Patello Femoraal Pijn Syndroom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 20:29

Niemand??

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:28

Ik heb het ook. Maar daarbij heb ik ook nog een beenlengte verschil van 2,5 cm waardoor ik niks meer pijnloos kan doen.

Heb jij ook een kniebrace gekregen? Mijn knieschijven kunnen ook heel ver opzij en hiervoor heb ik zo'n brace gekregen. Bij mij werken ze alleen helaas niet echt.

Bij mij dachten ze ook echt dat ik me aanstelden! Zo erg. Was gevallen met de scooter recht op mijn knieën. Ik heb nog nooit zo'n pijn gehad. In het ziekenhuis vertelden ze me dat het waarschijnlijk gewoon maar een blauwe plek was! ( Toen wisten ze nog niet van mijn beenlengte verschil enz. ).

Ook fysio gehad maar dat hielp ook niks en kreeg ook alleen maar meer pijn..

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 10:16

ik heb wel beenlengte verschil maar ik weet niet precies hoeveel.

Nee, ik heb geen knie brace gekregen. Ik kreeg er altijd alleen maar een verbandje omheen.

Bij mij kan 1 knieschijf heel ver op zij.
en met elke stap knakt mn knie.

Fysio werkte bij mij ook niet en de sportfysio al helemaal niet.

Het is echt naar als ze zeggen dat je je aansteld terwijl je kapot gaat van de pijn.

Zak je ook door je knie heen van de pijn?
en hoe doe je dat met paardrijden?

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:49

Wat bedoel je met verbandje? Bij mij hebben ze in het begin ook heel strak tape aan de buitenkanten van mijn knieschijf gedaan om ze meer naar binnen te laten staan omdat ze veel te ver naar buiten kunnen. Bedoel je dit hiermee?

Het knakken valt bij mij opzich nog wel mee.

Ja ik zak regelmatig door mijn knieën van de pijn..
Met paardrijden heb ik meestal mijn brace aan, dan is alles iets stabieler. Verder als ik echt last heb dan stap ik meestal gewoon af. Hoe doe jij dit?

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:54

Ik vermoed dat ik dit heb .
Ik heb nu meerdere sites hierover gelezen en het lijkt erg op wat ik heb, allen hebben ze er geen naam aan gegeven.
bij mij zeiden ze dat het een fluctuatie van de knieschijven is. Met andere woorden; het beweegt heel hard en ontsteekt constant ... -> pijn dus

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:58

Nee gewoon een verbandje die je bijvoorbeeld krijgt als je pols is gekneust snap je?
Ik kreeg bij de sportfysio wel van dat plak tape langs mn knie schijf aan de binnenkant en de buitenkant zodat mijn knieschijf op zn plek bleef zitten, alleen dat hielp niet.

Ik knak met mijn knie de hele dag door.

Heb jij het aan beide knieën?

Ik heb al vaak genoeg op de grond gelegen dat ik er van de pijn er door heen zak.

Ik ga denk ik voor mijn vakantie ook een brace aan schaffen.
Ik mag van de dokter tijdelijk niet meer paardrijden omdat het mijn klachten zou verergeren. maar toch stap ik stiekem wel er op. Dan meestal stappen en een klein drafje, zodra ik in galop ga dan verga ik van de pijn. Ik kan nog geen kwartier fatsoenlijk rijden.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:59

_Bonte_ schreef:
Ik vermoed dat ik dit heb .
Ik heb nu meerdere sites hierover gelezen en het lijkt erg op wat ik heb, allen hebben ze er geen naam aan gegeven.
bij mij zeiden ze dat het een fluctuatie van de knieschijven is. Met andere woorden; het beweegt heel hard en ontsteekt constant ... -> pijn dus

Wat zijn je syptomen allemaal dan?
als ik vragen mag.

Lau_Ra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:01

Ik heb het ook, en het is vreselijk.. eerst naar de huisarts geweest, die verwees me door naar een podotherapeut voor correctiezooltjes. Mijn rechtervoet stond te ver naar binnen. Nou, dit een paar maanden uitgeprobeerd, geen verschil! Toen werd ik weer doorverwezen naar een fysiotherapeut en ben daar nu 4 keer geweest, maar merk nog geen verschil en mijn fysiotherapeute zegt er verder niks aan te kunnen doen..
Dus binnenkort maar weer naar de huisarts! Ik word er echt gek van, ik hou echt heel erg van sporten, ik deed hardlopen kan nu niet meer vanwege die knie.. en mountainbiken kan ook niet meer. Paardrijden gaat opzich wel maar het moet niet te intensief zijn..
Ik werk in de zorg en daar loop ik echt de hele dag, aan het eind kan ik gewoon niet meer staan van de pijn!! Maar omdat er aan de buitenkant niks te zien is verder, denken mensen dat ik me aanstel. Pff ik word er zo moe van.. Echt alles wat ik doe doet pijn, en mijn pijngrens ligt al erg hoog..
Sorry voor het lange verhaal

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 11:04

Ja ik loop stage in de zorg en ik moet daarna nog naar huis fietsen maar zodra ik thuis ben, verga ik gewoon!
Hardlopen kan ik ook niet meer en daar baal ik nogal van.

Klopt, in mijn klas zeggen ze ook dat ik mij aan stel en dat ik aandacht zoek en dat er niets is.
En dat doet best pijn.
Aangezien je niet liegt en zelf vergaat van de pijn.

De dokter zei dat je er over heen kan groeien en mn fysio zei weer van niet?
iemand ook wat er over gehoord?

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:26

Mijn dokter zei ook dat je er over heen kan groeien. Dat duurt ongeveer 5 jaar. Maar omdat ik ook zoveel beenlengte verschil heb denkt hij niet dat hij bij mij helemaal over gaat.

Ik heb van beide knieën last maar voornamelijk links.

Ik werk ook in de zorg ( wat toevallig, haha ) en loop dus ook heel de dag waarna ik nog naar huis moet fietsen. Vooral als ik voor een weg stil sta en daarna weer aan moet fietsen, dus veel kracht zetten, dan kan ik wel janken.

De dokter heeft mijn ook aangeraden om helemaal te stoppen met paardrijden maar dat kan ik niet. Galoperen is voor mij ook een hel.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 11:42

bij veel bewegen krijg je lastige pijnen aan je knieen . Soms kan je er zelfs niet op staan . De pijn blijft lang.
Plat liggen is de oplossing.

Je voelt ongeveer ook waar de pijn zit, normaalgezien dus op een bepaalde plaats onder de knieeschijf.

Ik heb last van bijde knieen sinds mijn 10 jaar :s na een vervelend Lo ongeluk is duidelijk geworden wat ik had.
Ik zou normaal niet mogen sporten maar Paardrijden blijft voorgaan bij mij

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 14:14

Ja klopt, vooral als je wint tegen hebt, probeer dan maar eens vooruit te komen. Ik heb vaak genoeg al huilend op de fiets gezeten.
De dokter denkt ook dat het bij mij niet meer overgaat. ik heb gelukkig alleen last van links. al begint rechts af en toe ook al pijn te doen. Maar dat komt denk ik omdat ik dan recht veel meer ga gebruiken. ik liep hier nu voor de 5e jaar mee en het word ook echt alleen maar erger.

met paardrijden stop ik zowiezo niet. dat kan ik niet. alleen galopeer ik zo weinig mogelijk.

Marloe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 14:22

Ja als het hard waait dan fiets ik niet, dan brengt mijn vader me altijd weg, haha. Ja daarom is bij mij denk ik ook rechts zeer gaan doen! Ik had het eerst ook voornamelijk alleen links.

Ik moet nu maandag weer naar de dokter voor een gesprek.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 14:23

Dan heb jij geluk met je vader. :P ik moet gewoon blijven fietsen. Dan zegt mijn vader: doe maar rustig aan. Zometeen moet ik ook met tegen wind fietsen naar mijn werk dus ik ben benieuwd.

Ja ik denk dat het komt omdat we dan de rechter knie aan het overbelasten zijn.

Waarom moet je een gesprek dan?